Ghost of Tsushima - új nehézségi fokozatok jöttek

Tegnap közölte a hírt a Sucker Punch, hogy megérkezett a Ghost of Tsushima 1.05-ös frissítése, aminek köszönhetően két új nehézségi fokozat is került a játékba - így igény szerint tudjuk megnehezíteni, vagy esetleg megkönnyíteni a kalandjainkat.
  • Írta: Baloo

Kommentek

#19
#18: Téged is kimerített? (ba dumm tss)
#18
#11: Kösz a kimerítő választ :-)
#17
Inkább azt javíthatnak,mikor a túsz nem hajlandó jönni,mert 3 épülettel arrébb még van egy mongol
#16
#15: Szia,

Igen, teljesen igazad van, amit írtál mind a mítikus küldik kapcsán is. Már így is sokat írtam, nem akartam nagyon részletezni, de az tény, hogy a mítikus küldik nem egykaptafa. A mellék küldik storyjának egyediségét viszont kiemeltem, vagy nem akkor akartam, csak technikailag lehet egyhangú hosszú távon, de egyszerűen annyi új van ebben a játékban szerintem (legalábbis amivel én eddig taálkoztam), hogy nekem nem uncsi és nem is lesz az.

Köszi a kiegészítést, én is japán szinkronnal játszom, angolul nem próbáltam, de azt hallottam, hogy a karakterek beszéd animációja az angolhoz van igazítva.

A csonkításokat én is sajnálom, mert azért van súlya a kard suhintásának ahogy meg van csinálva. Azt a videót szándékosan már nagyon régen néztem meg és nem is emlékeztem a 07:03-nál levő esetre. A célcsoport miatt érthető ez a döntés, bár szerintem még így is elég naturalisztikus igazából ha maradunk az AC-s összehasonlítás vonalán.
#15
#11: Először is, köszi a hosszú elemzést/összehasonlítást.
A mellékküldetéseknél a küldetések felépítése valóban nem különösebben változatos, de a történet, a karakterek és a párbeszédek kiválóak tudnak lenni.

SPOILER Erre jó példa az "íjász-atyaúristen" Ishikawa és tanítványa, Tomoe 9 részből összeálló küldetése, aminek a végét csak a sztori legvégén kapjuk meg (még nem láttam). Zseniális az öreg dumája és ahogy Jinnel adják egymásnak a burkolt verbális sallereket. De a küldetéssorozat közepétől már az sem egyértelmű, hogy ki ellen fogunk harcolni a végén, persze van egy tippem. Tomoe igazat mond vagy csak éket próbál verni a két pozitívnak egyre kevésbé tűnő ellenlábasa közé? Ettől persze a mongolok tanítása a szamurájok elleni harcra és a sok ártatlan lemészárlása nem bocsánatos bűn (emiatt gondolom, hogy nagyon nagy pálfordulás nem lesz Jintől a küldetés végén Ishikawa valós és/vagy vélt hibái ellenére sem, persze ki tudja). Ilyen mellékküldetés túl sok nem szokott lenni AC-kban.
SPOILER VÉGE
Az enyhén mítikus vonalon mozgó és különleges vágásokat és vágáskombinációkat adó, bossfightokkal tűzdelt/végződő küldetésláncok is mellékküldetések...

Amit még hozzátennék, hogy a japán szinkron szamurájos játékban alap, de itt szerintem az angol minősége jóval gyengébb a (kiváló) japánnál (a Sekiróban az angol is parádés volt).

Amit sajnálok a játék kapcsán, hogy kivették csonkításokat (bár néha bead ezt-azt, ahogy a csuklólevágást is említetted).
Nincs benne lándzsás elleni karlevágás, ami a lenti 2018-as gameplay trailerben még ott volt 6:03-nál vagy a stealth-ből történő, khm, nyóckeresen: gigájának kitépése 7:04-nél.
https://www.youtube.com/watch?v=FhqTNAlErQc
Ezt sajnálom. Bár valamennyire érthető. Egy hónappal a TLoU2 torkonszúrásparádéja után még egy végtag- és gégegyilkos játék sok lett volna. Naturalista erőszakból is megárt a sok. Azért a fiatalok is célcsoport.
#14
#12: Dark Soul’s és Bloodborne veteránként engem is zavar hogy nem lehet belockolni az ellent. Ha lenne egy ilyen opció az amúgy is kiváló harcrendszer tökéletes lenne számomra. :)
#13
#12: Szia,

