Halo Infinite - részletek a tegnapi bemutató kapcsán

A Halo Infinite első gameplay-bemutatója látványosan megosztotta a játékosközösséget, a később napvilágot látott infómorzsák azonban annyit elárulnak, hogy bőven tartogat még meglepetéseket a játék.

Habár a Halo Infinite bemutatója tiszta képet adott arról, hogy körülbelül mire számíthatunk Master Chief legújabb kalandja során, sok felfedezetlen újdonság vár még ránk. A 343 Industries és a Microsoft megnyitotta a kapukat a külföldi sajtó előtt, így több interjú, személyes próbalehetőség, kérdezz-felelek és még egy belsős blogposzt is napvilágot látott a prezentáció után - ezekből szemezgettünk néhány érdekesebb infómorzsát.

Kezdésként érdemes megemlíteni, hogy a tegnap látott gameplay-felvételek különös módon nem a Microsoft új konzolján, hanem PC-n készültek, habár a redmondiak szerint az itt látottak megegyeznek a Series X által nyújtott látvánnyal. Az ellenben továbbra sem teljesen egyértelmű, hogy a kész produktum pontosan így fest majd-e, a demó ugyanis egy jóval korábbi buildben lett felvéve. Mindenesetre annyit leszögezhetünk, hogy az új Slipspace Engine-ben készülő játék  szakít az eddig megszokott, fényárban úszó látványvilággal.

Az Infinite nem csak ezen a téren szakít az eddigi normákkal. Ahogy azt láthattuk, a játék egyjátékos kampánya során a megszokottnál jóval nagyobb szabadságot kapunk majd - széles, nyílt terepet járhatunk majd be, így ne csodálkozzunk majd, ha esetleg visszaköszönnek az open world-játékok jegyei és a titkos, felfedezésre váró helyek. Alanah Pearce magáról az új Halo-gyűrűről is kifaggatta a fejlesztőket, és habár hivatalos bejelentés nem érkezett efelől, a 343 sejtelmes válaszai arra engednek következtetni, hogy valószínűleg több világra is ellátogathatunk majd a kalandok során.

A játékmenet egyik látványos újdonsága a grappling hook volt - Chief az alkarjára erősített csörlővel a magasabb helyekre is könnyen felránthatja magát. Ennek kapcsán megtudhattuk, hogy a kampányban csupán egy rövid cooldown timer limitálja az eszköz használatát, ezzel a csörlővel azonban a többjátékos módban is találkozhatunk majd, habár itt nem alapfelszerelésként. Afféle felvehető power-up formájában szedhetjük majd össze, csakúgy mint a bemutató során látott Drop Wall képességet.

Ami pedig a helyi multiplayert illeti: habár a Halo 5: Guardians ejtette az osztott képernyős módot, a 343 visszahozza a sokak által kedvelt fícsört - ha úgy tartja kedvünk, akár négyfelé is feloszthatjuk majd a tévénket. Ezek után már csupán arra leszünk kíváncsiak, hogy a játék így is képes lesz-e tartani a 60 fps-es sebességet a 4K felbontás mellett.

Mivel egyelőre az Xbox Series X pontos megjelenési dátuma nem ismert, a mellé nyitócímként érkező Halo Infinite premierjét sem leplezte le a Microsoft, tudtátok azonban, hogy akár jóval korábban is megérkezhetett volna a játék? A fent mellékelt interjúból kiderült, hogy a Halo 5: Guardians negatív fogadtatása alaposan rátette a bélyegét a folytatásra - nyilvánvaló, hogy az Infinite kezdetben erősen támaszkodott volna az előző rész történetére, a rajongói visszajelzéseket látva azonban a 343 Industries gyakorlatilag teljesen újraírta a forgatókönyvet.

57 komment - szólj hozzá!