Mi vezetett a Halo Infinite csúszásához?

  • Írta: fojesz
  • 2020. augusztus 19.
  • Pletyka
Link másolása
A Halo Infinite gameplay demója nem aratott osztatlan sikert, de ez valószínűleg csak az utolsó érv volt a Microsoft számára amellett, hogy elhalasszák az Xbox Series X nyitócímének megjelenését.

Sokáig a Halo Infinite jelentette az egyik legfőbb kapaszkodót az Xbox Series X mellett, nemrég azonban a Microsoft elhalasztotta az új konzol nyitócímének megjelenését, ami így csak 2021-ben láthatja meg a napvilágot. A Microsoft-ügyekben járatos Thurott.com szerkesztői utánamentek kicsit a döntés hátterének, és összefoglalták, hogy mi vezetett a játék csúszásához.

Mind tudjuk, hogy a Halo Infinite gameplay demója nem aratott osztatlan sikert, ez azonban csak az utolsó csepp volt a pohárban, a fejlesztés eleve nem haladt gördülékenyen, és ennek az első jelei már a tavalyi E3 előtt látszódtak. A hírek szerint az egyik legnagyobb probléma, hogy a munkálatok jelentős részét külsős cégeknek szervezték ki, ami egyáltalán nem szokatlan húzás az AAA-címek esetében, csakhogy itt állítólag szokatlan mennyiségű feladat landolt házon kívül, a különböző cégek munkájának összehangolása pedig rendkívül nehéznek bizonyult.

A Thurrott erre példaként a tavalyi E3-on levetített előzetest hozta fel, ami szintén egy külsős csapat munkája volt: habár a videó a játék motorjával készült, a ténylegesen játszható anyaggal - és ahogy láttuk, a legutóbbi gameplay demóval - sem sikerült ilyen grafikai minőséget hoznia a fejlesztőknek, így a játékosok elvárásait is feleslegen tolta az egekbe. A Thurrott szerint egyébként is jellemző volt, hogy a marketingesek és a fejlesztők "két külön bolygón éltek".

A nehézségekre a hírekből és a pletykákból lehetett következtetni, de ezeket a Microsoft és a 343 Industries rendre elütötte valami sablonközleménnyel, vagy cáfolta. A tavalyi év végén a Halo Infinite több vezető pozícióban lévő munkatársa is elhagyta a céget (ezekről itt és itt írtunk), és többször felröppent az a hír is, hogy a játék kampányát és multiplayerét külön adnák ki, hogy be tudják fejezni a munkálatokat időre. (Utóbbi hírt a 343 Industries közösségi menedzsere konkrétan cáfolta, hogy aztán az Xbox feje, Phil Spencer beismerje, valóban fontolóra vették ezt a lehetőséget.)

Az egyik informátor szerint a hányatott sorsú Halo-tévésorozat is nehezíti a dolgukat, a menedzsment figyelmét ugyanis rendre elterelik az adaptáció munkálatai.

113.
113.
kopic
https://www.purexbox.com/news/2020/08/343_shuts_down_fake_leaks_regarding_halo_infinite_release_plans
112.
112.
#111: Beszéltünk már meg több játékot, amivel mind a ketten játszottunk, de én speciel a mai napig nem tudom, hogy te azt melyik platformon játszottad, mert ugye sosem ez volt az egésznek a lényege. Ahogy egy ilyen beszélgetésnek sem az volt a lényege, hogy platformokat, vagy hasonló ostoba vitákat tárgyaljunk ki. Azt a szitut meg senki sem szeretné, ha privátban azért írogatnának rá, hogy veszekedjenek valamin.