Tényleg az ellenfél lock-olása harc közben. Engem az pont azért nem zavart, mert míg más játékokban szinte azzal kényszerítve vagy hogy az ő irányába indítasz csapásokat, míg lehet pont az egyiket a másik irányba akarnád és nekem elég körülményes váltani sokszor. Értem az előnyét és jó is szokott lenni, de nálam még mindig jobb 1 kicsit, ha alapból nem vagyok lockolva.
Persze itt meg ebből adódóan a kamerakezelés kicsit fura néha, hogy bemászik eléd egy bokros cserjés, vagy fa, vagy valami amitől nem látsz, de kibírható és ha egy kicsit arrébb mész akkor már látsz is mindent :)

Egyébként nem az a tipikus lockolás, amire sokan gondolnak, de vmilyen szintű lockolás azért van benne. Pl egy speckóbb támadás használatakor csak a kart kell az adott ellenfél irányába tolni és azt meg is csapja. (feltétel, hogy kellően közel vagy azért hozzá, tehát nem a szoba másik végéről indítod)
#12
Az egyetlen hibája az ellenfelek lockolása...most már kezdek hozzászokni, de eleinte zavart, hogy nem tudtam belockolni az ellent és így néha mellé csaptam! De alapjáraton nagyon odáig vagyok én is érte! Még csak az act 1-nél tartok, de minden lehetséges felfedeznivalót megcsinálok a küldetésekkel együtt!
Baromira nem hiányzik a hud, remekül átjön, hogy kövess egy rókát, egy aranyszínű madarat vagy a szelet, hogy eljuss a célodig!
#11
#2: Szia,

Alapvetően szeretem és elvagyok az AC-s játékokkal, a görögös storyját nem csináltam meg, de minden fű alá benéztem és az ehhez tartozó trófeát megkaptam, csak ekkorra meguntam.

Ami viszont pozitív a Ghost of Tsushimában a !!véleményem!! szerint :) a következőek lesznek, igyekeztem pontokba kategorizálni.
Spoiler mentesen igyekszem írni, tehát játék technikai dolgokat emelek ki. A játékot még nem játszottam végig és a 'talent' fámban 1 dolog még lock-olva van, amikor ezt írom.

1)
Fejlődési rendszer

Nekem tetszik a fejlődési rendszer, ahogy és ami alapján kapom az 'XP'-t. És gyakorlatilag nem XP-t kapsz, hanem a hírneved növekszik, nevezzük 'tier'-enként és minden tier-ben vannak 'checkpointok' amikor is kapsz technika pontot, amit a talent fádban tudsz elkölteni. Pl az első tierben 2 technika pontot kaphatsz (már nem emlékszem, lehet 3 van..) és mindig egyre több lesz. A tier végén vmi speckóbbat, ami fix ajándék, pl max HP növekedés, vagy max akaraterő növekedés, vagy egyéb (ezt majd ha játszol meglátod..). Mikor növekedik a hírneved? Akkor, ha főküldi szálat csinálsz (ekkor jelentős mértékben), vagy a mezei embernek segítesz/csinálsz mellék küldit (ekkor viszonylag kevesbé), vagy közepes mértékben bizonyos speckóbb mellék küldik esetében, illetve minimálisan akkor ha csak úgy mászkálsz a terepen és random encounterbe botlasz és intézkedsz... :) Tehát ha bármit csinálsz Tsushimáért és a lényeg nem a leölt ellenfelek után kapod az XP-t, ez lényegtelen.
Ezen a ponton tetszik különösen, hogy nem "kell" XP-t farmolnod eszetlenül, vagy hogy van értelme annak, hogy milyen stílusban intézel el egy tábort és nem fog tikkelni a szemed, ha nagyon XP maxolós lennél, hogy mindenkit ki akarsz nyírni pl orvgyilkossággal, mert az 50xp-t ad, míg ha lekardozod csak 15xp-t és akkor pl csak e miatt nem használod a kardozást.. (én ilyen vagyok XD)

!!!!
!!!FIGYELEM SPOILER-nek tekinthető mondat következik:
Az hogy milyen stílussal nyírsz ki egy tábort csak rajtad múlik, hogy mit preferálsz használni, eddigi tapasztalatom szerint a játék storyt nem befolyásolja a harci stílusod.

