Vírusellenes játékmóddal bővül a Plague Inc.

A Plague Inc. legújabb játékmódjában nem a teljes emberiség megfertőzése, hanem egy világjárvány megfékezése lesz a célunk. A különösképp releváns frissítéshez még a WHO szakemberei is hozzájárultak.

A koronavírus-járvány idején egyre nagyobb figyelmet kap az Ndemic Creations eredetileg teljesen poénosan megítélt játéka, a Plague Inc. A 2012-ben megjelent vírusszimulátorban a játékos célja az, hogy kifejlessze azt a tökéletes kórokozót, amellyel megfertőzheti, majd kiirthatja a teljes emberiséget. Manapság kevésbé tűnik ízlésesnek ez a koncepció, a fejlesztők azonban most csavarnak egyet rajta.

A játék következő frissítésében a másik oldalról, vagyis a járvány ellen küzdő emberiség szemszögéből élhetjük majd át az eseményeket. A feladatunk az lesz, hogy minél gyorsabban megismerjük a kórokozót, megszervezzük a fokozott stressz alatt lévő kórházi ellátás rendszerét, valamint karanténnal, egészségügyi osztályozással, távolságtartással és a köztéri szolgáltatások korlátozásával megfékezzük a vírus terjedését. Ismerős, ugye?

Mielőtt rávágnánk, hogy az Ndemic csupán könnyű hasznot próbál húzni a jelenlegi helyzetből, érdemes megemlítenünk, hogy stúdió negyedmillió dollárral támogatja a vakcinakutatással foglalkozó CEPI-t és az Egészségügyi Világszervezetet (WHO). Az utóbbiak egyébként cserébe besegítenek a játék fejlesztésébe is, így a szakértők tudásával még életszerűbb lehet majd a közeljövőben érkező szcenárió.

4 komment - szólj hozzá!