Úgyhogy Kawa nem az van, hogy tendenciák vannak, amitől kiveszik az értelem és a konstruktivitás egy beszélgetésből, hanem egész más. Veled, pl majdnem 100%-ban egyezik a véleményünk a Nintendo Switch-ről. Tehát ha mondjuk kiderülne itt az oldalon, hogy mind a ketten vettünk és még fent is lennél face-n vagy bármelyik launcheren (no Epic, no friendship), akkor azzal keresnélek meg. Kvázi kizárt, hogy bármin veszekednénk. Egy privát beszélgetés az nem a netes komment szintjén van és egy adott játékról úgy folyik a diszkurzus, hogy annak semmi köze a platformokhoz még akkor sem, ha tudjuk, hogy a másik egy másik platformon nyomja ugyan azt.

Ez szerintem inkább felemelkedés a kommentszekciós okos háborúk és rinyálások szintjétől és pont hogy nem egy értékvesztés bármiben is.
111.
111.
godach
#110: De most nem?
Pár havonta amikor beszélgetünk, az első kérdésed, hogy hogy vannak a gyerekek, minden rendben van e stb. Fordítva én is. Persze mindketten tudjuk, hogy valami játékkal kapcsolatos dolog, ami miatt felkerestük egymást és az lesz a beszélgetés vége, de a kötelező általános intelligenciát megkövetelő eszmecsere megvan. Ennek így is kell lennie.

Visszatérve én sosem írtam rád, hogy ajnározzam a TloUs2 játékot, te pedig sosem írtál rám, hogy lehod a sárga földig a lasztofLófaszt.
Na ez az amit tudok tisztelni egy emberben és ezt nem értik meg sokan. Kerüljük a témát mert nem vita lenne hanem cicaharc. Te túlságosan lehúznád én meg túlságosan elfogult, pozitív véleményre fognám. Akkor inkább hagyjuk a francba 'aztán beszélgessünk olyanról ami mindkettőnknek jó avagy rossz.
110.
110.
#108: "Neo ps utálata egyértelmű, ami számomra hihetetlen viselkedés."

"Utálom, hogy az ember már őszintén meg sem mondhatja a véleményét, mert akkor vagy hater vagy fanboy."

Nem kifejezetten rád értve, de azért látod te is az összefüggést a kettő között. Ezen az oldalon mindig is úgy ment, hogy ha valaki ps fan és rühelli az összes szaros csíter pc-st és a felháborítóan szar microsoft-ot, akkor az egy kulturált és elfogadható véleménnyel reendelkező illető. Ha meg valaki nem áll be a sorba és mást mond, akkor meg elvetemult hater. Amíg ide van helyezve a középpont és ébresztőre kelnek reggel a full normálisak, hogy a másikat hazugnak nevezzék meg leszarozzák a gagyi videojátékuk miatt, ez nehezen fog változni.

Amit meg Godach írt, mit vártok, vagy mit gondoltok? Valaki szerint az lenne a normális, hogy beszélsz valakivel pár havonta egyszer egy chat ablakban és rögtön azzal kezdesz a "jól vagy?" helyett, hogy nekiállsz fikázni a gépet, amin éppen játszik? Vagy szerintetek az lenne a normális? Mert aki szerint igen, az elég nyomi egy illető.

108.
108.
Yanez
#105: Nem mondtam, hogy hülye vagy. Ilyet nem is gondolok rólad. Max egy picit dilinyós. :) Ne essék félreértés, nekem is fontos a gamer téma, de azért legyen egy határ, főleg ha hobbiról van szó. Én azt utálom, hogy az ember már őszintén meg sem mondhatja a véleményét, mert akkor vagy hater vagy fanboy, de még véletlenül sem őszinte ember vagy neadjIsten egy igazi rajongó. Én is ezért vettem vissza a kommentelésből. Túl sok itt az olyan, aki egy-egy játék vagy masina iránti véleményt személyes támadásnak vesz. Ha pedig valamit dicsér az ember, akkor elvakult fanboy. :) Így aztán tök értelmetlen bármit is írni. Remélem egyszer majd legalább a blogoláshoz visszajön a kedvem!
105.
105.
godach
#104: Te olyan vagy, én meg ilyen. Van egy haverom aki nem hozza fel a focit, egy másik meg a kocsikat. Azért mert nem érdekel. Én meg nem traktálom őket videójátékokkal (ezért élem ki magam gamer oldalon.) mert őket még az nem érdekli.
Ha valakit játékokon belül nem érdekel a PS, akkor bizony nem hozom fel. Ahogy Usagit sem traktáltam a TheLastOfUS2-vel, mert tudtam milyen véleménnyel van a játékról. Én ezt inkább toleranciának hívnám, de részemről lehetek hülye is...
104.
104.
Yanez
#103: Azért az szomorú, hogy egy emberrel inkább tabu lesz egy konzol téma, mintsem az illető őszintén elmondja róla a véleményét. Neo ps utálata egyértelmű, ami számomra hihetetlen viselkedés, hisz úgy tudom nem valami pubiról van szó, hanem egy felnőtt emberről.

