G2A: lopott kulcsokat értékesítettek nálunk

A G2A és a játékfejlesztők viszonya nem épp felhőtlen. A digitális piacteret többször gyanúsították már azzal, hogy lopott játékkulcsok cserélnek ott gazdát, a fenntartó azonban ezt tagadta. Mostanáig, ugyanis a saját vizsgálatuk is erre jutott.

A G2A-nál tavaly telt be a pohár. Miután Mike Rose a No More Robotstól egyenesen azzal állt elő, hogy a játékosok inkább kalózkodjanak, mintsem a G2A-n vásároljanak, a digitális piactér üzemeltetői kikérték maguknak a gyanúsítgatást. Hogy bizonyítsák az igazukat, ajánlatot tettek a fejlesztőknek: ha bebizonyosodik, hogy lopott játékkulcsokat adnak-vesznek a G2A felületén, akkor az esett kár tízszeresét térítik vissza.

Ez a manőver 40 ezer dollárjába fájt a G2A-nak. A csapat blogbejegyzésben jelezte, hogy egyetlen fejlesztő szólt nekik, a Wube Software, aki szerint 321 Factorio-kulcsot illegálisan értékesítettek online. A G2A belső vizsgálata (bár korábban azt ígérték, hogy a vizsgálatot külsős végzi) arra jutott, hogy a Wube Software-nek igaza van, de a közreadott kódlistából csak 198 fordult meg a G2A-n.

Az üzemeltetők állják a szavukat, a megkárosított fejlesztőnek a kulcsok árának tízszeresét adják vissza azért a 198 lopott kulcsért. A G2A a közleményben kiemeli, az ajánlatukat azért is tették meg, hogy jelezzék: a lopott kulcsok adás-vétele az ipar minden résztvevőjének fáj, hiszen végeredményben ők maguk is visszatérítésre kötelesek.

Az Eurogamernek küldött nyilatkozatban még azt teszik hozzá, hogy szükség volt az őket ért tavalyi kritikákra, mert így végre felnyílt a szemük, hogy a piactér felhasználóinak kis része visszaél a G2A szolgáltatásaival. Ezért is alkalmaznak mesterséges intelligencia hajtotta csalásellenes eszközöket.

16 komment - szólj hozzá!