4K-t és 60 fps-t ígér a Spider-Man: Miles Morales

  • Írta: fojesz
  • 2020. július 20.
  • Hír
Link másolása
Nem részletezte különösebben a dolgot, mindössze egy tweetet szánt rá az Insomniac Games, hogy megerősítse: a Spider-Man: Miles Morales teljesítménymódjában 4K felbontás és 60 fps mellett futtathatjuk a játékot.

Minden egyes generációváltás során kritikus kérdés a játékosok számára, hogy vajon az új konzolok milyen körülmények között tudják majd futtatni a legújabb fejlesztéseket. Mindez persze erősen játékfüggő, ráadásul a jelek szerint az sem mindegy, hogy ezeket a címeket milyen üzemmódban játsszuk majd: úgy tűnik, most is választhatunk a látvány és a framerate között.

Erről árulkodik legalábbis az Insomniac egyik tweetje, amelyben azt írták a srácok, hogy a PlayStation 5-exkluzív Spider-Man: Miles Morales Performance módban 4K és 60 fps mellett fut majd a konzolon. Ennél több részletet sajnos nem árultak el, így nem tudjuk, hogy ez a teljesítmény milyen megkötésekkel jár, és mit hoz majd a másik oldalon, ha lemondunk a magasabb framerate-ről, de bízzunk benne, hogy hamarosan erre is fény derül.

37.
37.
Gykrizsi
Hát én mindig konzolon játszottam, jó pár éve nem is voltam pc közelében, és soha nem érdekelt ez a 30-60 mizéria. Ha stabilan meg van az adott fps, akkor nekem mindegy. Persze van olyan játék, amiről rögtön megmondtam, hogy 60, de olyan is volt, amiről váltig álítottam, hogy 60, majd kiderült mégsem, csak rohadt folyamatos volt a mozgás, animációk, stb.
35.
35.
#34: Amúgy tényleg 45 körül van az a határ, ahol megáll a folyamatos játékélmény, nekem is ez a tapasztalatom. Pedig szerintem sok agyon motion blur-özött 30 fps játékból, ha a homályra szánt erőforrást képkockára szánják, akkor ki lehetne ezt hozni.
34.
34.
Formula1fanatic
Emlékszem anno TES5-tel toltam valami alsó közepes nvidia karival régi core2duo procival és olyan 30-40fps között volt a képkocka. Gépet váltottam 2013 környékén (i5) és ugyanazzal a videókarival felugrott stabil 55-60 közé a framek száma. Minden sima tükör lett, nem hittem el, hogy ekkora lehet a különbség és hogy mennyivel jobb így játszani :D Mivel simább, folyékonyabb lett a mozgás a grafika is jobbnak tűnt, az irányítás is sokkal jobb lett. Manapság ha 45 alá megy az fps egy játékban, rögtön érzem, hogy szaggat és roppant zavaró.
33.
33.
Yanez
#32: Van különbség 30 és 60fps között, és láss csodát én is látom! Van különbség tv által trükközött 60 és valódi 60fps között. Olvasd el mégegyszer a kommentet, hátha sikerül megérteni mit mondok!
32.
32.
#30: Azt amúgy elhiszem, hogy jobb úgy, de biztos, hogy nem minden. Ha nem a quake-et nyomod, hanem a fifát, vagy valami, én elhiszem neked, hogy jobb.