Viszont Usagi véleményét az övéhez viszonyítani, nem kicsit túlzás. Usagi a ps-t is sarazta már jó sokszor, mégsem haterkedést éreztem a szavaiban, hanem őszinte véleményt, néha objektívat, néha szubjektívet, de semmi utálatot egy bizonyos márka iránt. Ő a helyes meglátást követi és szigorúan tárgyként kezeli ezeket a cuccokat. A tárgyakat pedig bármikor lelehet váltani.

Én vagy egyetértek vele, vagy nem, de a videojátékok és konzolok egy olyan téma, ami nem érint érzékenyen, mert csak egy szaros hobbi, semmi több. A fejemben nem fordulna meg, hogy egy ilyen témát azért kerüljek egy emberrel, nehogy összevesszek vele.
95.
95.
Hé, Boris 72!

Fast & Furious Crossroads-t megvetted már?
93.
93.
#90: Na mondjuk ettől a megoldástól most zuhantam egyet, de végső soron örülök, hogy összejött. :)
90.
90.
godach
#82: Nem az volt a gond. Simán megy. Viszont megvan a hiba :D
Nagy TV-n szoktunk filmezni (mivel a Plex) nem hajlandó PS-én működni, így ha a második kijelző aktív, valamiért fagy a játék. Szóval egyszerűen, csak ki kell kapcsolnom a Tv-t. (véletlen jöttem rá)
84.
84.
#83: Ahogy egyszer meséltem a valódi 4K 60 fps + open world a két külön történet a mostani konzoloktól. És félig-meddig rendes bevilágítás van benne (egész addig, amíg nem vagy árnyékban) és emellet 6 km-re ellátsz a fenyőfákig és tű éles a kép. Nem homály van és nem kockás, ködös, szürke, film grain, stb, érted. Na ezt a dolgot pont nem értette meg mindenki (egyesek meg nagyon nem). De benne van a fejlődés, csak nem biztos, hogy te ezt látod. Amikor a kézzel rajzolt sprite-os játékok után bejött a 3D poligon, az is rondább volt és baltával faragott. De kellett a mai poligonos grafikához, amit már lassan az élethez hasonlítgatunk és sugárkövetéssel szimuláljuk rajta a fényt, tükröt és az árnyékokat.

