Halo Infinite - részletek a tegnapi bemutató kapcsán

  • Írta: szlav
  • 2020. július 24.
  • Hír
Link másolása
A Halo Infinite első gameplay-bemutatója látványosan megosztotta a játékosközösséget, a később napvilágot látott infómorzsák azonban annyit elárulnak, hogy bőven tartogat még meglepetéseket a játék.

Habár a Halo Infinite bemutatója tiszta képet adott arról, hogy körülbelül mire számíthatunk Master Chief legújabb kalandja során, sok felfedezetlen újdonság vár még ránk. A 343 Industries és a Microsoft megnyitotta a kapukat a külföldi sajtó előtt, így több interjú, személyes próbalehetőség, kérdezz-felelek és még egy belsős blogposzt is napvilágot látott a prezentáció után - ezekből szemezgettünk néhány érdekesebb infómorzsát.

Kezdésként érdemes megemlíteni, hogy a tegnap látott gameplay-felvételek különös módon nem a Microsoft új konzolján, hanem PC-n készültek, habár a redmondiak szerint az itt látottak megegyeznek a Series X által nyújtott látvánnyal. Az ellenben továbbra sem teljesen egyértelmű, hogy a kész produktum pontosan így fest majd-e, a demó ugyanis egy jóval korábbi buildben lett felvéve. Mindenesetre annyit leszögezhetünk, hogy az új Slipspace Engine-ben készülő játék  szakít az eddig megszokott, fényárban úszó látványvilággal.

Az Infinite nem csak ezen a téren szakít az eddigi normákkal. Ahogy azt láthattuk, a játék egyjátékos kampánya során a megszokottnál jóval nagyobb szabadságot kapunk majd - széles, nyílt terepet járhatunk majd be, így ne csodálkozzunk majd, ha esetleg visszaköszönnek az open world-játékok jegyei és a titkos, felfedezésre váró helyek. Alanah Pearce magáról az új Halo-gyűrűről is kifaggatta a fejlesztőket, és habár hivatalos bejelentés nem érkezett efelől, a 343 sejtelmes válaszai arra engednek következtetni, hogy valószínűleg több világra is ellátogathatunk majd a kalandok során.

A játékmenet egyik látványos újdonsága a grappling hook volt - Chief az alkarjára erősített csörlővel a magasabb helyekre is könnyen felránthatja magát. Ennek kapcsán megtudhattuk, hogy a kampányban csupán egy rövid cooldown timer limitálja az eszköz használatát, ezzel a csörlővel azonban a többjátékos módban is találkozhatunk majd, habár itt nem alapfelszerelésként. Afféle felvehető power-up formájában szedhetjük majd össze, csakúgy mint a bemutató során látott Drop Wall képességet.

Ami pedig a helyi multiplayert illeti: habár a Halo 5: Guardians ejtette az osztott képernyős módot, a 343 visszahozza a sokak által kedvelt fícsört - ha úgy tartja kedvünk, akár négyfelé is feloszthatjuk majd a tévénket. Ezek után már csupán arra leszünk kíváncsiak, hogy a játék így is képes lesz-e tartani a 60 fps-es sebességet a 4K felbontás mellett.

Mivel egyelőre az Xbox Series X pontos megjelenési dátuma nem ismert, a mellé nyitócímként érkező Halo Infinite premierjét sem leplezte le a Microsoft, tudtátok azonban, hogy akár jóval korábban is megérkezhetett volna a játék? A fent mellékelt interjúból kiderült, hogy a Halo 5: Guardians negatív fogadtatása alaposan rátette a bélyegét a folytatásra - nyilvánvaló, hogy az Infinite kezdetben erősen támaszkodott volna az előző rész történetére, a rajongói visszajelzéseket látva azonban a 343 Industries gyakorlatilag teljesen újraírta a forgatókönyvet.

56.
56.
Drraco
Elég szomorú, hogy a next-gen lényege elsikkadt a grafika mentén. Mindenhol azt olvasom, hogy "ez nem next-gen, mert hogy néz ki..." (Most nem csak erre a játékra gondolok, hanem általánosságban.) Pedig az igazi generációváltás az lenne, ha végre ráfeküdnének a fejlesztők a mesterséges intelligencia fejlesztésére például. Vagy a környezeti interakciók csiszolgatására, rombolhatóságra, felhasználhatóságra. Hogy a környezet ne csak díszlet legyen, hanem játékelem. Meg biztos lenne még ezer és egy dolog, ami next-gen lehetne... de nem, első a grafika. (Ami persze szintén jó dolog, csak kicsit túl van tolva.)
55.
55.
Marcus88
#54: Nálam ez már réges rég eldőlt,de nem nyitásra majd 2021 vége és ps5!
Nálam az exek döntenek,az erő nem érdekel.
A sonynál tudom,hogy mit várhatok minőségben és játékok terén valamint a folytatások készülnek.
A ms oldala nagyon ködös e téren.CGI előzetesektől nem ájulok el a gameplay a döntő,de kitudja mikor lesz és tetszeni fog-e a játékmenet.
54.
54.
adamsfamily
#47: A legelső xbox óta mindegyik generációban volt boxom,de ezzel a felhozatallal szerintem a következőt már kihagyom.Drukkoltam nekik,de ez így elég karcsú.
Eleve ez a Halo szerintem rondább,mint az 5. rész One x-en.
53.
53.
Oistrakh01
Jó nagy adag kula volt minden szempontból.
51.
51.
crytek
#50: Facebookon írták anno ,hogy kevés a zseton támogatokat keresnek ,de mindenképpen létre akarják hozni a játékot. Bedolgoznak másoknak ,hogy legyen zseton a játék befejezésére!

