Sok játékos ért a The Last of Us: Part II végére

Bármennyire is hangzik furcsán a cím, a szomorú igazság az, hogy általában csak kevés játékos oldja fel a játékok befejezésért járó achievementet/trófeát, különösképp, ha egy játék olyan hosszú és megosztó, mint Ellie kalandja.
  • Írta: Baloo

Kommentek

#41
#33: De hogy te félreétetted, semennyire nem akart rávenni, hogy szimpatizálj Abbyvel, vagy kedveld meg. Sőt, én személy szerint weirdnek tartom az Abby szívecskéző gondolkodást.
A játék csak annyit tett, hogy megmutatta, te valójában azért vagy dühös, mert ismered Joelt, Abby szemében egy vadidegen tömeggyilkos, aki megölte az apját. És ez elvette az eszét. Hogy vedd észre, hogy amiért te mész, és Ellie-vel együtt bosszút akarsz állni, arra ugyanolyan joga volt Abbynek is. Az más kérdés, hogy ki mit áldozott fel ezért saját magából. Erről szólt a játék. (Davidet nem érdemes idekeverni szerintem, más ember.)
Nem kell Abbyvel szimpatizálni, csak megmutatja neked a sztori, hogy alapjaiban egy ember ő is, aki mániákussá vált az apja lemészárlása után.
Sőt, aki a végén meg akarta ölni Abbyt, az éppen Abby tettét teszi ezzel a saját szemében jogossá, amin előtte annyira felháborodott.
Ezek mind iszonyat érdekes morális kérdések és dilemmák, én nem csodálom, hogy ekkora zavar támadt a gamerek közt (és mondom, hántuk le a Boxos, szélsőjobbos, fób közeget, akik csak a frusztrációjukat adták ki egy kis tombolásban)
#40
#38: Hát szerintem simán szólhat arról is akár, mint ahogy arról is, amiket sokan írnak, hogy nekem erről vagy arról szólt a játék és ezt meg a azt akarta üzenni. Van egy sokrétű üzenete a játéknak, de hogy egyet is kilehetne emelni, azt az idő múlásával egyre jobban kétlem.
#39
#38: Nem.
A lényeg az, hogy a döntéseidnek következményei vannak.
#38
#35: ez a lenyeg a jatekban hogy olj. minden mas szempont masodlagos. ez a sztori.
#37
#35: Szerintem sem akarja egyáltalán a játék, hogy szimpatizálj bármelyik karakterrel, sőt, igyekszik lépten-nyomon kimozdítani a játékost a komfortzónájából, amiért le a kalappal, mert óriási kockázatot vállalt az ND ezzel a történettel. És mégis bevállalták.
#36
#34: Abban sztem is van igazság amit a #33ban írsz.
Spoiler A szadista kivégzést tekintve abszolút! Én se vágtam ott hirtelen a jelenetet. Oké hogy bosszúra szomjas és akarja valaki halálát, de a kegyetlenségnek ehhez semmi köze. Láblövés, elmondani az okokat és miérteket, fejlövés. Így lett volna korrekt.
Spoiler vége
De amit a #34ben írsz azzal nehéz egyetérteni. Az első részben Joel csak ki akarta menekíteni Ellie-t és aki az útjába állt lelőtte. Az első gyilkosság után a műtőben már úgy kellett volna gondolkoznia h mindenkit lehentelek aki meglátott? És ha 300 ember támadja meg útközben? Nem is így gondolkodik valszeg az ember ilyen szituban (mindenkit megölök, nehogy 10 év múlva utánamjöjjön egy bosszúálló), de ha valakit meg akar menteni és sietnie kell akkor meg végképp nem.