SPOILER VÉGE.

Plusz a talent fa nincs túlbonyolítva, nincs 1-1 skill a végtelenségig elágaztatva és kellően változatos, már-már néha azt érzem, hogy elképesztő mennyiségű eszköz áll a rendelkezésemre, amit nem győzök használni/kihasználni. Igazából főleg azért, mert maga az 1v1 kombat valami elképesztő szerintem.
Ahogy a tesztben is írták, van 4 féle kardállás. Mindegyik stílus 1-1 speckóbb ellenfél típus ellen hatékonyabb, de nem jelenti azt, hogy nem megfelelő stílussal ne tudnád kinyírni az ellent, csak nehezebben. Különösen a játék elején nem áll rendelkezésedre az összes stílus, csak 1 és ezeket is neked kell unlockolni. Egyszerű és azonnal látható a feltétel, amint megkapod a talent fa nézegetési lehetőségét, így ezt nem érzem spoilernek, adott mennyiségű vezért kell kinyírnod vagy megfigyelned a következő stílus eléréséhez.

2)
A harcrendszer.

Kellően összetett, de hál' istennek nem érzem annyira bonyinak és reflex centrikusnak, mint pl a Nioh-ban, vagy hasonlóban (Azt csak próbáltam, de a tutorial pályát alig bírtam megcsinálni, ergo az nem nekem való, nem is játszottam 2 óránál többet vele és nem jutottam végig a prológuson.. :) )
Szóval a védekezésnek ettől még hatalmas szerepe van, de a játék megengedő (én ezt normal fokozaton kezdtem el, és nem változtattam miután a patch megvolt). Plusz 3 féle módon tudsz védekezni.
1) Konstans nyomod a védekezés gombot, ekkor nyílván az alap kis támadásokat kivédi, de a nagyobb kombó jellegű vagy erősebbek ellen nem véd.
2) Akkor nyomod a védekezést, amikor jön a támadás (ha az amúgy védhető ebben a formában), de nem tiszta parry.
3) Tiszta parry, az utolsó pillanatban nyomod a véd gombot, ekkor azonnal nyomhatsz egy counter attack-ot, ez elég baxó :)
3+1) dodge-olsz (kitérsz) bármit, főleg a kivédhetetlen támadásokat

Harc közben szinte bármikor használhatsz egyéb eszközt, amid van, pl dobókés. Én egy kicsit OP-nak érzem ezeket, de lehet, hogy nagyobb nehézségi szinten érezhető a hatás.
Ezeket a kiegészítő kütyüket kraftolni nem tudod, hanem csak találni, vagy 1 bizonyos kereskedőtől tudod megvenni, de ahhoz a nyersi kell amúgy a cuccaid fejlesztéséhez is, így ezzel még nem éltem. Viszonylag amúgy egész sokszor vissza tudod tölteni ezeket, de nem tudod csak ezeket spam-elni és csak ezekkel nyerni. Ez szerintem tök jó.
Ez volt a nyílt kombat.

Van az úgynevezett 'összecsapás', amikor is kvázi párbajra hívod ki az ellent. Alap esetben 1 emberen tudod alkalmazni, majd fejleszthető. A lényeg, hogy csak akkor tudod kezdeményezni, ha még az adott területen, vagy adott ellencsoporttal nem voltál harcban, tehát éppen érkezel hozzájuk. Akkor kell ütnöd, amikor az ellen mozdul, de nem túl későn és nem hamar. Ez egy insta-kill, nagyon brutál jól néz ki és hasznos is.

