Ilyen gép kell majd a PC-s Horizon: Zero Dawnhoz

Bő egy hét, és a PC-sek is rávethetik magukat a Horizon: Zero Dawnra. Az utolsó pillanatban, de a Sony közzétette a hivatalos rendszerkövetelményeket, így még csekkolhatod, hogy kell-e a közértből új videokártya a játék futtatásához.
  • Írta: fojesz

Kommentek

#90
#89: Horizon Zero Dawn PC performance report - Graphics card benchmarks

https://www.game-debate.com/news/29319/horizon-zero-dawn-pc-performance-report-graphics-card-benchmarks

Kemény nagyon...
#89
#88: PC GURU tesztjében:

"A program egy jó lassú (tényleg több perces, mintha a „még letöltünk valamit” PS-élményt szimulálná) felméréssel és optimalizálással kezd, majd mi magunk is beállíthatjuk a grafikát úgy közepes részletességgel, és lefuttathatunk hozzá egy mini tesztet. Engem itt ért az első kellemetlen meglepetés, mivel a teszt eredménye szerint az i5-8400, 16GB RAM, GTX 1080 összeállításom éppen csak elég a 60 feletti átlag fps-re, 1080p-ben, Ultra minőség mellett – míg a Death Stranding 100-120-at futott hasonló beállításokkal. Aztán a még kellemetlenebb, miszerint ehhez az átlaghoz képest olyan +/-50 fps-re számíthatok egy adott pillanatban. Elsőre konkrétan 8-139-et mért a program. Nagy segítség, köszi! A legfájdalmasabbnak azonban még csak nem is ez bizonyult, hanem a beállítások látszólagos feleslegessége. Az ultra és a „PS4-en kb. ilyen volt” beállítások között a különbség 6 átlag és 1 minimum fps volt, a PS4 és minimális között szintén.

Szerencsére a gyakorlatban már nem volt jellemző az ilyen komoly ingadozás, ugyanakkor a tükörsima, folyamatos kép továbbra is csak álom maradt. Ultra beállításokkal 55-60 fps volt az átlag-átlag, de előfordult 40-70 között minden. A grafikát minimumra véve pedig mindössze öt képkockával nőttek az értékek – cserébe viszont Aloy saját maga gyenge viaszmásává vált. Ennél már csak az volt furcsább, hogy sem a CPU, sem a GPU nem dolgozott közben teljes 100%-on, így nagyon remélem, hogy idővel kiadnak egy javítást a hardverhasználatra (vagy valami hasznosabb beállítási lehetőséghez). Mert egyrészt az én öregecskedő szememmel az első 10-15 perc után már nem láttam komoly különbséget 55 és 65 fps között, másrészt viszont elég kellemetlen, ha éppen akkor esik felére az fps, amikor egy karmokkal ellátott kétemeletes épület vetődése elől kéne kitérnünk."
#88
#87: Idézet máshonnan:

"Érdekes, hogy a másik játék ugyanezzel a motorral (DS) meg elmegy az éjjeli olvasó lámpán is."
.
.
.
"Igen, csak a másik játékot nem tervezték át, hanem copy-paste volt a konzolokról. A modellek és a textúrák nagyrészt megegyeznek a PS4 Pro verzióéval. Itt van egy original beállítás, ami azt jelenti, hogy azon kapod a konzol szintet. Minden más egy áttervezett modell, ami esetenként lényegesen nagyobb részletességű.
Ezért is jött hamarabb a Death Stranding, mert az csak egy sima konzolport. Itt viszont áttervezték a játékhoz használt tartalmat. De aki a konzolos szintet akarja, beállíthatja az original opciókkal, és akkor azon hasonlóan gyorsan megy a motor, mint a Death Stranding alatt.
Az effektek minősége is változott. A TressFX is lényegesen nagyobb részletességgel dolgozik. A Death Strandingben ugye a TressFX ki volt kapcsolva konzolon és PC-n is. Itt konzolon és PC-n is működik, ráadásul nem csak a főszereplő hajára. Nem ugyanaz a terhelésszint. Alapvetően a motor bírja, tehát ráküldték a PC-s verzióra a max részletességet."
#87
#86: Na ezt jól megcsinálták. Ehhez képest a Witcher 3 sokkal jobban néz ki, és egy 2080 Ti-n még szarrá modolva is végtelen sebességgel szalad, kisebb kártyákról nem is beszélve. FullHD-ben éppen 8 giga ramot harap a kártyából ez a port? 1440p-ben befosik 8 gigás kártyán? Menjenek már valamerre. 8 gigás az én kártyám is és tudnék vele játszani, de kenjék már inkább a hajukra, lol.
#86
Elég "gáz" lett a port nagyon felhúzhatták a pc-s grafikát...

Amikor 2080tivel sincs meg stabilan a 60 fps 1080pben az baj...

https://www.pcgameshardware.de/Horizon-Zero-Dawn-Spiel-55719/Tests/Horizon-Zero-Dawn-PC-Test-Review-Benchmarks-1355296/2/
#85
A GTX780-at is rég láttam már követelményként, mégha minimumként is.
#84
#83: He he! Az már egy igazi kula khm akarom mondani kult game!:D
#83
#82: Oszt a leghíresebb PS exkluzívval mi lesz?
Remélem a Life of a Black Tiger is kap folytatóst, de minimum remaster-t!
#82
#81: Bár nem volt kedvencem a Hzd de attól mèg elfogadom hogy a többségnek bejön. Remélem hogy nagyobb hangsúlyt fektetnek és népszerűbbek lesznek az olyan játékok mint a Gravity Rush, Bloodborne, P5, Catherine, Nioh, vagy éppen a Vannillawere játékok Dragons Crown, Odin Sphere.
#80
#66: Sajnos ez igaz. Viszont ugyanakkor egyre nagyobb is és a casual rétegből egyre többen lesznek fogékonyak a minőségre vagy egy egy eredetibb címre.
#78
#73: Köszi! Neked pedig jó pihit!
#76
#75: Egy Doom típusu, skill alapú fps ma már rétegjáték.
Nem véletlenül becézik boomer shooter-nek :D
#75
#68: Dehogy réteg. :) de ennyi erővel minden single player játék az ma már. A lényeg, hogy nincs az a single fókuszú multiplatform játék, amelyik nagyjából bármelyik sony ex előadásának a számával ne fogdosna unikornisokat örömében. Ennyi az állítás. Nem fogok vitatkozni azzal, amivel nem lehet. De egy exnek nem fifákkal meg codokkal kell versenyezzen eladásban. :)
#74
#73: Kickstarter crap*
Éljen a szerkesztés.
#73
#72: Na ez ügyes volt :-)

Szerencsére én hamarosan végzek, már pakolok összefele, közben fél füllel hallgatom 168-jára a klasszikus Kickstarter epizódokat.

Ha végeztél jó játékot, addig is jó munkát! :-)
#72
#71: Dehogy akarok beszólni! Magadtól is leégetted magadat. Nem kell hozzá segítség.
Ez jobb? ;)
By the way ismerős a helyzet! Most házunkat újítom. Csiszolás, glettelés, belső festés stb. Jó kis stresszoldó ez, megértem én de attól még nem szoktam vádaskodni. Az olyan primitív és olcsó. Főleg tőled, intelligens úriembertől!:)
#71
#70: Ha be akarsz szólni csináld rendesen. ;-)
Nem sértődök meg, én is időt ölni járok ide munka közben.