The Last of Us: Part II - E3 vs. végleges produktum

Amióta csak létezik az E3, azóta igen komoly zsákbamacska az ott látható bemutatók alapján eldönteni, hogy mit várhatunk egy adott játéktól. Sok cím lett már a downgrade áldozata, vajon ez a helyzet a The Last of Us: Part II esetében is?
  • Írta: Baloo

Kommentek

#80
#77: Tegnap kipörgettem hamar a Left Behindot. Egyszerűen még annyira TLOU hangulatban vagyok, hogy gondoltam a Left Behind-nak a "seggére verek". El is felejtettem milyen kurva jó az. Jól esett nagyon ezt a régi Ellie-t látni. Azt hiszem az 1 is kipörgetésre kerül nálam is...
#78
#76: Engem inkább idegesített, hogy semmit sem csináltak. :) Ellenben volt párszor, amikor olyan elbaszott helyen voltak a fedezék mögött, és basztak megmozdulni, hogy őket kerülgetve lettem felfedezve. És ilyen isegesítő szitu velük volt párszor. :) De persze meglátom hogy viselkednek majd úgy. Szerencsére játék közben is lehet ezeket változtatni, és csak az adott szekvenciát kell újrakezdeni, ha hozzámatat az ember. Ezt az options rendszert nagyon meg tudnám szokni. A HUD-ra és a nehézségi szintek árnyalására.

Elég sokat stealtheltem az első végigjátszáskor, az akció részét és a gunfightot egyáltalán nem untam meg, sőt. Úgyhogy kicsit erre akarnék fókuszálni legközelebb.
#77
#74: Az a baj hogy a gameplay annyira ott van hogy nincs kedvem mással játszani, a TPS műfajban úgy feltette a lécet ahogy a Witcher 3 az OW akció rpg műfajban....Iszonyat lopakodós kommandózást lehet csinálni, csak a kutyák ne lennének (nem a nehézségük miatt...) vagy lenne valami jutalomfalat amivel eltéríthetőek lennének..:D
Az a fizika, a sérülésmodell,végre olyan hatása van a fegyvereknek amit réges rég idióta mód cenzúráznak játékokban.
#76
#74: Haverokat szerintem ne tedd. Nagyobb élmény ha szinte semmit nem csinálnak.:)
#75
SLi
#74
#73: Nem is rájuk reagáltam már. :) Fasz kivan, hogy annyi mindenről lehetne beszélni a játék kapcsán (kontra is...), és ilyen hülyeségekkel kell megtölteni több száz hsz-t.

Mindenesetre ritka, amikor 32,5 órás végigjátszás után azonnal neki is tudnék fogni a New game +-nak. De arra jutottam, hogy John Wicket fogok csinálni a játékból, a skúló és loot mennyiségét fel fogom baszni az ellenféllel együtt, és a haverokat is agresszívebbre fogom tenni. :)
#73
#70: Teljesen felesleges tényleg ahogy lentebb leírtam az van. Kár beléjük a szó mert úgyis kötik az ebet a karóhoz, a Tlou 2 története szar mert pár egysíkú ember leköp egy történetet kvázi fejezetcímekből és pár sort fejezetenként olvasásból, és még te vagy az aki nem látja tisztán a dolgokat,te aki végigjátszottad. Komolyan,hiteltelenek rájuk kell hagyni én fel is adtam,úgyis úgy csűrik csavarják hogy a nevetséges tárgyi tévedéseiket önigazolják.:)
#72
Amúgy offolva a cikket... :DDDDD kb szerintem 90%-át hozták a látványnak amit igértek. Dícséretes!
#71
#70: SPOILER!
SPOILER!
SPOILER!

Ott a pont! Ez olyan mély trauma amit egész élete soràn cipelni fog magával. Nem csak szimplán elvesztette Ellie akit szeretett főleg ahogy de még az is talán a legszarabb pillanatban történt meg ami annyira beleégette magát az elméjébe hogy azt onnan próbálhatod törölni... soha nem fog eltünni.
#70
#55: AZ EGÉSZ SPOILER VESZÉLYES, RÁADÁSUL A VÉGÉVEL KAPCSOLATOS!!!
...
,,,
...
,,,
...

Nagyjából így gondolom én is. Annyi árnyalattal, hogy nem az elválásuk Joellel bántja, hanem az, hogy úgy váltak el, hogy haragudott rá. Nem tudom volt-e valaki hasonló helyzetben, de kibaszottul szar dolog halott emberre haragudni. Főleg olyanra, aki ennyire közel áll az emberhez. Szerencsére ezt én magam nem kellett átéljem, de egy nagyon közeli barátomon volt alkalmam végigzongorázni a folyamatot, amikor a saját halott szüliere harugodott, mert a haláluk után derültek ki olyan dolgok, ami végül a házukba került. Kibaszottul felőrli az embert az ilyen. A tény, hogy haragszik, a bűntudat, hogy haragszik. Borzasztó.

