Star Wars: Squadrons - hajókról és funkciókról

  • Írta: gorien
  • 2020. július 16.
  • Hír
Link másolása
Az Electronic Arts részletesen tárgyalja legújabb blogposztjában a Star Wars: Squadrons űrhajóit és azok funkcióit. Bemutatja a különböző hajóosztályokat, és azt is, miként kell majd kezelnünk őket a csata hevében.

Mióta egy hónapja hivatalosan is bemutatkozott, csak úgy jönnek a látni- és tudnivalók a Star Wars: Squadronsról, ami nem is csoda, hiszen októberben már meg is jelenik a játék. Az első trailer után nem kellett sokat várnunk a gameplay előzetesig, megtudtuk, hogy nem lesz benne mikrotranzakció, és kaptunk egy kis ismertetőt a testreszabásról. Az Electronic Arts legújabb, hosszadalmas blogposztjában az űrhajók működéséről olvashatunk.

Az már az előzeteseket látva is egyértelmű volt, hogy négy hajóosztállyal lesz dolgunk, amelyekből egy-egy tartozik mindkét oldalhoz. Az újköztársaságiak X-, Y-, A- és U-szárnyúakkal fognak repülni, míg a birodalmiak a TIE-sorozatba tartozó Fighter, Bomber, Interceptor és Reaper kódnevű gépek pilótafülkéjében ülnek. Noha mindegyik járműnek megvannak a sajátos képességei és nüanszai, az irányításuk az alapokat tekintve ugyanolyan, így ha eggyel már gyakorlott vagy, bármelyiket el tudod vezetni.

A vadász osztályú hajók (X-szárnyú, TIE Fighter) a legkiegyensúlyozottabb járművek, nincs kiemelt erősségük, de semmiben sem rosszak. Az elfogóvadászok (A-szárnyú, TIE Interceptor) kifejezetten harcra termettek, erős fegyverzettel repülnek, ugyanakkor könnyen roncsfelhővé változtathatóak. A bombázók (Y-szárnyú, TIE Bomber) lassúak, de sokat bírnak, és még több sebzést képesek okozni. A támogató hajók (U-szárnyú, TIE Reaper) az osztag többi hajójának védekező és támadó képességeit erősítik, ugyanakkor megvannak a maguk kis trükkjei (például aknák), hogy megnehezítsék az ellenség életét.

A repülés azonban nem csak száguldásból és lövöldözésből áll. A sikeres vadászáshoz tökéletesen kell gazdálkodnunk az energiánkkal, amit három alrendszer között oszthatunk el: a pajzsok, az ágyúk és a hajtóművek között. Ehhez választhatunk egy könnyített és egy precíz kezelés között is, attól függően, mennyire vagyunk gyakorlottak a dologban.

Az energiaelosztás egyik csúcsa, ha túltöltöd valamelyik alrendszert. Egy túltöltött hajtómű egy erőteljes turbót jelent, ahogy azt az előzetesben láthattuk, vagy Az utolsó jedikben Poe Damerontól. A túltöltött ágyú értelemszerűen nagyobb sebzést okoz, és ha szabadon engedted ezt a pusztító lézerzáport, rögtön folytathatod a csatát a normális fegyvereiddel. A hajtómű és a fegyverzet folyamatosan töltődik, ha ezek az energiaelosztás kedvezményezettjei.

Amilyen fontos a támadás, olyan fontos a védekezés. Ha az energia a pajzsokba megy, gyorsabban töltenek vissza, míg ha túltöltöd, egy 200 százalékos védelmet kapsz rövid ideig elől és hátul is. Na, de mi van azokkal a hajókkal, amelyeknek nincsen pajzsa? A Reapert leszámítva a TIE-ok ilyenek. Ezek a hajók egyéb funkciókkal rendelkeznek: egy energiakonverter segítségével villámgyorsan tudják mozgatni a szuflát az alrendszerek között.

Lehetőséged van az alrendszereket folyamatosan túltöltés közelében tartani, de ez azt jelenti, hogy a többi veszít az erősségéből: gyengül a pajzs vagy lassabb a hajó. A hajótest épségére figyelni kell (ez voltaképp az életed a pajzs értékén túl), és ha nagyon leromlik, még vizuálisan is jelzik, hogy rossz állapotban van a hajód. Szerencsére bármelyik oldal bármely hajójával repülj, mindig használhatsz javító droidot, vagy visszatérhetsz a hangárba egy gyors pit stopra. 

1.
1.
Ez az energiaelosztás mechanika X-Wing örökség, bár ott nem volt turbó sebesség löket és hasonlók. Ha egy küldetés elején a sebességedből áldozva feltöltötted a pajzsot 200-ra, akkor utána vissza lehetett tenni középre az energiát és az fenntartotta a 200 pajzsot.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...