The Last of Us: Part II - E3 vs. végleges produktum

Amióta csak létezik az E3, azóta igen komoly zsákbamacska az ott látható bemutatók alapján eldönteni, hogy mit várhatunk egy adott játéktól. Sok cím lett már a downgrade áldozata, vajon ez a helyzet a The Last of Us: Part II esetében is?

Az utóbbi évekből talán a Watch Dogs első része volt a leghíresebb downgrade-, azaz minőségrombolás-áldozat, de nem szabad elfelejteni, hogy az E3-as bemutatók általában inkább csak a marketingrészét szolgálják az új játékoknak, mintsem a végső verzió prezentálásét. Emlékezzünk csak a Sony oldalán a Killzone 2 első videójára, vagy a microsoftos Halo 2 bemutatkozására.

Amikor a 2018-as gameplay előzetes lepörgött a szemünk előtt a The Last of Us: Part II-ból, akkor sokan kételkedve néztük, hogy ez nem lehet a végleges játék, hiszen az animációk már-már túl életszerűek. Most, hogy megjelent, a Digital Foundry szakavatott csapata fogta magát, és összehasonlította a végső produktumot az összes eddig megjelent előzetessel.

Érdekes eredményekre jutottak a mérések végén, ugyanis bár pár apróbb butítás érte a játékot, ennek ellenére a végeredmény néhol még így is szebb, mint az előzeteseken. Talán a leglátványosabb visszalépés a már említett közelharci animációkat érte, amelyek bár közel vannak az E3-as előzetesben látottakhoz, kicsit elmaradnak azoktól a játék végső verziójában. Persze ez is érthető, hiszen a reszponzív irányítás oltárán ennyit fel kellett a Naughty Dognak áldoznia.

Bárcsak ennyi butítás érne minden játékot, mint amennyi a The Last of Us: Part II-t érte! A játék egyébként garantáltan futni fog PS5-ön is, így még lesz alkalma bizonyítani az erősebb hardverrel megtámogatva is.

80 komment - szólj hozzá!