A Microsoft felvásárolta a Bethesdát

Senki sem számított a nap legnagyobb hírére. A Microsoft felvásárolta a ZeniMax Mediát, ezzel a saját zászlaja alá hajtva a Bethesda Softworksöt és annak összes fejlesztőstúdióját. Az ide tartozó játékok mind Xbox Game Passre tartanak majd.
  • Írta: szlav

Kommentek

#179
#178: Hiába reménykedsz, ha meg is jelenik 1-1 bethesda játék majd PS5-re, te fizethetsz érte 80€-t, mi meg megkapjuk Gamepass-ban.
#178
#177: Nem lesznek exkluzívok. Az ms már nagyon régóta más stratégiára épít és ahhoz amit el akar érni, amiatt minél több platformra ki fogja adni a játékait! Ők nem a konzolon eladott szoftverekből hanem a szolgáltatások által ( a gamepass csak a kezdet) eladott szoftverekből akarják a bevételt biztosítani.
Egy olyan hálózatot építenek ki ahol minden platformon tudják majd biztosítani és eladni a játékaikat.

Üzleti szempontból zseniális, játékos, illetve játékfejlesztők/stúdiók nézőpontjából.... hááát nem vagyok benne biztos hogy jó ötlet hosszútávon....
#177
Személy szerint azt mondom, nem nagyon kellene csodálkozni azon ha az MS a Fallout vagy TES. következő részei exclusivitást vagy ideiglenes exc. élveznének.
Rengeteg bégetés volt hogy Xbox-ra nincs ex meg így ex meg úgy ex most majd lesz szerintem.
Írták lejjebb hogy a Fallout 4 sem volt nagy durranás azért nincs mit szégyenkeznie a Bethesda-nak 13.5millió eladott példánnyal amihez egy db-al én is hozzájárultam és nem bántam meg.
#176
#171: "De a Ghostwire és a Deathloop például már csak ideiglenes exkluzív."

Eddig is azok voltak...
#175
Ezt lehet páran benézték :)

(csak vicc... "dehülyevagyegyszerűenlátjákazemberekhogyamikróakirályéscsakarralesznekmárjátékok" kommentek kíméljenek)

https://twitter.com/phluttilippe/status/1308500861447004160/photo/1
#174
#173: Ebben nincs vita, a hazai focit leszámítva a világ így működik. Mostantól a tulajdonos dönt, ha nem úgy megy a szekér, beszántják a stúdiót sóval és mehet mindenki új csapatot/stúdiót alapítani vagy csatlakozni másikhoz. Az esélyt (és a pénzzel járó nyugalmat) megkapja az összes stúdió, aztán kiderül, mire mennek vele.

Skype és Mixer sztorit csak felületesen követtem, azokkal nem igazán vagyok képben.
#173
#170: Mondjuk ugyanezt mondták a Skype-ra is az elején. Meg hogy a Mixer-t is pénzügyileg megerősítik. Én azért realista vagyok, az MS egy multi. Pénzt adott valamiért, vár is valamit. Ami nem fog menni, azt vagy beszántják vagy eladják ( ha van vevő ) de nem fogják önteni beléjük a pénzt, hogy menjenek a fejük után. És nem az MS ellen beszélek, mindegyik multi ilyen.
#172
#171: Hát, 7.5 milliárd dollárért ha veszel valamit, akkor az a minimum, hogy van egy terved, hogy mihez kezdesz vele, de azt nem fogják az orrunkra kötni egyből. Most a piacot megnyugtatják, még a jelenlegi projektekhez nem nyúlnak, de hogy mit hoz a jövő, azt maximum a stúdiók fejesei és az MS döntéshozói tudják... :)
#171
#170: Megnéztem tegnap az interjút.Eléggé ködösített.A már meglévő dolgok maradnak,smi készül az is marad.De a Ghostwire és a Deathloop például már csak ideiglenes exkluzív.
Konkrétan mondta,hogy "it's an investment in the xbox game community".Na meg hogy a meglévő szerződések maradnak.Szerintem ez sokat elárul.
#170
#167: Ami a "tékozlást" illeti. A féltés jogos, de Phil Spencer nyilatkozott ma ezzel kapcsolatban: nem fognak változtatni semmit, a Zenimax ugyanúgy megy tovább, mint eddig, csak most már nemlesz likviditási probléma. Ami, bármilyen furcsa is, sajnos az utóbbi időben fel-fel merült, még akkor is, amikor az üzleti és film világból érkező multimilliárdosok voltak a Zenimax tulajok/vezetők/elnökségi tagok (Altman, Bruckheimer, Trump, stb.), viszont az elmúlt évek Bethesda által kiadott játékok nem nagyon robbantottak kasszát.