Persze íjászkodhatsz is, van 2 féle íjad, egy gyors tüzelő (nem gattling azért:) ) és egy hosszúíj a távolabbi célpontokra, plusz ez a páncélon is át tud ütni... Íjanként van 2 féle nyílvessző, legyen annyi elég, hogy tűzzel kapcsolatosak.. :) A vesszőket sem tudod kraftolni, azokat is szerezni kell lerakatokból, vagy hulláktól. Limitált a darabszám, szal csak ha nagyon ügyes vagy akkor tudod íjjal egyedül intézni a szitut. Ha már AC párhuzam, nekem úgy rémlik, de max javítsatok ki, de ha AC-ben headshotolsz ellenfelet, akkor nem nyúvad ki instant (kivéve van 1 speckó íj meg lövedék erre talán), de hogy alap esetben nem és csak dmg-eli. Itt insta kill van, ami szerintem plusz pont, bermennyire is alap dolognak tűnik.
Közelharcnál unlockolhatsz speckó támadásokat, amik akaraterő pontba kerülnek, ezek többnyire az ellenfél számára védhetetlenek. Egy ilyen használata közben vettem azt észre, hogy levágtam az ellenfél csuklóját. Ritkán beadja, szóval szerintem ez is plusz pont, de felnyársalni nem tudod az ellent, akármennyire is adná..
Persze a legtöbb countert meg kombat jellegű dolgokat és eszközöket használni a talent fád építése után fogod tudni.
A harc közben kicsit kényelmetlen váltogatni nekem az eszközök között (nem a harci állások között), mert annak ellenére hogy kicsit belassítja az időt (ez tök jó segítség), a harc hevében csak kapkodok, de lehet másnak kézre áll, amúgy logikusan van felépítve szerintem és tekintve az eszközök mennyiségét én nemtom hogy oldottam volna meg..
Ja és persze a sunyulós ölések, erre van egy sáv, ami mutatja mikor vesznek észre, ez ilyen szokásos cucc..
Összefoglalva nekem nagyon élvezetes a harc rendszer és bár úgy indultam neki a játéknak, hogy hát én full ghost leszek, ebben a játékban érzem azt először, hogy nem bánom, ha nem sunyulok (szeretem ezt a stílust :) ) és használok szinte mindent, vagy mikor mit, de hogy kombinálom, mert annyira jól meg van csinálva szerintem és élvezetes a harc benne, hogy kár sunyulni :) Ezt a részt még lehetne részletezni, de már így is egy regényt írtam..

3)
Térkép, navigáció, gyűjthető cuccok (nem a nyersanyagok, hanem minden egyéb)

Nekem másik kedvencem, hogy nincs iránytű és tiszta a kezelői/játék felületed. Harc közben folyamatosan mutatja a HP csíkod és akaraterő pontjaidat, és a másik sarokban az épp aktuális harci stílusodat, plusz hogy milyen eszközöd van kiválasztva. Nyugis részen ez nem látszódik, de előhozható, majd eltűnik ismét rövid pár sec után. Honnan tudom hogy merre kell menni? A nagytérképen be tudsz jelölni helyeket, vagy random leraksz vhova pontot és oda a szél fog elvezetni. Tehát mászkálás közben felélénkül a szél, és amerre fúj, arra kell menned... :) Egyszerűen zseni :) Tetszőleges számban tudod 'megfújtatni' a szelet, ha eltévednél, nem kell térképeskedni feszt...
A nagytérképen nincs minden bejelölve. Természetesen vannak gyűjthető cuccok, de azt nem tudod hol. Helyenként mutat kérdőjelet a nagytérkép, szóval nem rak le teljesen vakon, és a fő és mellékküldik helyét mutatja, amennyiben felfedezted. De pl azt, hogy hol vannak tücskök, vagy termál vizek, azt alapból nem mutatja. Menet közben random megjelenik melletted egy kismadár és ha azt követed, akkor elvisz vmi helyre, ahol lesz vmi. Ez lehet egy kard skin, vagy egy mellék küldi helye is, bármi. Nem sorolom fel, mert abból is Dunát lehet rekeszteni, a lényeg, hogy ha 'utazó' ruha van rajtad, akkor a legtöbb cuccra be tudod állítani a szelet, hogy a kívánt dologból a legközelebbit mutassa és akkor csak követed a szelet, de azt nem tudod h már csak 40m és jeee... Plusz a talent fádban is költhetsz ilyenre, hogy vmi speckóbb dologra a szelet be tudd állítani, pl termál vizekre, amikben ha meditálsz, akkor a max HP-dat tudod növelni.
Nekem ez a megoldás is tetszik, mert letisztult és tök jól is illik a környezetbe.