De akkor most így hal meg az, hogy vannak emberek (nem te), akik a szemgolyójuk segítségével nem látnak különbséget a 30 és a 60 között és az irányítást sem érzik másnak. Akkor most lesz egy TV, amin egyszer csak bekapcsolod úgy, hogy mindenki látja? És az emberiség szemeinek az evolúciója egy TV miatt így megnő? Hát a világtalanoknak ad világot a TV.
30.
30.
Yanez
#27: Pedig óriási a különbség és szabad szemmel is látható, tapasztalható és sokkal kellemesebb, és nem utolsó sorban a minőség is rendben van. Eddig évekig játszottam ugyanezen a tvn eme funkció nélkül, úgyhogy nyugodtan hidd el! Lehet, hogy a valódi 60fps még minőségibb, de az hótziher, hogy így sem fos kategória. ;)
27.
27.
#16: Nem tudom, lehet, hogy segít egy TV-ben bekapcsolhato Bullshit Flow, de alapvetően nem akkor beszélünk 60 fps gaming-ről, ha a képen simábbnak 'néz ki' a mozgás, hanem az egész lényege az, hogy *valójában* sima a mozgás. Eleve a 30 fps játékok telibe vannak tolva a konzolon általában kikapcsolhatatlan általános motion blur és per objekt motion blur-rel. Aztán ezeket elkezdik felskálázni különféle felbontásokba. Ettől mondjuk jobb nem lesz a kép, de elmondhatja a fejlesztő, hogy a játéka 4K-ban van. Erre még rákapcsolsz egy effektet a TV-n. Akkor már nem csak a fele kép, amit látsz kamu generált, de a motion blur által szétfosott képekből próbál közéjük behomályosítani még egyet. Az irányításod és a karakter mozgása persze ettől még ugyan, mint 30 fps-nél, csak most már kapsz minimum 3 fps késést is az imput lag-hoz. Ja, szebb a mozgás. Ha nem a gamepad-del forgatod lassan a kamerát, hanem egy egérrel megrántod hirtelen, akkor maga alá fosik ez az egész parádé.

De az egész nem így működik, hogy egy 4K-ra felskálázott és 30 fps-re beállított játéknál rányomsz a tv-n a funkcióra és az már rögtön 4K 60 fps, ennek a rendes értelmében. Eleve akkor vagy 4K-n, ha akkora natív felbontásban jön ki a gépedből a kép. 60 fps meg akkor van, ha annyiban renderel a játék és úgy veszi az irányítást is és azért sima a mozgás, mert annyi darab külön éles képet renderel a játék. És akkor ugye a motion blur-t ki is kapcsolhatjuk.
24.
24.
delphijos
#22: Én is bekapcsoltam, de a francos SW új trilógia azért nem lett jobb. :D
22.
22.
Yanez
#16: Pár hete én is bekapcsoltam a motion flowt és hirtelen minden 60 fps lett. Először nem is értettem mi a franc van és mitől lett ez így. A játékok így nálam is sokkal folyamatosabban futnak, és óriási a különbség, mint azelőtt! Filmek eseten nem mindegyiknek áll jól, de pl tegnap néztem meg a Bumblebeet és ott egyszerűen eszméletlen a magasabb képkocka és a 4K!
18.
18.
Ooorky
#17: Igazából semmi értelmük, ha stabil az fps akkor amíg nem esik 24 alá folyamatosnak látjuk (kompetitív verekedős játékok is 25 fps-sel futottak évtizedekig európában, pedig ott minden képkocka számít...).

60 fps mánia még annak a maradéka, hogy Japánban és USA-ban 60hz-es az áram és a tv-k is 60 félképkockát toltak ki magukból, majd a síkképernyős panelek elterjedésével jöttek a 60fps-es analóg tv-k amiken szétesett a kép ha nem stabil 60/30fps-en futott a cucc.

