Diablo IV - a nyílt világról és a többjátékos módról

Újabb jókora bejegyzéssel bővült a Diablo IV fejlesztői naplósorozata. A Blizzard csapata ezúttal a belső tesztelésről, a kamerakezelésről, a nyitottabb világ felépítéséről és az online funkciókról mesélt mesélt bővebben.

Nem meglepő, hogy a Diablo IV fejlesztőcsapata is otthonról dolgozik a várva-várt akció-szerepjátékon, az átállás azonban számukra sem volt egyszerű. Szerencsére sikerült kialakítaniuk egy olyan infrastruktúrát, ahol zavartalanul folyhatnak a többnapos belsős tesztelések - egy ilyen próbakör eredményeit osztja meg a júniusi fejlesztői beszámoló.

A tartalmas bejegyzésben szó esett arról, hogy a csapat miként próbálja személyesebbé tenni a karakterek közti interakciót: anélkül, hogy elveszítenénk az izometrikus nézetet, a kamera gyakran egészen ráközelít majd a társalgó felekre a dialógusok során, így jobban megfigyelhetjük majd a kifejezetten erre a célra megalkotott részletes párbeszéd-animációkat is.

Az elmondottak szerint komoly fejlődésen esnek át az átvezetők is. Természetesen a Diablo IV-ben is láthatunk majd olyan grandiózus, mozis átvezetőket, mint amilyeneket az előző részben, de a kisebb jeleneteket valósidejű átvezetőkkel figyelhetjük majd - ilyenkor a valódi játéktérben mozog majd a kamera, így saját karaktereink is nagyobb szerepet kapnak, ráadásul pontosan abban a felszerelésben, mint amit éppen aktuálisan viselnek.

A Diablo IV világa alaposan kinyílik majd - a fejlesztők egy teljes open world struktúráról beszélnek. Sanctuary azonban nem lesz mindvégig statikus, az eseményeknek nyoma lesz a világban is, így a tetteinket követően a környezetünk is átalakulhat. Nem minden helyszínre vezetnek előre megadott küldetések, de mégis érdemes lesz felfedezni a környéket, hiszen ha alaposan kipucoljuk a gonosztevőket, a megtisztított területeken barátságos táborhelyek üthetik fel a fejüket.

Habár a Diablo-játékok ma szinte elképzelhetetlenek lennének kooperatív multiplayer nélkül, a negyedik felvonás a nyílt világba is bevezeti a többjátékos módot. A Blizzard szándékosan el akarta kerülni, hogy MMORPG-vé változzon a játék, így a lényegesebb sztorimozzanatok során csak önmagunkat és az esetlegesen meghívott barátainkat látjuk majd, a kinti világban kalandozva azonban összefuthatunk egy-egy emberrel, a nagyobb, online események és world bossok megjelenésekor pedig sok más játékost is láthatunk. Habár a nyílt világban is engedélyezett lesz a PvP, ha igazán komoly vérontásra vágyunk, kifejezetten erre kijelölt zónarészeket is találunk majd.

7 komment - szólj hozzá!