Ja, hogy előre azt mondták, hogy kurva jó lesz a grafika? Te elhitted? Vagy itt mindenki elhitte? Miért, mi mást mondtak volna, azt hogy szar lesz...?
83.
83.
adamsfamily
#76: A Crackdown 3-at se volt sok értelme elkészíteni.Pláne,hogy az első 2 rész is szar volt.Ráadásul reklámozták,hogy milyen rombolhatóság lesz benne,aztán valahogy kimaradt.Pedig még 360-as generációban a Red Faction Guerilla esetében simán meg tudták oldani,ezeknek meg egy erősebb gépen se sikerült.
A fejeseket viszont nem értem.Ránézve erre a Halo-ra konkrétan egy látássérült is megmondta volna nekik,hogy ez mostani generációs szemmel is okádék.A Gears 5 például ennél jobban néz ki,pedig az nem next-gen csodának készült.
Nem tudom hogy működhet náluk a fejlesztés,de az biztos,hogy nagyon gatyába kell rázniuk a fejlesztő csapataikat.
82.
82.
81.
81.
godach
#80: Ez nem vitás. Kelemen Anna is jobb nő volt, mint a 10. barátnőm, mégsem tudott olyan szuper Milánói csinálni :D
80.
80.
#79: Látatlanban megmondom, hogy a Nóti sokkal jobb csapat, mint azok, akik a Halo-t készítik.
72.
72.
Ps fanboy
#70: De hány ilyen kiadót tudsz mondani, aki 500 millát belerak egy cím kifejlesztésébe, csakhogy nekünk minnél jobb legyen. Azért az 500 milla az 500 milla, ezek nem szarral gurigáznak jóember. Én hiszek a Microsoftban és Phil viziójában, Phil nem spórol semmin!
66.
66.
kopic
Egyebkent nagyon szomoru, hogy az egyik kedvenc sorozatomnal van ekkora kinlodas, hullamvolgy :(
65.
65.
kopic
http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=37476&news&Halo%20Infinite:%20viszl%E1t%20Xbox%20One?

Bar jobb is hogy One-ra nem jon mert kinszenvedes lehet egy 7 eves hardverre programozni
63.
63.
kopic
https://www.t3.com/news/leak-states-xbox-series-x-could-lose-halo-infinite-until-2022

Nem mondok mar semmit inkabb, plusz One portot is torlik allitolag... Phil spencer meg a M$ vegleg elasta magat nalam
62.
62.
crytek
Na már felröppentek a hírek hogy a Bungie megy vissza a mshoz és ők is a ms game studio listáját fogják bővíteni... Szóval ha ez igaz lehetnek majd megint jó HALO-k
60.
60.
Yanez
#57: Nagyon sok olyan játék van, amit ott és akkor kell játszani, mert különben az idő vasfoga kegyetlenül nyisszant az értékéből. Mondjuk inkább úgy a játékok többsége ilyen.
57.
57.
godach
Fura dolog ez a Halo mert a képi világa vagyis annak a stílusa (neonfények stb) nekem sosem jött be. Mai szemmel biztosan nem állnék neki, viszont mivel a megjelenéskor toltam és akkor brutális volt, így ugye megszerettem és minden résszel játszottam (kivéve az ötödiket). Egyetlen hibája van, hogy nem öregszik szépen aztán mire a több éves pc portnak nekiült valaki, akkor már nem értette miért is volt ez olyan nagy szám.
48.
48.
Mondjuk ez a legjobb döntés szerintem!Tolják el vagy kukázzák,ha kell! Mondjuk egy RDR2 szerű világ,természetesen más bolygón és életformákkal és a kis púpos vinnyogó patkányokat végleg törölve Badass ellenfelekkel nekem a kánaán lenne :)
38.
38.
zozo76hun
#37: azt a "divat ps szurkolot" sztem nekem szanta, pedig ha rendszeresen olvasna a komment szekciot akkor rajonne hogy en aztan rendesen szidom a sony-t, a ds4-et is. ha ebbol neki az jon le hogy ps-buzi vagyok akkor nincs mit tenni.
30.
30.
Én meg azon agyalok, hogy hogyan 300 Ft a gamepass. Az elmúlt hosszabb időben igazából csak egy ember mondta jól, hogy 300 Forint, ha még nincs. Tehát, hogy az első hónap 300. Az összes többinek meg mindig 300. Minden hónapban új accot készítenek, vagy mi a hekk? És akkor nem röppennek el a felhő mentések és minden eredmény és barátlista ezzel együtt? Én azt tudom, hogy nekem az első 99 cent volt, a többi 3.99 €. Ugye nem csak én vagyok az egyetlen ember a földön, aki ezt "ilyen drágán" fizeti, amikor olyan tartalom van, hogy 4 élet is kevés lenne csak azoknak a kijátszására, amik kifejezetten érdekelnek?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...