#49: Az hogy valamit képtelen vagy felfogni az nem a mi bajunk..és igen rátapintottál a lényegre. Hagylak is :)
50.
50.
Aanash
Nem ide tartozik de tudja valaki hogy mi lett a kupola város cimű játèkkal?
Eszembe jutott erről a sci-fi tèmáról.
Esetleg Dome City nèven lehet ismert.
38.
38.
crytek
#35: Csak tudod amikor valamit annyira felhájpolnak ,meg percenként az ember arcába lökik a "most powerful console" dumát, majd az emberek elé lökik ezt a 2017ben is középszerűnek számító grafikát az több mint szánalmas. Innentől nincs miről beszélni. A grafika után azt már meg sem említem ,hogy amit láttunk az egy sima HALO. A grapling hookon kivül ez bármelyik részhez egy sima dlc mivel egy fél újdonságot nem raktak bele az említett dolgon kívül...
Persze jó dolog hogy 10 évig akarják támogatni ,de ha az embereknek már a 0. percben nem tetszik kevésnek érzik kiknek fogják támogatni? Így első ránézésre simán egy Crackdown szindrómás játékot látok ami 3 hónappal a megjelenés után már kb senkit nem érdekel majd..
35.
35.
semike
Régen rossz ha egy játékot azért ítélnek el emberek - megjelenés előtt- mert “nem elég szép”, nem elég next gen.
Nagyon komoly gondok vannak az emberek fejében.
Anno örültünk egy quarcjátéknak meg az N64-nek....tudom /tudom öreg vagyok , az akkor volt, most ha nincs 60fps akkor az egy szar, nincs nééégyká az egy fos....
én nem tudom......
- Játszatok!
Legyetek “gyerekek”.
Ne analizáljatok!
28.
28.
crytek
#26: Stalker nem lett megvéve jön az ps5-re is később
27.
27.
Ps fanboy
Én technológiailag semmi kivetnivalót nem látok a Halo ban, majdnem azt is elhittem, hogy ez már a nextgen, kis túlzással. Inkább művészi szinten látok hiányosságokat a képi világban, picit olyan steril, bár ez a Halo egy védjegye és mivel sci-fi, jól áll neki, de attól még csak egy Halo, ha érted mire célzok. De hát a Sony exekhez szokott szemnek nem lehet parancsolni ugyebár.
26.
26.
Ps fanboy
A Stalker után az Atomic Heart-ot is vegyék meg exkluzívba, hogy meglegyen a kötelező kvóta.:D
25.
25.
Gyerekek ez egy xbox one ra készített játék amit felhúznak one x-re meg series x-re,ennyi.
20,30X-os zoom alatt még a Last of Us és a Sekiro fái is Nintendo 64 szinten vannak!
19.
19.
Marcus88
#18: Amúgy nem rosz dolog ez a game pass,kb ez mentette meg a seggüket.
Hiszem ha fej fej mellett haladtak volna a sonyval játékok és gép eladás terén ez nem valósul meg.Égett a ház valamit ki kellett találni.
Na mit is? Hááát adjunk sok játékot apró pénzért,teszünk bele neki AAA is,tuti bekajázzák. És bejött!
18.
18.
xSHx
#6: Én drukkoltam nekik, h alázzanak és hogy olyat mutassanak, h mindenkinek felálljon (még a csajoknak is) de így nagyon ciki volt. Ahogy mondod a környezet is pocsék volt de a végén az az arc... Akkor értettem volna ezt a full total kamerabeállítást, ha olyan nagyon durva arc animációt csináltak volna, h az indolokja, de ez így kb x360 szint volt.

Sztem ott van a titok nyitja, h az MS a Game Pass-t tolja, oda pedig kontent kell, viszont úgy, h sok PC-n elfusson, így garantálva a több előfizetőt. Nem véletlen vásároltak be indie fejlesztőkből.

