Négymillió példánynál jár a The Last of Us: Part II

Az eddigiek alapján nem csak a kritikusoknál tarolt a The Last of Us folytatása, de a kasszáknál is remekelt: az első három nap folyamán 4 millió példányt értékesítettek a várva-várt játékból.
  • Írta: fojesz

Kommentek

#160
#157: Mert pl. nem reális száz +hsz-en keresztül olyasmiről vitatkozni, amiről nyilvánvalóan fogalma sincs és ez látszik is a hozzászólásaiból.
#159
#156: amikor fogalmaztam a szokásos dicsekvős trailer-re gondoltam, amiben elég sok ömlengés kíséri a 9/10 és 10/10-es értékeléseket. azokat nem a Naughty Dog-nál fogalmazták meg de ők vágták össze játékbeli jelenetekkel s osztották meg, tehát büszkén egyetértenek velük.

az biztos, hogy az utálkozók hangosabbak és sokszor arcpirítóan alpári stilusban adnak hangot a véleményüknek: itt a Gamekapcson is. de hogy őszinte legyek, a legjobb érveket is kontra oldalon olvastam/hallottam. akiknek tetszett a játék azok általában csak a személyes katarzisukat hangoztatják s ha valaki felhívja a figyelmet valami hibára, megbélyegzik azzal hogy 'túlfilozofálja' a dolgot;amivel alapesetben nem lenne baj pl. egy Mario-nál ,ahol tényleg minden a szórakoztatásra megy ki, de Druckmann kijelentette, hogy ők nem használják azt a szót, hogy szórakoztató...
#158
#156: Imádom a Bobby Ewingos példádat, a szememben (így visszatekintve) ott kezdődött az a folyamat, aminek ma láthatjuk a következményeit: a rajongók láthatták, hogy ha elég kitartóan és hangosan hisztiznek, BÁRMIT elérhetnek. Kérdés, vajon hol áll majd meg a dolog? Lesznek petíciók meg lázongások, ha egy dalban nem tetszik két akkord? Vagy ha egy festményen a piros színt inkább kéknek kellene festeni?
#157
#155: Miért? Általában aki végigtolta és úgy fogalmaz meg ilyen véleményt, akkor arra meg az van fogva, hogy nem értette vagy nincs elég IQ-ja hozzá :)
#156
#154: "de azok nem a történetük hatásával és művészi értékével reklámozzák magukat"

Nekem nem rémlik semmi ilyesmi, hogy ilyennel reklámozná magát. Az, hogy talán a legfőbb pozitív kritika alap a rajongók 90%-nál az, hogy "milyen fasza a sztori és a karakterek", az pedig más dolog. De ha van ilyen plakát, vagy trailer, akkor sorry, megmondom őszintén nem szoktam a marketing lózungokat követni még azokról a dolgokról sem, amiket szeretek. Az, hogy milyen újságírók miknek nevezik, szerintem megint nem a játék hibája és nem marketing. A Naughty Dog-tól szerintem soha, sehol nem olvastál olyasmit, hogy magukról olyat írtak volna, hogy a "lineáris történetközpontú játékok királyai/mesterei", amit pl. a CDPR a pofádba tol a honlapjukon (megnéztem, már nem rpg specifikus, hanem általános... "Welcome to CD PROJEKT RED, the industry leader in creating video games that resonate with gamers from all around the world." ).

