Lista készült a Valve törölt projektjeiről

Tegnap jelent meg Geoff Keighley interaktív könyve, amely a Half-Life: Alyx munkálataiba enged betekintést. Az anyag legérdekesebb része, hogy végigveszi a Valve azon projektjeit, amit a Half-Life 2: Episode Two óta töröltek.

Geoff Keighley legújabb projektje egy interaktív könyv, amely a Half-Life: Alyx munkálatairól mesél. Az anyag tegnap óta érhető el a Steamen, a legérdekesebb része pedig egyértelműen az, amely végigveszi, hogy a Valve milyen projekteket törölt a Half-Life 2: Episode Two és az új VR-mellékág megjelenése között eltelt időszakban.

A Half-Life: Alyx - Final Hours kilenc ilyen játékról tesz említést, és ezek közül öt a Half-Life-sorozatot erősítette - jól látható hát, hogy a Valve sosem tett le a klasszikus sorozat feltámasztásáról. Ezenkívül szó lesz a Left 4 Dead 3-ról, és egy olyan szerepjátékról is, amit részben a Dark Souls ihletett:

  • Half-Life 3 - A Source 2 engine-nel készült folytatás, amely a Left 4 Deadből is átemelt volna bizonyos elemeket. A játék procedurális pályagenerálásra épített, mindezt azért, hogy a sztorinak újra és újra nekifuthassunk. Először például legenerált volna egy épületet és egy feladatot (például szabadítsunk ki valakit a börtönből), majd különböző útvonalakat hozott létre, és megtöltötte azokat ellenféllel - így minden végigjátszás más és más lett volna. A csapat durván egy évig, 2013-2014 között dolgozott a játékon, és már odáig is eljutottak, hogy bescanneljék a G-Mant alakító Frank Sheldont, az engine azonban nem készült el időre, és így a projektet is dobták.
  • Left 4 Dead 3 - Nyitott világú folytatás a nagy sikerű zombis lövöldéhez. A helyszín Marokkó lett volna, és akár több száz zombi is ránk ronthatott egyszerre - ennek a projektnek szintén a Source 2 lett a veszte.
  • RPG - Egyszerűen csak RPG-nek hívta a Valve a szerepjátékos projektjét, amit a The Elder Scrolls-, a Dark Souls- és a Monster Hunter-sorozatok ihlettek. Ez végül megmaradt koncepció szintjén, később azonban beépítették a terveket egy másik egyjátékos szerepjátékba, ami a Dota egyik karakterét, Axe-ot főszerepeltette volna. Ez szintén a kukában landolt.
  • A.R.T.I. - Könnyed, voxelgrafikás játék, amelyben főleg építhettünk és rombolhattunk volna - mint a Minecraftban. Az egyik verziójában Erik Wolpaw, a Half-Life 2 és a Portal írója King Kevint alakította, akinek az volt a feladata, hogy megszökjön egy börtönből a játékban rendelkezésre álló eszközökkel. Végül VR-címként próbálták meg feltámasztani, de az Alyx terebélyesedésével párhuzamosan fiókba tették.
  • SimTrek - A Kerbal Space Program alkotói dolgoztak ezen a VR-játékon, amely végül szintén az Alyx miatt lett lelőve.
  • Shooter - A fantáziadús munkacím egy Half-Life-lövöldét takart, amely a VR-os The Lab részeként jelent volna meg. Rövid lövöldözős jeleneteket tartalmazott, amelyekhez szimplán a Half-Life 2 assetjeit hasznosították újra: ebből már sejthetitek, hogy inkább a VR-élmény demózására volt jó, és nem valódi folytatásnak szánták. Ez végül nem készült el a The Lab megjelenésére, ezért kukázták.
  • Borealis - Újabb Half-Life-os VR-projekt, amely mögött Marc Laidlaw író állt, és a Half-Life 2-ben emlegetett időutazós hajón játszódott volna. A hétórás háború és az Episode Two eseményei után következő időszak között ugráltunk volna, és bár a játékmenetről nem derült ki semmi, az fix, hogy horgászos minijáték volt a játékban.
  • Hot Dog - Erről a projektről nem sokat tudunk, de az biztos, hogy egy Left 4 Dead-játéknak készült - a Valve olyan munkacímet szeretett volna, ami miatt még véletlenül sem derül ki idő előtt, hogy a Left 4 Deadhez van köze.
  • Vader - A Vader egy kakukktojás a felsorolásunkban, ez ugyanis a Valve első VR-eszköze volt, amit úgy terveztek meg, hogy nem szabtak határokat a mérnököknek. Érthető, hogy miért végezte a kispadon: a szemüveggel túl nagyot álmodtak, 5000 dollárba került volna egy darabja, ha sorozatgyártani kezdik. Kezdetben a Vader mellé szánták egyébként az Alyxet.


A nagy kérdés az, hogy mi következik ezután. Keighley elismételte azt, amit a Valve eddig sem titkolt: a srácok szívesen fejlesztenének nem VR-os folytatást a Half-Life-hoz, egyelőre azonban még nem világos, hogy milyen kaliberű legyen a projekt. Ezenkívül 2018 óta készül egy titkos fejlesztés a Valve-nál - ezen azóta is szorgoskodik a csapat.

10 komment - szólj hozzá!