Frissítve: A PlayStation is lassítja a letöltéseket

Nem kell megrémülnünk, az online mérkőzéseink sebessége egy cseppet sem változik, de számos internetes szolgáltatáshoz hasonlóan a Sony is adatforgalom-korlátozásokat vezet be.

Hiába szeretünk a konzoljaink vagy számítógépünk mellett itthon ülni, a koronavírus hatásai így sem kerülhetnek el bennünket. Nemrégiben számoltunk be róla, hogy az internetszolgáltatók fokozott terhelését csökkentve a Netflix és a YouTube szándékosan rontott a képminőségen, most pedig hasonló lépéseket tett a Sony Interactive Entertainment is. Szerencsére itt nem a képminőségről lesz szó, csupán a letöltések lassulnak némileg az európai régióban.

Jim Ryan, a SIE elnök-vezérigazgatója a PlayStation blogon tett bejegyzést az intézkedésekről. A közleményben az úriember elmagyarázta, hogy a vállalat igyekszik minden otthonülőnek biztosítani az önfeledt szórakozást, ez azonban csak úgy lehetséges, ha együttműködnek az európai internetszolgáltatókkal, s némi korlátot vetnek a fokozott adatforgalomra.

Ez semmiféle hatással nem lesz az online játékunkra, nem lesz nagyobb a ping egy Call of Duty-meccsben sem, az új (vagy már megvásárolt) digitális játékok letöltései azonban a szokásosnál valamivel lassabbak lesznek, egyes esetekben pedig a rendszer késleltetheti is a letöltésünket. Igen, sajnos a PlayStation Store és az egyéb frissítések letöltései eddig sem a sebességükről voltak híresek, de ezt az árat el kell fogadnunk a kényszerszabadság idején.

Update! A Microsoft is folyamatos figyelemmel tartja az Xbox Live megnövekedett adatforgalmát, de a redmondiak egyelőre nem jelentettek be hasonló korlátozásokat.

80 komment - szólj hozzá!