Szerintem az is röhej, amit a negatív oldalon kiváltott a játék a haterekből. És pont a legtöbb hater viselkedik sokszor úgy, mint valami hisztis fanboy, aki nekáll rinyálni mert Bobby Ewing meghal és azonnal hozzák vissza. Ennél hülyébb fanboyság szerintem nincs. Én nagyon szívesen vitatkozom egyébként, bőven van miről a történet szempontjából is akár. Az egyről is szerintem órákat lehet beszélni. Erről is. Természetesen vannak hibák és pl. számomra is vannak idegesíő dolgok, ezekről is írtam már. De ami különösen ritka szerintem játékok és filmek esetében is, hogy a leginkább olyanokkal kell vitázni, akik "youtube.on vagy Twichen belenéztem", "olvastam miről szól", "ezzel a buzipropagandával nem fogok játszani akkor sem", és még lehetne sorololni, és ezek 2 hét alatt fostak sok helyre több 10 kommentet/fő. Én tök szívesen vitatkozom részelemekről is, pl. hogy mennyiben promóz gender szarságokat. És meggyőzhető vagyok. De ne olyannal kelljen már, aki látott belőle cutsceneket, miközben van 30 órám a játékban.

Később még erre a ludonarratívos dologra akarok reagálni, de most kell menjek. Igyekszem nem elfelejteni, mert szerintem tök jó téma amúgy általánosságban is.
#155
#154: Végigjátszottad a játékot?
#154
#153: attól hogy egy tróger nem úgy van beállítva a videók alatt s a világ sem úgy reagál rá, mint egy olyan személyre aki tucatjával öli meg az embereket.

igen, sok játékról el lehet mondani ,hogy a gameplay és sztori nincs párhuzamban, de azok nem a történetük hatásával és művészi értékével reklámozzák magukat, hanem csak egy kibúvót adnak arra hogy mészárold az ellenfeleket. nem úgy, mint a Last of Us 2, amit a Schindler listájához hasonlított egy kedves újságíró.
a Mario játékok sosem reklámozták magukat a történetük drámaiságával és hogy kifordulsz a székedből az üzenet miatt. nincs különösebb bajom a játékkal, csak sokakat tényleg annyira elvakít a fanboy-ság hogy rossz nézni.
#153
#152: "s hogy Ellie-t jobb emberré nevelje mint saját maga"

Hááát, szerintem te is elmentél sok dolog mellett :D. Joel egy kibaszott tróger. Egy csempész, aki egy munkát végez el. És közben rájön, azon veszi észre magát, hogy újra olyan emberré tudott válni, ami kicsit emlékezteti a fostenger előtti időkre. Ellie megmentése sokkal inkább egy rémesen önző cselekedet, mintsem szólna Ellie személyének vagy nevelésének. Ellie-nek ez le is esik, nem véletlen, hogy azzal fenyegeti meg amivel, mikor kéri, hogy mondja el az igazat arról, ami a kórházban történt.

Amúgy itt megint olyan érvek vannak, amiket kb. bármelyik játékra rá lehet húzni... Szar játék a Mario attól, ha belegondolunk, hogy beelesdézett vízvezetékszerelő rugdos teknősöket azért, hogy kúrjon egy jót? Hagyjuk már ezt az álbölcsész sznoboskodást... :D Ezek akkor jönnek elöl, amikor minden más érv elfogyott, hogy a játékot kritizálni lehessen érdemben...
#152
#151: nincs olyan elem? csak az, hogy Joel lemészárol egy pár tucat embert, miközben az apokalipszis közben az a céljuk hogy megmentsék az emberiséget, s hogy Ellie-t jobb emberré nevelje mint saját maga. ezt kérlek úgy hívják ,hogy ludonarratív disszonancia s sajnos minden Naughty Dog játék szenved ebben (különösen az Uncharted-dok, ahol egy kalandos sármőr nevettetőt irányítva irtunk ki pár száz-ezer embert)
nem kellett volna mindig gyilkolni, ahol az volt az egyetlen opció: ez nyilván azért van így, mert a fejlesztők tudták mit csinálnak s ha csak stealth lett volna az egész játékban( amit a történet megkövetelt volna), akkor negyedannyit sem adtak volna el belőle.
most ezt a felismerést élik át sokan az első rész kedvelői közül a második résszel kapcsolatban, miután bejött még pár hiba a korábbiak mellé - fókuszálatlan, túlírt sztori; propaganda
#151
#150: Az hogy joel mit tesz az első játék végén, egy egész más helyzet. Ott nincs a játékmenetben olyan elem, ami zavart okozna a történetben, szóval nem értem a párhuzamodat. (vagyis értem mit akarsz ezzel, hogy "kicseréled" a két címet, de ebben az esetben mellélőttél ezzel)

