Shawn Layden: több 12-15 órás AAA-cím kellene

A SIE Worldwide Studios volt elnöke, Shawn Layden tavaly ősz óta most először nyilatkozott a nyilvánosság előtt a Gamelab Live esemény során, ahol többek között arról beszélt, hogy a jelenlegi AAA-játékfejlesztés miért nem fenntartható.

A Sony exelnöke tavaly októberben - több mint 30 év után - adta át a stafétabotot Herman Hulstnak. Azóta nem igazán hallottunk felőle, most azonban megtörte a csendet.

Több fejlesztő és az iparágban otthonosan mozgó illető nyilatkozta már az elmúlt években, hogy a jelenlegi tripla A-s játékfejlesztés közel fenntarthatatlan, ugyanis a játékok ára továbbra is 60 dollárról indul, míg az elkészítési költségük minden egyes generációváltásnál duplázódik - így a mostani érában nem ritka, hogy egy játék előállítása 80-150 millió dollárra rúg, amiben még nincs benne a marketingköltség.

A drágulásnak az egyik oka egyértelműen, hogy az AAA-játékok hatalmasra nőttek az elmúlt években, például a Sony két nagy exkluzív, sztori-orientált lineáris játéka, a God of War és a The Last of Us: Part II is 25-30 órásra duzzadtak, míg elődeik 10-15 óra végigjátszhatóak voltak. Layden szerint itt az ideje kicsit behúzni a féket:

"Ahelyett, hogy csinálunk egy 80 órás játékot öt év alatt, mi lenne, ha egy 15 órásat csinálnánk három év alatt? Én személy szerint, mint egy idősebb játékos, jobban örülnék, ha újra lennének 12-15 órás játékok. Mindenek előtt többet tudnék végigjátszani, valamint emellett - mint egy jó film vagy könyv esetében - feszesebb és izgalmasabb tartalmakat kaphatnánk. Ez olyasvalami, aminek nagyon örülnék, hogyha visszatérne az iparba" - mondta Layden.

29 komment - szólj hozzá!