PlayStation 5 - a visszafelé kompatibilitásról

A Sony már korábban is elhintette, hogy a PlayStation 5 fejlesztésekor nem élvezett különösebb prioritást a PS4-es generáció előtti játékok támogatása. Most a SIE elnöke elárulta, hogy pontosan mit is jelent ez.

A Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója, Jim Ryan a japán Famitsunak adott interjújában beszélt a novemberben érkező konzolról, s arról, hogy az új masinán miként játszhatjuk majd a korábbi konzolgenerációk játékait. Ryan elárulta, hogy érthető módon az PlayStation 5 tervezése során a legelső szempont az volt, hogy a konzol tökéletes élményt nyújtson az elkövetkezendő években, de fontos tényezőt jelentett a PS4-es játékok támogatása is, hiszen a 2013 novemberében piacra dobott konzol 100 millió főt számláló játékosbázissal rendelkezik.

A végeredmény tehát az lett, hogy a PlayStation 4-es játékok mintegy 99 százaléka problémamentesen futtatható az új masinán is, néhány korábbi játéknak pedig kimondottan jót tesz majd a töltőképernyőket szinte teljesen eltüntető SSD, illetve az új DualSense kontroller. Kifejezetten jól járnak majd azok is, akik kihagyták az előző generációt, hiszen a PlayStation Plus Collectionnel könnyen bepótolhatják az előző generációt meghatározó játékok számottevő részét.

A helyzet azonban nem ilyen fényes, ha ennél is messzebb szeretnénk visszautazni az időben. Ryan bevallotta, hogy a PlayStation 5 rendszere nem nyújt majd natív támogatást a PS3-as, PS2-es és az eredeti PlayStation játékainak. Ezen a fronton tehát egyértelműnek tűnik, hogy a Microsoft nyerte a csatát, hiszen az Xbox Series X - némi előkészítést követően - négygenerációnyi játék futtatására lesz képes.

55 komment - szólj hozzá!