Láttam korábban kommentben, hogy csak bizonyos helyeken tudsz mászni és láthatatlan falak vannak... Nem teljesen értem mire gondol az aki írja, én ebben a témában arre gondolok, hogy a játék egy hegycsúcs széléről nem hagy lezakózni, ha véletlenül túlnyomnád az irányítás kart, mert sérülsz akkor ha túl magasról esel le (szerintem ez nem meglepő dolog). Ettől függetlenül, ha suicid vagy, akkor nyomhatsz ugrás gombot, és akkor leesel és többnyire meghalsz. Vannak kivételek persze, mert ha nem túl magas, akkor túléled, csak sebződsz vmennyit (magasságtól függ szerintem) és az ilyen szitukra van egy talent, amivel nem fogsz sebződni ha nem túl magasról ugrasz le és nyomsz egy dodge gombot érkezésnél. Egyébként enged automatikusan leugrani a normál méretű kövekről és az un. dedikált mászókákról. Nekem ezzel sincs bajom, tök jó dolog, hogy nem tudsz akárhol megmászni egy sziklát. És most megint egy kis görög AC.. nekem abban nevetséges volt, hogy kvázi bármekkora magasságból leugorhattál, nem sérültél semmit és bárhol felmászhattál. Persze kényelmes dolog, de valahol meg ne már... nem nagy cucc körbe menni, adott helyeken te sem ugranál le (és nem a leap of faith-re gondolok)
Ami szerintem még jó és pont hogy a láthatalan fal ellen megy az, hogy a terepen sokszor vannak sűrűn vékony törzsű fák és a játék enged rajtuk átmenni konkrétan, tehát nem fogsz benne megakadni és szidni vmi felsőbb hatalmat... Nem lehet mindenen átmenni, de ez szerintem elfogadható könnyítés és nem, nincs 1 súly csoportban azzal, hogy sérülsz-e akkor ha magasról leesel vagy nem.

Felfedezéshez még hozzátartozik, hogy viszonylag nagyobb terület akkor fedődik fel, ha tábort, vagy falut, hasonlót kitakarítasz, akkor annak az adott kisebb vagy nagyobb sugarú köre fedődik fel. Nincs dedikált torony, amit megmászol, szétnézel és látsz mindent... Továbbra is max pár kérdőjel fog megjelenni. Nekem ez is pozitív, mert megadja a felfedezés izgalmát, nem pedig hogy ja az van ott, akkor jó vagy lexarom nem érdekel... érted :)

4)
Küldik

Számomra story szinten a mellékküldik változatosak, megvalósítás szinten repetitívnek érzem. Keress nyomot, majd kövesd, és ölj nyíltan, vagy sunyulva, vagy vmi eszköz jobban van erőltetve, de többnyire ez rajtad múlik mit használsz. Egyelőre én még nem untam rá, mert a környezeti megvalósítás kárpótol még mindig, de egyeseknek ez probléma lehet. Witcher 3hoz szoktátok hasonlítani talán az ilyeneket :) Annak ellenére, hogy én csak a prológust csináltam meg a W3-ban (a 2. rész nem kijátszása miatt zavar h nem ismerem az előstoryt jobban, de az meg időhiány miatt van sajna) értem mit értetek változatosságon és azt a szintet szerintem nem hozza. Viszont a story miatt, hogy adott dolgot technikailag miért csinálod újra az nem zavar, mert a látványvilágon túl az adott emberek storyjai szerintem változatosak és autentikusak, bele illenek a plotba és nem csak azért mert trófeát fogok kapni és hírnevet a játékban ergo talent pontot, de tényleg érdekelnek a földművesek gondjai is és maga a sziget sorsa is. Szerintem a végkimenetelen nem fog változtatni hogy x vagy y mellékküldit csinálsz-e meg, hanem ez inkább emberileg.
Plusz kicsit fura és nem egyértelmű még számomra sem, de olykor vannak választási opcióim beszélgetések alkalmával és nem tudom, hogy azok befolyással lesznek-e a végkimenetelre, vagy csak hangulati és illúziós elem, hogy mintha választhatnál, bár az tény, hogy a másikat nem tudod megkérdezni és mint infó lehet érdekes. De ezt passzolom.
A mítikus missziók a mesék talaján maradnak és nincs benne úgy mítikus lény, mint pl volt AC-ben a Medúza... Tökre tetszik ez a fajta megoldás is. Persze a képességeiddel olyanokat tudsz majd csinálni ami már nem emberi, de a lényeg, hogy szerintem nincs túl tolva és simán elfogadható ezen a szinten és így elmondható, hogy valósághű(en mesés).