INNEN ULTRA SPOILER!!!
...
...
...
...


Nálam valószínű működött valamilyen szinten amilyen hatást ki akartak váltani. És utólag rohadtul örültem, hogy Ellie nem tette meg. Mert igazából én sem akartam megtenni. Mardosott a szar miközben vertem és vagdaltam Abby-t, hogy nem érdemli ezt... De ha meg is érdemli, nem így kellene ezt elintézni. És aki szerint ez csak annyi, hogy "és bezzeg amikor lenne rá esélye, hogy kibelezze, otthagyja", sajnos az a helyzet, hogy én megértem a dühét, de ez kurvára nem neki szólt sajnos. Nagyon sok minden kavargott a vége után. Beötlött a már korábban említett barátom esete és kálváriája. Eszembe jutottak más élethelyzeteim is. Olyanok, amikor nekem ártottak és átgondoltam mennyire is tudtam ezeket feldolgozni, hol is állok... És olyan is, amikor rám haragudtak és nekem bocsájtottak meg. Rengeteget gondolkodtam, hogy vajon mit tennék hasonló esetekben. Nagyon élveztem végig. És nagyon ritka élmény az ilyen, ha nem az indie-k világában, vagy nagyszerű könyvek és filmek között keresgél az ember. És leszarom ki gondolja azt, hogy valami Sony Póni vagyok vagy ND fanboy. Ezeket nem azért váltja ki belőlem valami, mert rajta van egy kibaszott logó, és más nem azért nem tudja, mert nincs rajta... De persze továbbra is megértem, ha valakinek az elvárásaival nem talál a játék és emiatt haragszik rá. Én személy szerint köszönöm szépen, hogy nem valami B kategóriás fan service lófasz lett a folytatásban, és már a játék alapjainak letételekor biztos tudhatták, hogy kibaszottul kihúzzák majd sok rajongónál is a gyufát, és ezt bevállalták.
#69
#68: Kit bannoltak és hol van crytek? :)
#68
#3: Na ugye, megmondtam :D
#67
Tegnap én is végeztem a játékkal egy 43 órás végigjátszással,még ha egy kicsit soknak is tűnik,de ennyi volt.Pedig nem lapos kúszásban mentem végig a pályákon.
Talán a legnagyobb probléma,hogy a jelenlegi játékos társadalom egy része nem volt felkészülve erre a játékra.Mind IQ mind EQ terén.Nehéz pl egy Fortnitból belecsöppenni egy ilyenbe!
Talán bele szürkültünk a manapság érkező sablon,átlagos történetű játékok áradatába.Persze nem azt akarom mondani,hogy akinek nem tetszik az hülye,mert lehet valaki megérti és átérzi,de akkor sem tetszik.És ezzel nincs is semmi gond!
Én az emberek egy bizonyos részére értettem.
A másik nagy probléma,hogy végigjátszás nélkül ítélkeznek,erre itt az élő példa Ultimate barátunk,aki a legjobban köpködte a játékot a szivárgások után.
Én senkit nem akarok meggyőzni,hogy egy végigjátszás után tuti megváltozik valaki véleménye,de hogy valaki esélyt sem ad magának a szivárgások miatt az szerintem hülyeség.Más egy játékot végig nézni vagy,hogy te magad irányítod a karaktert.Teljesen más érzéseket ad a végigjátszás során.

A játék nem tökéletes vannak hibái,ahogy mindnek van.
Nekem volt két köteles bug,egyszer belement a falba máskor átsétáltam szellemként a kifeszített kötélen.vagy egy tárgyat felvettem (talán egy szobor volt) és ott marad és fogtam a nagy semmit.
Vagy az első rész Joel-Ellie párostól elmaradt az Ellie-Dina kettős.
(Bár ez még annyira nem is hiba)

Viszont a játék teknikailag nagyon rendben van,tartom a véleményem,hogy ennek a gyenge ps4-nek ezt nem kellene tudnia.És ez óriási dicséret a ND-nak,hogy ezt kitudták hozni belőle.
A grafika a látvány a közelharc,a vér és csonkítások,a fegyverek hangja,lövések szinte érezhető súlya a hangok a zene vagy a számomra legjobban szembe tűnőbb Motion Capture.Azok az arc mimikák azok az apró kis rezdülések nagyon jól megvoltak csinálva

A játék története nekem tetszett,a legjobban azért,hogy nem a sablont kaptunk és volt mersze a ND-nak meglépni azokat amiket megléptek.
Amiket más kiadó nemhogy nem mert volna,egy AAA játéknál,de még csak gondolatban sem jött volna elő nekik.
Egy érzelmi hullámvasút volt a játék,volt amikor örültem egy jelenetnek vagy csodálkoztam volt hogy mérges voltam volt hogy gyűlöltem.
A természettudományos rész volt számomra a legszebb és legjobb jelenet a játékban azon belül is az űrhajós rész.