"Our plan is to leave [ZeniMax] alone," he told CNBC. "ZeniMax has an amazing track record of building great games. Our goal is to make ZeniMax the best ZeniMax they can be, working individually with their studios on the great platform technology that we have, getting their creators' feedback into the things that we need to go build."
#169
#167: Josh Sawyer 2018 óta dolgozik egy titkos projekten, ki tudja, lehet, hogy a Bethesda már korábban gondolt erre, mint single FO cím a multi FO76 mellé? :)
#168
#167: A nintendo csak példa volt arra, hogy mekkora különbségek vannak a cégek között, hogy írtad meglepetten talán, hogy a sony és a ms között is mekkora a különbség méretben. :)

Rpg vonalban felemás a véleményem, remélem igazad van/lesz, bár nekem a fallout az, ahol Brian Fargo van. Én a wasteland-del nagyon meg vagyok elégedve és ajánlom is.
#167
#164: Azt nem tudom,hogy mekkora volt régen különbség.Mondjuk nekem a Sony mostani húzásai nagyon kicsapták a biztosítékot.A Nintendo-val meg nagyon rég óta nem foglalkozom,mert túlárazott cuccokat árulnak amik sokszor hitványak is minőségileg(lásd Joy-con).Az utolsó Nintendo ami érdekelt a Gamecube volt,de olyanom se volt soha.
Mindenesetre érdekes lesz ez az új generáció.
Most,hogy egy fedél alatt vannak a Fallout jogok,az Inxile és az Obsidian,konkrétan kihagyott ziccer lenne ha nem csinálnának egy új Falloutot.
Ne fecséreljék el ezeket a stúdiókat,mint ahogy az EA csinálta anno,hogy ment mindegyik neves fejlesztőgárda a levesbe.
#165
#160: Miért, te ki vagy hogy megmondd, hogy mindenki gamer? Húzd le magad.
#164
#162: Kb. 30 éve ilyen különbség van a 2 cég között szerintem. A Sony-nak megvannak a keretei azért. Amiket nem tud meghaladni. A Micro meg egy akkora cég, hogy ha akarná és rászánná a pénzt, holnap más lenne az USA elnöke... A Sony ha ezután is folytatja, amit csinált és még rágyúr a változatosságra játékok terén, bőven tök jól el fogja tengetni a napjait. Legfeljebb nem lesz éves 2 milliárd dollár haszna, hanem "csak" 1 milliárd. Akkor is bőven megéri kategória marad neki a Playstation. Ha még rá akarsz csodálkozni dolgokra, nézd meg a Nintendo mekkora... Pedig agyvérzést kapunk minden héten, hogy a világ összes játékát is ők adják el és 3 forintos elektronikát adnak 300 dollárért, mekkora biznisz, közben egy nagyobb kiadó több pénzt csinál és nagyobb forgalmat bonyolít kb. mint ők. És milyen vígan megélnek és csinálják és megéri. Úgy látszik a MS eldöntötte, hogy presztizs kérdés lesz a géming is. És kicsit bosszút állnak az előző generáció startjakor levő szemtelenkedésért. Aztán meglátjuk mennyit és az embereknek a playstation, és mivel rukkol elő a Sony. Ha elő tud.
#163
#161: Nálam a mérce c64-nál van meghúzva. Aki nem c64-ezett, az a szememben embernek is kevés, nemhogy gémernek...
#162
#159: Azt én is láttam,de nem tudtam mennyire hihető.Mindenesetre anyagilag nagyon más súlycsoport innen nézve.
A Disney például 2 milliárdért vette a SW jogokat,ha jól tudom.Szóval nem szarral gurigáznak.Kíváncsi leszek,hogy még mit tartogatnak,de a Sony lehet,hogy nagyon beszopatta magát az örökös "ez exkluzív,az exkluzív" dologgal,mert lehet hogy visszanyal a fagyi.
Nem vagyok nagy rajongója ezeknek az exkluzívos dolgoknak,de a sok nagy arcú sony-s k**** gyerek megérdemelné,ha kimaradnának.
#161
#160: A hivatalos iparági statisztikában anyám a bubble shooter "golyós" játékával a laptopján ugyanolyan gamernek számít, mint én a Steames fiókommal, vagy mint buszmegállóban váró fiatal a Candy Crushsel...
#160
#158: Nem. Valójában te vagy az: Szenszhejjjj aki megmondta hogy milyen platformon milyen stílussal kell játszani hogy gamer legyél.
#hadjadmármagad