5)
Kraftolás, cuccok fejlesztése

Lépten-nyomon találsz dolgokat. 3 kategória van, általános, pl bambusz, amiből sokat tudsz találni és sokszor, ritkább, pl tiszafa és szinte epic kategória pl viaszfa. Aztán van még ruházatra vonatkozóan nyersik, és kovácsoláshoz kötődően is és az általános 'készlet'. Olyan hogy pénz/arany nincs, bár a készlet-re lehet leginkább ezt ráhúzni. Ritkaság szempontjából arányosan van a felhasználási szükség is. Ezeket a páncélokra, ruháidra, kardodra, íjaidra, szütyők (max tár kapacitás növelésre) lehet felhasználni. Minél magasabb szintet akarsz csinálni annál ritkább nyersik szükségesek és több.
De ez sincs túlbonyolítva, vagy hogy 20 szintje lenne bárminek. Egyedül a kardot kell sokáig húzni a többihez képest, de nem vészes. Konkrétan a ruháknak 5 szintje van, tehát 4et tudsz rajta húzni és nem is feltétlen szükséges kimaxolni mindet, de ez egyén válogatja és játékstílus is. Azzal, ha fejleszted a ruhád, vagy kardod, akkor változik a kinézete is. Tehát a kardod megmunkáltabb lesz pl, a ruhád pl kevésbé lesz szakadt, vagy kapsz vállvédőt, stb.
A ruháknak különböző speckó képességei vannak, amik vmelyik játékstílust hozzák előnybe, pl jobban íjászkodsz, vagy másik ruha nagyobb sebzésvédelem. Minden ruhának 3 speckó tulajdonsága van, de nincsenek szettek, mint pl AC-ben. Van ruhád? Van. kapod a 3 bónuszt. A ruha fejlesztésével ezen bónuszokat tudod növelni és az említett skin kinézet kiegészítőt is kapod. Ezen felül virágok gyűjtésével és felhasználásával kereskedőnél tudsz venni új kinézetet. Pl az alap ronin ruha tónusa nem fekete lesz, hanem vörös témájú, érted..
A ruhákon kívül rakhatsz magadra maszkot és fejedre is kalapot, vagy fejpántot. Ezeknek csak dekor funkciója van, tehát bónusz képességet egyik sem ad ezek közül. Ez azért tetszik, mert magadra szabhatod, hogy mennyire akarsz menő lenni anélkül hogy kompromisszumot kéne kötni az összekombózással tulj. bónusz miatt, vagy szett miatt. Persze kapsz menőbb szamuráj sisakot is ha a szamuráj ruhát fejleszted, de azt a sisakot felveheted a sima vászon utazóruhád mellé is, ha éppen úgy tetszik. És ekkor az utazóruha bónuszai élnek, hiába van rajtad a szamuráj sisak.


6)
AI - ellenfelek okossága

Ezt is láttam témának korábban. Szerintem nehézségi szinttől függ első sorban, hogy mennyire okosak vagy agresszívak, vagy milyen gyorsan vesznek észre. Ha már csatában vagy, szerintem kellően adnak kihívást, mert ha nem figyelsz, akkor azért sebeznek nagyot, de megengedő a játék. Néha vannak fura dolgaik, vagy egy táborban voltam és egy sátor mellett csatáztam, a sátorban levő emberke nem szaladt ki hogy mi ez a csetepaté... Ez valóban fura. Ettől eltekintve szerintem egész okosak és úgy vannak megcsinálva, hogy azért nézelődnek jobbra balra sokszor, oldalról észrevétlenül nem fogod elkapni őket. Viszont sokszor úgy vannak beállítva, hogy háttal vannak nekem és elkaphatóak, de sokszor kell elterelni a figyelmüket is. A társukat meg úgy egyáltalán is egész messzire ellátnak és észre vesznek. Mármint a társuk hulláját szinte azonnal észreveszik ha úgy járnak és fújnak is egy riadót és a viszonylagos közelben levő társaik elkezdenek patrolozni (nem az egész tábor) és okosan csinálják, mert kettesével mennek, egymást fedezve. Szal olyankor vagy nekik mész, vagy kivársz h nyugodjanak meg. Képes vagy megfélemlíteni is őket a különböző harci technikáid segítségével, hasznos és jó dolog, ekkor elfutnak, vagy földre esnek a rémülettől.