Tudjuk hogy nagyon nem fekete és fehér a játék. Minden nagyon árnyalt. MadSci azt írta előtte "Van, aki el tud engedni kényszeres dolgokat, lásd Ellie, és van, aki nem, lásd Abby" ez is csak féligazság. Spoiler Mert a színházban már Abby is elengedte a kényszeres bosszút, de Ellie pedig a végjáték előtt a farmon meg nem, pedig megtehette volna. Sőt, ott el kellett volna szvsz. Spoiler vége
De ez a szép benne. Órákat lehetne beszélni a miértekről, okokról, érzésekről és a konklúzióról. Még hónapok múlva is teljesen frissnek érzem az élményt. Egyedülálló játék minden szempontból.
Egy olyan sztori van alatta amit mindenkinek írtak aki megveszi a játékot és csak azok húzták le a történet miatt akik azt hiszik h személyesen nekik írták. És emiatt fikáznak mivel nem azt kapták amit odatettek csak nekik a 'karácsonyfa alá'. Akik felnőttebbek és fel tudják fogni h ezt úgy kell kezelni mint egy regényt, elolvasod és hátradőlsz a gondolataiddal. Amikor ezt megtetted rájössz h klasszikussal van dolgod, ami lehet h mindenkinek - akár neked sem - nem tetszik de te majd eldöntöd hogy neked bejött-e. A legklasszikusabb könyvek sem jönnek be mindenkinek, de attól még nem lesz valami xar mert x vagy y szerint 'de elbaxták' meg 'fú de béna dolgok vannak benne'. És a LofU2nél csak azoknak nem tetszett akik Liam Neeson féle Taken filmet vártak miután kedvenc karaktereiket szentté avatták a game elején, pedig Joel már az elsőben se volt JÓ karakter, hiába vigyázott Ellie-re. Elmondta hogy ártatlanokat is kellett ölnie a túlélésért, de amikor Ellie tovább faggatta akkor már nem beszélt. Már innentől egy megosztó karakterré vált.
Nekem a legfantasztikusabb játékélmény volt amióta videójátékozok látvány, harc, sztori, karakterépítés, világteremtés és minden egyes aspektusát tekintve. De persze ez szubjektív. Vannak más etalonok is, de ez nagyon ott van.
Nem csodálkoztam a cikkben látott adatokat olvasva.
Szerencsére jött utána egy Tsushima, ami lenyugtatta a kedélyállapotomat. Mert hogy felkavaró egy játék volt az hétszentség. Mostanság fogom majd megint elővenni grounded módban, kíváncsi vagyok mennyire nehéz. Már csak gyűjtögetni kell a platinához is, remélhetőleg az is meg lesz :D
#35
#33: Szerintem ebben az a zseniális, hogy nem is biztos, hogy szimpatizáltatni akarja őket a játék, hanem egyszerűen kimondja azt, hogy mindenki bekaphatja, aki nem öl, hogy éhesen, ha kell bosszúból, de ölj te csöves...
#34
#33: Spoiler:
valamint érdekes hogy a játék tanulsága, a bosszú és az erőszak rossz
de ha Abby az elején nem mutat könyörületet Ellie és Tommy irányába akkor a barátai megúszták volna az egészet.
Annyit kellett volna csinálniuk, hogy kivégzik mindhármukat.
De ha visszább megyünk akkor Joel is azért halt meg mert életben hagyott firefly katonákat
Ha joel elkezdett volna szobáról szobára levadászni mindenkit a kórházban, nem hagy túlélőt akkor abby nem öli meg 5 évvel később.

