A Half-Life: Alyx majd' egymillió VR-használót hozott

A Valve legfrissebb adatainak hála látjuk, hogy közel hárommillióan használnak PC-s VR-eszközt, és ebből majdnem egymillió az elmúlt hónapban tűnt fel, feltehetően az Alyx miatt. Azonban ezek a számok nem világítanak rá mindenre.

Feltehetően senki nem várta, hogy majd a Half-Life: Alyx reformálja meg a VR-piacot, már ami az eladásokat illeti, de a Road to VR elemzésének hála jó rálátásunk van, milyen hatást gyakorolt rá. Bár a Valve túl pontos adatokat nem közöl, az jól látszik, hogy az új VR-játékának megjelenése óta kilőtt az ehhez szükséges eszközt Steamhez csatlakoztatók száma.

A Steam játékosbázisának közel 2 százalékát adták áprilisban olyanok, akik VR-eszközt használnak: ez egy hónap alatt egy 950 ezres emelkedést jelent. A probléma már csak az, hogy erről nem tudjuk, valóban új eszközök-e – simán lehet, hogy egy korábban már megvett eszközt csatlakoztattak, vagy csupán kölcsönkérték egy ismerősét. A Road to VR kimutatása is csak azt mondja meg, hogy csatlakoztattak-e VR-eszközt, azt nem, hogy korábban azt az eszközt használták-e már.

Azt viszont tudjuk, melyik modellek voltak a legnépszerűbbek. A kiemelkedő növekedésből például az Oculus Quest vette ki leginkább a részét, amely hiába önálló eszköz, csatlakoztatható a Steamhez is. Mindent egybevetve az Oculus fejlesztései teszik ki a használt headsetek 44 százalékát, a HTC eszközei a 30 százalékát, míg a Steam saját kiegészítői 12 százalékot jelentenek a tortából.

Azt azonban érdemes észben tartani, hogy a VR még mindig nem egy hétköznapi lehetőség: drága, emellett pedig erős gép kell hozzá, így a széleskörű elterjedése még mindig nincs láthatáron, Alyx ide vagy oda.

20 komment - szólj hozzá!