7)
Grafika

Engem már az első trailer megvett kilóra, ami legalább 2 éve, ha nem 3 éve volt erről a játékról, így elfogult vagyok. Szerintem az belátható, hogy nagyon el van találva a mozgás, a terep szépen ki van dolgozva, színes, nem erőltetetten. Helyenként a tenger vize és hullámok kicsit furák nekem, lehetnének jobbak, én mást nagyon nem vettem észre, vagy nem emlékszem rá, de én abból az időből jövök, amikor élveztem, ha egy játék elfut szaggatás nélkül minimum grafikán (régen (20 éve) csak PC-m volt)
Szóval nekem a grafika magáért beszél és tetszik.

8)
Összegzés

Először is köszönöm, hogy elolvastad, én nagyon élvezem ezt a játékot, én kivetni valót nem találtam benne, vagy ha igen akkor elhanyagolható. Ahogy mások is írták leginkább akkor fogod látni a különbségeket egy AC-val szemben, ha kipróbálod, de szerintem a felsoroltak alapján is látható és akár belátható (de ezt döntse el mindenki maga), hogy ez a játék különbözik az AC-tól és ha már ezzel van hasonlítva, akkor nekem a Ghost of Tsushima sokkal jobban tetszik mint bármelyik AC (még az AC4 Black Flagtől is - nekem az a nagyon eltalált AC gém by the way, de ez egy másik topic :) )

Remélem lesz lehetőséged kipróbálni egyszer és amúgy én mindenkinek ajánlani tudom, aki szereti a nyílt világú máaszkálós story alapú játékokat.
#10
#2: Vannak benne hasonló elemek...
De a harc az nem hasonlítható hozzá.
Messzemenően jobb!
#9
Most játszottam végig.
Nem unalmas még most sem.
Meg kell csinálnom az összes mellék küldetést. :D
#8
#6: Nem tudom ki az :D de most ez baj ha valakinek kurvára tetszett a game? Mellesleg nem csak èn osztom ezt a vèllemènyt. Amugy adatlapomra nèzz rá 2012 óta vagyok az oldalon Camegan meg fogalmam sincs ki.
#7
#6: Ha normálisan ír miért ne lehetne beszélgetni?
kunhalminak is volt egy-egy gyenge pillanata amikor normálisan lehetett vele csevegni :-)
#6
#5: Szerintem hagyd. Ugyan az a személy írogat.Megismerni a fogalmazásról. Camegam.Így írja? :).
#5
#4: Ha nem szamurájos cucc lenne megvenném használtan, de nem vagyok oda a 2. világháborús japán propaganda által kreált fantasy-ért.

Főleg mivel Nintendo-ra akkora backlog-om van, hogy kitölti a jövő évet is.
(Bár elmennek ők is a búsba a szinte üres "open world" Pokemon DLC-vel.)
#4
#2: Ènis csak ezt tudom mondani , hogy játszani kell vele átèlni ès akkor megtudod. Videok alapján ez nem jön le ez egyèrtelmű. Amúgy kb mindent feltudnèk sorolni hogy mèrt jobb.
#2
#1: Ha hiba, hogy AC-hoz hasonlítják, akkor nekem aki nem játszott vele hogyan írnád le?
Mert nekem videókból, leírásokból az jött le, hogy egy minőségibb AC, annak néhány hibájával együtt.
#1
Mai nappal meglett a platina. Witcher 3 óta nem játszottam ilyen jó játèkkal. A legnagyobb hiba hogy ezt egy achez hasonlítják. Az közèpszerű. Ez meg messze ,de nagyon messze van attól. Gg a fejlesztő csapatnak. Nálam az èv meglepetèse ez a játèk. Nagy kedvenc lett Jin Sakai A szellem legendája.