ha belegondol az ember a tanulság, hogy ha erőszakhoz folyamodsz akkor ne hagyj életben senkit aki később bosszút akarna állni
#33
#31: hát nekem azok a jelenetek erőltetettek voltak.
Spoiler:
-nézd abby-t ahogy az apjával megmentenek egy anyazebrát
-nézd abby-t ahogy a kutyusával játszik
-nézd a fickót a ki leköpte joel hulláját ahogy a beteg apjával törődik

annyira manipulálni próbálta a játék az embert, hogy az sok volt.
vannak dolgok amikből nem tudsz visszahozni egy karaktert, például ha agyonver golfütővel egy embert, szándékosan elnyújtva a szenvedését.

Az első részben szerepelt egy David (?) nevű fickó, aki pedofil kannibál volt, képzeld azt, hogy az első részben miután megpróbálta megerőszakolni ellie-t a játék tíz-tizenöt órán át megpróbál rosszul éreztetni amiért megölted ezt a karaktert
látod ahogy
-David kutyákkal játszik
-munka után bedob egy sört a haverjaival
-horgászni tanítja a sánta kisöccsét, stb

hát nálam nem működne, ha egy brutális gyilkosság/kannibál erőszak után nem igazán lehet egy karaktert szimpatikussá tenni.

(ha joel-t egyszerűen csak kivégzi, akkor RÉSZEMRŐL elfogadható lett volna ami történt, de az a szadizmus ami lement abban a jelenetben az kicsit túlment )
#32
Baromi jó játék!
Nem tudom mikor lesz valami ami csak alulról karcolja. :(
#31
#25: Nem ez volt Ellie célja a játék folyamán, amit írsz.
Ez csak a gamer logika, hogy megkapod a questet, és robot módjára ezt akarod megcsinálni. A játék folyamatosan nyomta az arcodba az ezzel ellentétes érzelmeket keltő jeleneteket, hogy összezavarjon, elbizonytalanítson a saját motivációidban, és végül a part menti harc igazi katarzissá váljon. Ez a legtöbbeknél sikerült, és komolyan sajnálom azt, akiknél nem, de nem hathat mindenkire ugyanolyan módon, nem kelthet mindenkiben ugyanolyan érzéseket, és nem lehet mindenki ugyanolyan ember, ezt el kell fogadni. Van, aki el tud engedni kényszeres dolgokat, lásd Ellie, és van, aki nem, lásd Abby.
#30
#6: Pedig elenyésző. Ha leszámítjuk a homofóbokat, Craigeket és manchildokat. Ezeken túl nagyjából pont annyi a nemtetszési arány, mint bármely más játéknál. ami azt jelenti, hogy van bőven, de semmi kiugró.
A fentiek közül a GOW pont 30 óra alatt játszható végig (itt a sztoriról beszélnek, nem a platinázásról), az Uncharted 4 16-20 óra, a Final Fantasy 30-25 óra, Detroit 10-15 óra, a Spiderman szintén 30-35 óra.
A maradék öt valóban kicsit nagyobb open-world.
De gyűjtök még párat akkor a lineárisok közül: Shadow of Tomb Raider 44%, Last of us - minimum easy: 40%, minimum normal 28%, Doom 25%, Control 24%, Resi7 easy 36%, stb.
#28
#25: Én speciel nagyon is elégedett voltam, hogy nem ez történt:) Nagyon jól prezentálja, hogy mennyire kiszámíthatatlan, szeszélyes is tud lenni az emberi természet.
#27
Shadow of the Tomb Raider - One with the Jungle (vidd végig hard-on): 5.6%

De tényleg igaz, hogy nem sűrűn viszik végig a játékokat kvázi semmilyen nehézségen.
#26
steamen ezért is szeretem az achikat, rengeteg játékot látok 10-20 % arányokon, értékeléseknél meg hemzsegnek a pár órás istenítések/fikázások
#25
SPOILER
az egész sztoryban az ellie célja hogy bosszút álljon abby-n, a játék elején lehetett tudni, hogy a vég egy közöttük lezajló harc lesz

kíváncsi lennék az 58 százalék mekkora része játszotta végig, azért, hogy végre megölhesse abbyt
spoiler
és mekkora rész volt elégedett azzal hogy nem ez történt
spoiler
#24
#23: Mi a baj azzal, ha day1 szeretnéd támogatni a jó játékokat, de pl. csak fél-egy évvel megjelenés után kerül sor a játék elindítására?
#22
#20: Nekem megvan a GoW. El sem indítottam. Megvan a Horizon, játszottam vele kB 4x3 órát. Megvan a Bloodborne de egy fél órát pörgött míg kipróbáltam. A Deat Strandinggel kB 4 órát játszottam.
A vásárlás sok dologtól függ. Barátok, ismerősök által ajnározott cucc vagy olyan amit elsőre nagyon imádsz aztán kiderül hogy még se a te világod. Vagy csak szimplán a fejlesztőket akarod támogatni.