Diablo IV - a képességfáról és a varázslónőről

Ismét fejlesztői naplóval jelentkezett a Blizzard. Ezúttal a teljesen újraszabott képességfa működéséről, a varázslónő egyedi mechanikáiról és az end game-tartalmakról esett szó.

A Blizzard tovább tartja magát a negyedéves beszámolóihoz: a februári és a júniusi blogposztjuk után most ismét jelentkeztek. Ezúttal a képességfáról (ami a concept art alapján ténylegesen egy fa lesz), a legendás felszerelésekről, a Sorceress egyedi Enchantment-rendszeréről és a végjáték-tartalmakról volt szó.

Először a különböző felszerelésekről és legendás itemekről esett szó: a visszajelzések alapján úgy találták, hogy a játékosnak túlságosan az eszközeire kell hagyatkoznia. Ezentúl azt szeretnék, ha a karakter fejlesztése épp annyira lenne forrása az erejének, mint a fegyverek és páncélok, amiket használ. Erről a következő bejegyzésükben bővebben fognak beszélni.

A képességrendszer hatalmas átalakításon esik át, a cél, hogy a játékos értelmét lássa a pontjai elköltésének, és igazán magáénak érezze azt a karaktert, amit a játék során formál. Ennek megfelelően egy terebélyes, aktív és passzív képességekkel teli fát kapunk majd, amelynek a játék végére a 30-40 százalékát tudjuk csak teljesíteni, tehát meg kell gondolnunk, mire költünk.

A varázslónő a barbár Arsenal-rendszeréhez hasonlóan kap egy sajátos játékmechanikát, az Enchantment-rendszert. Más karakterosztályok esetén is számíthatunk majd hasonlóra. Ebben a rendszerben a varázslónő kétféleképp aknázhatja ki varázslatai erejét: aktív képességként irányítani tudja őket, vagy pedig másodlagos, támogató képességként vetheti be azokat. A meteoritot például irányítottan rá tudja dobni ellenfeleire az első esetben, míg a másodikban a lángoló kövek véletlenszerűen hullanak körülötte.

A bejegyzésben az end game-ről esett még szó. A Diablo IV fejlesztői a Diablo III-nál nagyobb változatosságot és újrajátszhatóságot akarnak nyújtani, a pontos részleteket azonban még nem most (és nem is a következő posztban) fogjuk hallani. A fejlődési görbét úgy tervezik, hogy azt könnyű legyen elsajátítani, de a játék mesterévé válni kihívást jelentsen. A csapat bizakodó, szerintük a hardcore Diablo-rajongóknak is kedvére lesz, amit kifőztek.

9 komment - szólj hozzá!