A véleményemnek nincs köze indulatokhoz. Egyszerűen csak szerettem volna egy izgalmas, érdekes történetet látni abban a világban, amit az első részben megismertem.
#150
#149: Mert ennek az állításodnak kb. alapja van, mintha az első rész esetében mondanánk azt, hogy az, hogy Joel a végén azt tesz amit, nem konzisztens a játékmenettel, hiszen a cél az volt, hogy juttassák el Ellie-t a firefly-hoz, hogy létrehozhassák a vakcinát.

Azok, akik hozzád hasonlóan vélekednek, teljesen nyilvánvalóan érzelmi indulatból teszed. Amiért nem tetszik a vége, szerintes szar és 3/10. Én a Mass Effect esetében sem értettem, hogy a 3 sokak szerint micsoda szar, mert a vége... Nem értem, hogy valamisnek az utolsó 1/20-ad része, ha nem tetszik, az hogyan sztornózza a többit.
#149
#147: Nyugodtan cáfolhatsz mindent amit írok, ha vannak érveid, akkor szívesen elolvasom azokat.
#148
#144: Igen, ezt fogom tenni... teljesen igazad van. Viszont a játékról indult diszkurzusban azt hiszem részt vehetek, ha másért nem, akkor annak okán, hogy az első részt szerettem, a másodikat pedig kifejezetten vártam.

A csalódásomnak pedig szerettem volna némi hangot adni, annak ellenére is, hogy az üdvrivalgás közepette nyilván kevésbé lesz majd hallható.
#147
#146: Természetesen személy szerint továbbra sem fogom tőled elvitatni a jogot, hogy ne tetsszen, de azt, hogy mi konzisztens a játékmenettel, és mi a te személyes izléseddel vagy elgondolásoddal, az két külön dolog. :)
#146
#143: Értem... szóval én tudatlan vagyok, hiszen ha nem lennék az, akkor természetesen a nyelvem tövig benne lenne Neil Druckmann seggében, és térdre borulnék a zseniális történet láttán...

Értsd meg, hogy én árnyaltabban látom a dolgokat mint te, és nekem speciel nem tetszik ez a történet, mert nem konzisztens a játékmenettel. Erre azonnal kapom a köveket, hogy mégis mit képzelek magamról, ha egyszer egy nd játékot kötelező imádni...

Szerinted ez így rendben van?
#145
#142: Ja, és - ugyan az ötlet jó , meg minden - , de a libás gém mint legjobb játék is vicc kategória volt....
#144
#136: "nem azt írtam hogy teljesen szar"

Végül is igaz.... ;)

"Sosem vettem volna meg ezt a trágyát"

Amúgy én sem vágom hogy ha ennyire "trágya" , az első rész megerőszakolása, akkor mindek gyártottál egy tonna kommentet ? És tulajdonképpen az összesben ezt fejtetegeted hogy miért ennyire szar. Lépj túl rajta, és keress jó játékot.
#143
#136: Épp ezaz hogy nem lényegtelenek a történet szempontjából sem. Abszolút nem fogod fel és minden sorodból árad a tudatlanság a játékkal kapcsolatban. Csak továbbra sem értem ha ilyen szar minek lopod itta napot?
#142
#140: Miért? Tök vicces amikor a legjobb játék kategóriát úgy nyeri meg az owerwatch, hogy egyébként egy kategóriában volt a Doom-mal az akció játékoknál és ott a Doom nyert. :)

Ez kb olyan, mintha az Élősködők elvitte volna a legjobb film díját, de nem az lett volna a legjobb idegen nyelvű film. :)