Egyelőre nem emel árat a Ubisoft

Az Xbox 360 és a PlayStation 3 generációja óta bevett szokás, hogy az AAA-kategóriás játékok 60 dolláros címkével kerülnek piacra. Néhányan már az áremelés felé kacsingatnak, de a Ubisoft egyelőre köti az ebet a karóhoz.

A videojátékkészítés nem olcsó mulatság, az évek során pedig annyit fejlődtek a legnagyobb blockbusterek, hogy azok gyártási költségei érthető módon teljesen az egekbe szöktek. A fejlesztéshez használt szoftverek, számítógépek és egyéb kiegészítőhardverek mind komoly pénzekbe kerülnek, nem is beszélve a zenei licencekről, a motion capture-nél és a szinkronnál közreműködő színészek béréről vagy a megjelenés előtti marketingkampányról. Nem ritka, hogy manapság egy nagyobb cím körül több ezren dolgoznak hosszú éveken át, s mégis, a játékok ára nem változott már lassan tizenöt éve - igen különös jelenség ez, és akkor még szót sem ejtettünk a globális inflációról.

Sokan úgy vélik, hogy az idei év végén érkező konzolgeneráció lehet az, ami szakít a 60 dolláros árcímkével. Az első jel erre a 2K lépése: habár az NBA 2K21 a jelenleg is piacon lévő hardverekre 60 dolláros árral érkezik majd, az Xbox Series X-re és PlayStation 5-re készített next-gen verzió már 70 dollárt kóstál. Ez lenne tehát az új trend? Elképzelhető, de egyelőre úgy tűnik, hogy az idei év végén érkező játékok zöménél még nem kell mélyebben a zsebünkbe nyúlni, legalábbis akkor nem, ha a Ubisoft játékaival indítjuk az újgenerációs kalandjainkat.

A Ubisoft elnöke, Yves Guillemot a GamesIndustry.biz kérdésére válaszolva elárulta, hogy a vállalat nem vetette el a későbbi áremelés ötletét, de az idei karácsonyi szezonra nem készülnek még semmi ilyesmivel. Az új konzolokra megjelenő játékok pontosan annyiba kerülnek majd, mint az Xbox One-ra vagy PlayStation 4-re kiadott testvéreik, így mindegy, hogy milyen platformot választunk, a 60 dolláros sztenderdtől egyelőre nem kell elbúcsúznunk, ha az Assassin's Creed: Valhallát vagy a Watch Dogs Legiont választjuk.

A témához kapcsolva érdemes megemlíteni, hogy habár a csúcskategóriás videojátékok ára nem emelkedett az utóbbi másfél évtizedben, a kiadók és fejlesztők mégis megtalálták a módszereket arra, hogy több bevételt sajtoljanak ki egy-egy produktumból. Az előző konzolgeneráció során az alapjáték mellé kiadott DLC-csomagok és mikrotranzakciós kiegészítők, a mostani generációban pedig a loot boxok és szezonbérletek váltak megkerülhetetlenül gyakorivá. Néhány rendszer igazán sikeresnek bizonyult, mások azonban idővel komoly felháborodásra adtak okot - ez utóbbiak kiesését orvosolhatja üzleti szempontból a várható áremelés.

8 komment - szólj hozzá!