-> Lásd Netflix. Egyre több az előfizető, egyre több a kontent viszont a minőség folyamatosan romlik.
14.
14.
#11: A gépre én is gondoltam. Mivel vélhetően egy ilyen Series X-em nem lesz, sokkal előbb kapom a markomba ezt a Halo-t gamepass miatt, mint gépet fejlesztenék. Ami nagyon jó, mert a talán teljesen középszer gépemen tudom majd vizsgálgatni azt a grafikát. Csak 1440p-s a monitorom, de a driverben tudok állítani 4K-s rendert és visszaskálázni 1440-re. Arra vagyok alapvetően kíváncsi, hogy az ilyen állítgatások és különféle felbontások milyen hatással vannak az fps-re és ebből tippelni a Series X erejére. De ez csak tipp, mert semmi sem bizonyítja, hogy ennél nem tud többet az X. Robbanásoknál, sok ellenfélnél, ezzel a grafikával a proci terhelés beszédes lehet.

Viszont az a mondatösszeállítás, amit most írtál, ilyen bulvársajtó szintű doom spiral :) De amúgy te olyanokon idegeskedsz, amin nekik kéne. Meg azt vágod, hogy a Scorn hogy néz ki?
11.
11.
kexiaxel
#9: Ebben teljesen igazad van és ezzel nincs is baj!
De ne kommunikálják már azt önelégült vigyorral fűszerezve folyamatosan, hogy ilyen erős a gép olyan erős stb...
Amikor meg az összes fosukon nyomják a képedbe az indi címeket meg ezt itt.
Nekik nagyon mutatni kéne valamit legalább egyszer!
Mert így nem fog mindenki szaladni előrendelni a konzoljukat.
Ez egy verseny konkurenciák közt!
Amikor megkérdezik tőlük hogyan tovább mik tervek sikerül e megnyerni a versenyt. Azt válaszolja ez a nagytudású : game pass, mi csak a google stadiával rivalizálunk.
Vr meg nem kell senkinek stb.
10.
10.
Ha ennyire Doom-os áthallás lesz játékmenetben is, mint látható, akkor kíváncsi vagyok, hogy megy a combat chess. Talán egy új zsánert is létre lehet hozni az FPS játékokon belül. Mondjuk Zöld Faszi Sisakban FPS. Szóval az új Halo műfajilag ZFSFPS.
9.
9.
#6: 2014-15 látvány...? Azért ennyire ne túlozzunk, mert 2011-ben is szarrá verte minden klotyós tetris-en. :)

Azt bírom, hogy magáról a játékról, mármint a sisakos doomos faszis kitekintéstől, meg a gyors melee és kötéllel odahúzós részekről senki sem beszélt, pedig én azt hittem, hogy mindjárt elkezdi csinálni a glory killeket a csíf. Mert amúgy a grafikát fikázni én is tudom, sőt, bizonyítom is: csíf megy fel a lifttel és a bal szélső hegycsúcsnál, valamint a kép a középtől kicsit jobbra a nagy semmiből megjelenik minden átmenet nélkül két ordas nagy fellegzet:

https://youtu.be/-E-1BcILTPk?t=275

De ezt nem haterkedésből mondom, csak elsőre is amikor láttam, rendesen beletörött a látásom. Kellett 8-10 óra sötétség hozzá, hogy visszajöjjön, de még most is csak mankóval látok. De akkor mi van? A játékmenetről nem beszélt senki részletesebben, vagy a zenéről, ami igen jónak tűnik, csak hogy szar a grafika és vállalhatatlan a játék. És van egy olyan érzésem, hogy olyanok fikázzák a földbe ezt a grafikát, akiknek mondjuk semmi ellenvetésük sincs egy Minecraft, vagy Carrion ellen, 4K@60 fps-ről eddig pedig csak hírekben olvastak.
8.
8.
kexiaxel
Kíváncsi voltam a jétékra hátha bekerül a zsákba egy új xbox.
Erre ezt látva még a gondolat is elszállt!
Úgy kirúgnám ezt a fíííl szpenszert ebből a mikrofosból, hogy a lába nem érné a földet.
6.
6.
Marcus88
Egészséggel jól szórakozva használd majd.
A játékmenettel lehet nem is lesz nagy baj,de itt az zavarja az embereket,hogy 2020 ban előadnak egy 2014-15 látványt.
Aminek ez a 8-10 perce gameplaye ezer sebből vérzik,mert itt nem csak a grafikával van baj.A környezet legalább akkora gáz.A fák,szikla,sár,űrhajó,vagy fegyverek,a végén az a fő boss ahogy kinéz stb...
A háttérben a MS áll van pénz is egyik legnagyobb húzó cím a legelső box óta él a sorozat,aztán mint ha egy háttér nélküli amatőr kis költségvetésű csapat csinálta volna!
5.
5.
Ah, ti nem tudjatok mi a jo, fasza jatek lesz ez, nekem bejon, ahogy az eddigi reszek is PC-n, meg a Halo 5-ot varom, hogy kiadjak pluszban ;-)
3.
3.
tyber16
#1: Nekem a legnagyobb meglepetés az volt, hogy miért vittek ki a show-ra egy xbox 360 játékot? XD
2.
2.
Nem akartam bekiabálnmi a PC gameplayt (mondjuk egyértelmű volt a tipikus PC ex mikrolag után).
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...