The Last of Us: Part II - ez is lehetett volna a vége

A Naughty Dog legújabb játéka az elmúlt időszak egyik legmegosztóbb fogadtatásában részesült. A készítők most kicsit tovább fűtötték a kedélyeket, és elmondták, hogy mi volt az eredetileg tervezett finálé.
  • Írta: Baloo

Kommentek

#33
Számomra mindenben veri az uncharted játékokat.Pláne a harcrendszerben.A lopakodás és a sérülések az "epic"!
#32
A játék végével nekem nem volt gondom. Azzal viszont annál inkább, hogy a játéknak semmi mondanivalója nem volt az alap "a bosszú rossz, értem?" témán felül. Ráadásul Ellie szálából az utolsó nagyjából 2 órát le lehetne úgy faragni, hogy az említett téma ne sérüljön, de a karakter mégse legyen szociopata módon megkínozva az írók által.

Szóval szerintem irreleváns, hogy a végén Ellie megöli-e vagy sem. Nem is tudom milyen reakciót vár erre a nyilatkozatra.
#31
#19: "Meg eleve egy ocsmány, erőszakos, a nőiesség szikráját is nélkülöző karakter volt.
Ez az új trend."

Na azért gondoljuk már ezt egyszer végig. Nadine esetében milyen embert képzelsz el, aki egy fegyveres "elit" alakulat vezére, aki már valszeg több embert tett el láb alól, mint amit megbírna számolni? Mégis milyen legyen ha egy ilyen karakter bőréből végiggondolod a dolgokat, milyen más típus paszolhatna hozzá? Másrészről pedig a nőiesség hiányát a társa Cloe elég jól ellensúlyozta, aki egyébként szintén egy gyilkológép volt.
#30
#27: Ezt úgy írod, mintha nem lett volna még olyan a világtörténelemben, hogy egy több befejezéssel rendelkező játék folytatásához választanak egy kánoni befejezést.

Full SPOILER több játékból

A PoP: Warrior Withinben, ha összegyűjtöd az összes life upgrade-et és megszerzed a vízkardot, a Dahaka az utolsó boss Kyleena helyett. Szerintem a játékosok 99%-a nem ehhez a befejezéshez jutott el, a The Two Thrones-ban mégis ezt tekintik kánonnak.

A Shadow of Charnobyl végén a hamis befejezések mellett van két valódi. A játékos csatlakozik a C-Consciousness-hez vagy sem. Strelok szerepel a Call of Pripyatban is.

A Dishonored 2 szempontjából nyilván nem az a kánoni befejezés, amelyikben Emily meghal.

A már említett Metro Exodus szempontjából sem azt a befejezést veszik kánonnak, amelyikben Artyom meghal.
#29
#28: Akkor írjanak meg két különálló sztorit is? Meg csinálják meg kétszer a játékot? Ezt nem lehetne egy karakter behelyettesítésével megoldani.
#27
#20: Azért nem adtak választási lehetőséget az emberek kezébe a végén,mert egy esetleges Part3-nál lehet tervük van a karakterrel és furcsán nézne ki,ha ennek a végén valakiknél feldobná a talpát,ott meg ott lesz!
#26
#20: nem hiszem hogy fel kellett volna kínálni egy választást. ez a játék nyilvánvalóan a készítők (nem csak Druckman) által megálmodott történetet meséli el, ahol te mint játékos csak résztvevő vagy, nincs igazi behatásod: ez az első résznél is így volt - az is inkább sorozatszerű védjegyeket használt ( van egy remek videó Noah Caldwell youtube csatornáján erről). ez nem olyan eset, mint a Spec Ops: The Line, ahol a készítők téged, mint a játékost vittek bele az őrület körforgásába (Walker csak egy bábú) - itt Elie és Abby történetét követed, ahol te csak egy passzív néző vagy (ezért nem kellett volna quicktimeevent egyáltalán, mert ez csak belerondít ebbe a kérdéskörbe;bár mesze nem ez a játék egyetlen gondja)
#24
#21: Peddig igaza van. Druck személyi problémáit nem a munkáiba kellene kiélnie.

Az, hogy logikai gyengén van megírva a történet, és az neki nem tetszik. Őszintén a szíve joga, és nem is téved vele sokat.
#23
#9: Nem, csak ő én azzal nyugtatom magam.
#22
#7: Ezek szerint a tökéletes férfi ideállra való ellenlépés, egy Abby orágután testel és férfi megjelennéssel nőként, csodálatos. :3
#20
Igem, miután Ellie végig gyilkol egy játékot tökéletesen passzol a karakteréhez, hogy futni hagyja azt a személyt, akit tényleg gyűlöl. Nem kicsit disszonáns.

Ami jó lett volna:
1. A játékosra bízni a döntést, megöli-e vagy sem.
SPOILER Assassin's Creed 3-ból
Már abban is borzasztóan zavart, hogy a végén felkínál a játék/történet 2 lehetőséget a főszerepjőnek, de az ezek közötti választást nem adta meg a játékosnak. Én összességében kifejezetten kedveltem azt a részt, de emiatt kivsit keserű vagyok.

2. A Metro Last Lighthoz (és sok egyéb játékhoz) hasonlóan a játék során meghozott döntések alapján választana a játékos számára befejezést a játék organikusan beépítve ezzel az esetleges megbocsátást.

De nem. A befejezésnek fölül kell bírálni mindent, mert a lehetőségét sem szabad megadni , hogy megöljék Druckman waifuját.
#17
#2: Szerintem meg magának kereste a bajt, s Elliet is magával rántotta. Ezt teszi a bosszú az emberrel.
#14
#13: Nem keverném ide azokat a feministákat akiknek látszólag problémájuk van az élet ezen síkjával.