Sok mindent lehetne még írni és boncolgatni Joel haláláról ami várható volt az új karakter Abbyről aki szerintem jó döntés volt belerakni és megismerni. A bosszúról az elengedésről,megbocsátásról és,hogy mi miért történet.Én most ebben nem mennék bele,mert nagyon de nagyon hosszú lenne és már másokat olvasva leírták,itt vagy máshol,hogy mi miért történt.
De mind mind nagyon tanulságos volt!

Nem mondom,hogy nem lehetett volna jobb történetet írni,mert lehetett volna,de Druckmanéktől ezt kaptuk és ezt el kell fogadni!
Szerintem egy játék akkor nagyon jó ha érzelmeket tud kiváltani a játékosokból és nálam ennél ez megtörtént.

Szerény véleményem szerint,ha másnak más a véleménye azt is elfogadom.
Jelenleg nálam minőségben a Naughty Dog magasan a legjobb játékfejlesztő csapat a játékiparban.
Max 2-3 akik közel állnak hozzájuk : csőjáték:Santa Monica , OW:Rockstar vagy a CD Projekt RED.

Várom a folytatást max 6-7 év múlva!
#66
#65: Felemelő volt látnom hogy végre a főhős Ellie-ből végre kitőrtek az érzelmek és túl tudta tenni magát az egészen és nem esett bele Abby hibájába aki Joel halála után jött csak rá hogy nem változtatott semmin a busszúja. Jó volt látni hogy végre megkönnyebbűl a lelke szegény csajnak...

EZ A SZEMÉLYES VÉLEMÉNYEM.
Nyugottan lehet köpödni és sorólni az ellenérveket.
#65
#62: Engem az érdekelne, hogy szerinted mégis miért felemelő ez a jelenet? Most nem a megfejtés érdekel engem, nem arra vagyok kíváncsi hogy "mire gondolt a költő" mert azt tudjuk...
Az érdekelne hogy szerinted ebben mi a felemelő? Miért fantasztikus?
#64
Úgy érzem, hogy sokan átestek a ló túlsó oldalára. Fogadjuk már el azt, hogy nem tetszhet ez mindenkinek. Valakinek beveszi a gyomra és nagyon nagy mélységeket lát bele a történetbe, valaki pedig egy egyszerű klisés bosszúsztorit lát rengeteg ránk erőltetett PC-vel. Különbözőek vagyunk, de attól még senki sem lesz ostoba vagy idióta mert van egy nézőpontja a dolgot illetően.
#63
#58: Ostoba? Én spec végig vittem a játékot és még aznap megszabadultam tőle. Nem tetszett. Most mondjam én is azt, hogy mennyire elvakult ND fanboyok vannak, akiknek ha egy kupac kutyaszart tolnak az arca elé azt is katarzissal fogyasztják el mert ND? Ugyan már. Ízlések és pofonok. Nekem nagyon nem tetszett a játék. Miért lennék idióta? Mert neked tetszett? Kiállok a véleményem mellett, hogy túltolták a PC-t, a sztori pedig egy erős közepes. Ne misztifikáljuk már túl.
#62
#60: Számomra a legfelemelőbb pillanat volt a játékban. De ebből is látszik hogy mennyire megosztottak a vélemények a sztorival kapocsolatba és hogy mennyire máshogy gondolkodnak az emberek.
#61
#60: a játékot védők közül igazából csak Kawada hozott fel épkézláb érveket a saját álláspontja mellet, a többiek csak elsorolják mi történt s hogy a saját head-canon-juk szerint miért van értelme ennek meg annak. az eleve rossz jel, ha ennyire mosdatnod kell ami mellett érvelsz s csakis saját élményekkel tudod megvédeni, míg a másik tábor( szigorúan a gamekapocs-ra gondolok, redditen s metacritic-en nyilván a sírópicsogó sárdobálók vannak többen) inkább megpróbál rávilágítani miért nincs értelme egyes történéseknek.
SPOILER a leghülyébb érv az, amikor valaki Joel halálának körülményei miatt 'karakteridegenséggel' dobálódzik: ez is head-canon-ra alapul