Halo 2: Anniversary - milyen lett a PC-s port?

Pár napja már PC-n is elérhető a Halo 2 újradolgozott kiadása a The Master Chief Collection keretein belül. Az eddig megjelent epizódok is remekül lettek portolva, de voltak (vannak még) hibáik a mai napig. Vajon mi a helyzet a második résszel?

Bármennyire is örült minden PC-s játékos, hogy az ő platformjukra is ellátogat a Halo: The Master Chief Collection, amikor először elindították az elsőként megjelent Reach epizódot, azért nem volt minden tökéletes. A 60 fps feletti értékeket nem hozta stabilan a játék, így konzisztensebb képet kaptunk egy lockolt képfrissítés mellett, valamint a hangkeverés sem sikerült tökéletesre.

A Halo első részének az újrakeverésében hasonlóan akadtak apróbb tüskék, amik rontottak az összképen, főleg a híres artdesignban végbement változtatás mellett. Jogosan merül fel a kérdés, hogy mi a helyzet a napokban megjelent Halo 2: Anniversaryvel? A Digital Foundry elhivatott PC-gamer tagja, a német származású Alex Battaglia alaposan utánajárt a kérdésnek, és még a 2007-ben Windows Vistára megjelent átirattal is összehasonlította a játékot.

 A Halo 2: Anniversary gyönyörű CGI-átvezetővideókat kapott, újrakeverték a zenéket és a hangeffekteket, így jobban szól, mint valaha, valamint ezúttal sikerült úgy feljavítani a játék grafikáját, hogy hűek maradtak az eredeti művészeti irányzathoz. Ezeket számba véve Alex (és rengeteg másik játékos is) arra a következtetésre jutott, hogy a Halo 2-t az új Anniversary-módban érdemes játszani.

Azonban sajnos azt is megfigyelhetjük az elemzésben, hogy néhány animáció maradt a régi 30 képkockás sebességen, és ami talán ennél is zavaróbb, egyes pályákon komoly akadozásokat érzékelhetünk, akár még egy csúcskonfiggal is játszva. Érdekes, hogy ez utóbbi az xboxos verzióban is hasonló módon jelen van - csak ott inkább szaggatásról és screentearingről beszélhetünk, amit sajnos az egyik legutóbbi patch hozott magával.

2 komment - szólj hozzá!