Mafia II: Definitive Edition - hogy teljesít konzolon?

Pár napja már tudjuk, hogy az újradolgozott Mafia-részek közül a legtöbb figyelmet az első rész élvezi, azonban némi ráncfelvarráson a második rész is átesett, így adja magát a kérdés: hogy néz ki a páciens a műtét után?

Sajnos az előbb feltett kérdésre nem túl pozitív a Digital Foundry analízisének a válasza, ugyanis a Mafia II: Definitive Edition egyes részei, bár előrelépésnek számítanak az alapjátékhoz képest, nem akkorák, mint azt a rajongók joggal várhatnák.

Eddig is láthattuk pár mozgóképet, ami összehasonlítja az eredetileg 10 évvel ezelőtt megjelent verziót a pár napja kiadott definitív kiadással, de Thomas Morgan, a Digital Foundry csapatából ennél jóval alaposabban beleásta magát a témába.

Arra jutott, hogy bár a textúrák és az árnyékok minőségében látványos a fejlődés, egyértelműen a felbontás a legjelentősebb változás az eredetihez képest. Xbox One X-en a dinamikus felbontás legjobb esetben a 3200x1800-as, míg PlayStation 4 Prón 2560x1440-es tartományban mozog. Őket követik az alapgépek sztenderdnek mondható 1080p-s, full HD felbontása.

Azonban szomorú hír, hogy a 60 fps továbbra is csak a PC-s verzió kiváltsága, még a legerősebb konzolok is 30 másodpercenkénti képkockára lettek korlátozva, és azt sem mindig sikerül hozniuk. A PS4 Pro küszködik az összes gép közül a legjobban ennek az értéknek a kipréselésével - még az alapkonzolok is jobban teljesítenek nála a mérések szerint.

Remélhetőleg, amikor a Mafia: Trilogy záróakkordja - az első rész remake-je - a boltok polcaira kerül augusztus 28-án, nem fog hasonló gyermekbetegségekben szenvedni.

14 komment - szólj hozzá!