Ha Európa lett volna a videójátékok fő piaca ma 50/25fps-en pörögne mindenki...
17.
17.
#16: Egyeni preferencia szerintem, en speciel elsokent kapcsolom ki az osszes undorito rasegitest, motion flow-t es egyebeket, annyira termeszetellenes lesz a film tole. Viszont jatekban szerintem az a jo, ami nativ. Ha 60 fps-ben megcsinaljak az biztos hogy alapbol jobb, mintha kulonfele utomunkakkal kene varazsolgatni rajta, hogy azt adja amit akarsz. Tehat en pl akkor se kapcsolnam be a motion akarmit ha csak 4k 30 lenne es valasztani se lehetne semmit, hanyok ezektol az utogeneralt kiszamolgatott dolgoktol ;-))
16.
16.
georgie.70
Valaki legyen olyan jó és mondja el nekem hogy mi a szemmel látható különbség a között ha a 4k tv-men bekapcsolom a motion flow programot ami ugye a hiányzó képkockákat potolja ki saját maga álltal generált tehát nem valós képkockákkal hogy símább legyen a kép,vagy 60 fps-ben játszom. Mert megmondom őszintén direkt leteszteltem full hd 60fps-ben a last of us 1-et utána pedig 4k 30 fps-ben úgy hogy a tv-n ment a motion program, és az égvilágon semmi különbséget nem láttam kívéve azt hogy ezerszer jobb volt a kép a felbontásbeli különbség miatt, 65 colos qled tv-m van... Szóval ezért nem értem ezt az fps körüli pánikot állandóan, mert ily módon én minden játékot 4k 60fps-ben játszom illetve biztos hogy vagy 100 ha éppen erősebbre állítom a motion programot.. Megmondom őszintén eszméletlen így a kép és kegyetlen sima... Ezért komolyan írjátok meg mi kerüli el a figyelmem, mert ráadásul totál képminőség mániás vagyok szóval látnom kéne valamit amit nem látok:)?
14.
14.
Ooorky
#13: Nincs benne semmi félrevezető, ha ha azt írta volna 4K@60fps akkor mindkettő, de mivel elválasztotta ezért 4K vagy 60 fps (1080p?).
Arra jó, hogy néhány sügért bepalizzanak vele.
13.
13.
RangerFox
#6: Az a tweet félrevezető, de legyen igazad
12.
12.
DragonBleacPiece
engem csak a stabil fps érdekel, legyen az 30 vagy 60, csak ne legyen minden játékban egy tipikus helyszín ahol lemegy az fps, pl dark souls 3-ban dreg heap
9.
9.
latis666
Na jó ez mégsem teljesen igaz. Úgy fogalmaznék hogy nem érdekel hogy meglegyen 4k mellett a 60fps bármelyikből engedek a grafika javára.
8.
8.
latis666
Én a full hd/30fps/epic grafikai részletességre szavaznék. Nem érdekel a 60 fps de csillogjon villogjon minden.
6.
6.
kamgecam
#5: Ez a komment félrevezető. Nézz utánna...Maga az Insomniac jelentette be a 4k 60fps-t. 30fps verzánál meg gondolom lesz rtx, részletesebb látvány stb. Szóval lehet örülni. :)
5.
5.
RangerFox
Ez a cikk félrevezető. Lesz 4k és performance mode, utóbbiban 60fps-sel fog futni a játék. De nem 4k-ban...
4.
4.
simon 555
#3: Elképzelni nem tudom ki számított erre.
4K/60fps-t még egy RTX 2080 Ti is csak néhány kompromisszummal tud hozni stabilan a követelőbb játékokban, akkor gondoltad majd egy 500 eurós konzol tudni fogja mindennél? Főleg, hogy az új konzolok teljesítménye kb az RTX 2080/2080 Super teljesítménye körül vannak (PS5/XSX). Ez a 4K/60 fps olyan lesz mint a mostani generáción (alapgépeken) a 1080p/60 fps. Néha van, főleg a kevesebbet követelő játékoknál, de inkább 1080p/30 fps a szebb játékoknál.
Én inkább abban reménykedem, hogy minden játékban lesz lehetőség választani a natív 4K és az alacsonyabb felbontás de fix 60fps közt ha a natívban nem megy. Ha kell játszom én 1080p-ben is, de legyen meg legalább az a 60, mert PC 100-144 fps után nehéz visszamenni 30 fps-re.
3.
3.
crytek
Az azért mekkora már hogy egy majd 2x erősebb gépnél amikor mindenki azt hittem majd ez lesz az alap a 4k 60 fps ez egy hír hogy tudni fogja.... elég meredek.. tehát akkor véletlenül sem ez lesz a konstans a legtöbb játéknál ,szomorú :(
1.
1.
godach
Jöjjön csak. Csorgatjuk a nyálunkat kicsit a grafón, de azért remélem hogy a játékélmény is ott lesz a toppon. Számomra a Marvel's Spider Man egy továbbfejlesztett Batman Arkham rész volt, ami nagyon rendben van. Ha csak ennyi változást és újítást dobnak be, akkor már meg leszek elégedve.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...