Szép lassan a Duke Nukem Forever babérjaira tör a Cloud Imperium Games, hiszen nyolc éve már annak, hogy bejelentették a Star Citizent. Messze még az alagút végén a fény, és egy nemrég megrendezett kérdezz-felelek során Chris Robers továbbra sem tudott túl megnyugtató válaszokkal szolgálni a játékosoknak.
Az egyik rajongó konkrétan rákérdezett, hogy mi újság a játék egyjátékos szegmensével, a Squadron 42-vel, amire Chris csak annyit tudott válaszolni, hogy kész lesz a játék, ha kész lesz. Sok mindenen kell még dolgozniuk, illetve finomítaniuk, hogy minden a tervek szerint működjön, és ebben nem hajlandóak kompromisszumot kötni, mert Chris szerint az sértő lenne mindenkire, aki valaha a Star Citizenen dolgozott.
Gyorsan azért azt is hozzátette, hogy a kommunikációjuk valóban nem a legjobb, azonban ez annak tudható be, hogy nem szeretnék idő előtt lelőni a poénokat és a fordulatokat a történetből - így viszont elég nehéz bármit is mondani a Squadron 42-ről.
A Star Citizenre összegyűlt pénz egyébként nyár elején elérte a 300 millió dollárt, szóval a csapat a késések ellenére nem veszítette el a játékosok bizalmát - ennek ellenére lassan tényleg elnyeli őket a technológia/idő ellen vívott végtelen harc limbója.
Figyelj amikor a 100 naprendszert megigérték, akkor még valami olyasmi volt a terv, mint a Mass Effectben, hogy felrajzolnak egy halom kis bigyót, amit LÁTOGATHATUNK, és akkor 1-2 helyen leszállhatunk, és ennyi. Azóta történt egy koncepcióváltás, hogy minden bolygó fullra bejárható legyen. Így a hasznos játéktér óriásira növekedett, és ezzel sokkal több munka van. Kilóra most 1 naprendszer van kész, de az minden játékot megver abban, ahogyan kinéz. És még tartalom nincs is benne jóformán. Ilyen szintű naprendszerekből elég néhány darab is. De egyébként azon dolgoznak, hogy minél több rendszert meg tudjanak csinálni.
Roberts meg már régebben is egy megalomán barom volt, csak akkor volt felső utasítás, akkor rákoppinthatott volna fejére, most csak ő van és a nagy művészi világa, amit addig nyaolgat meg fényezget, hogy sose lesz vége, miközben egy közgázos/marketinges sincs aki megmondaná, hogy b*zdmeg vmi határidő most már kurvára kéne, mert ráég a körmünkre az egész projekt.
Mondjuk a scam citizen költségvetésének töredékéből gazdálkodnak, ráadásul a motor is saját, nem ugrálnak 2-3 évente egyik licenszről a másikra.
Sc fejlesztése kezd kísértetiesen hasonlítani a duke nukem foreverére...
Szerintem két baj van az RSI-vel, egyik, hogy nem elég agilisak, illetve nincs meg a balansz az aktív és passzív fícsörök felmutatásában. Értsd, van mikor 1 évig a motorháztetőben turkálnak és van amikor egy évig az júzer számára értékelhető anyagot készítik. Ezt a legtöbb early access fejlesztő ügyesebben oldja meg, rendszeresen dob a népnek interaktív tartalmat vegyítve a háttérben elvégzett munkával.Másik probléma hogy túl korán hozták napvilágra a projektet. Az idővel nincs akkora gond, több, sokkal egyszerűbb játék készült 6-8+ évig a múltban, teljesen reális hogy amit SC-be álmodtak az lehet akár 10-12 év fejlesztés is.
A magyarázat az egészre pedig az, hogy kellett egy stratégia az anyagiak megteremtésére, mert egyetlen kiadó sem kockáztat ekkorát. Crowfunding volt gyakorlatilag a legcélravezetőbb megoldás.
A másik pedig, hogy mindenki arra panaszkodik, hogy a játékok el vannak kapkodva, nincs bennük fizika, nincsenek 4-8K-s textúrák, vagy azok újrafelhasználtak. Hogy nincs a questekben fantázia, stb. Mindennek ez az ára. Idő és pénz. RSI összekotorta a pénzt és szarik az ipar arcára, csavarról csavarra kézzel modellezi, textúrázza, rakja össze a játékot.
Ha csak egy órát eltöltesz a jelenlegi verzióval megérted. RSI pont azt csinálja amit te hiányolsz a többi játékból. Senki sem sürgeti őket, biztos lehetsz benne, hogy akkor lesz 1.0 a játék, amikor Roberts azt mondja mehet. Viszont őt ismerve akkor olyat kapsz, amit vártál, vagy még többet is."
A játéktörténelem legynagyobb marketinghúzása.
Van bőr a képükön.
Sebaj, negyedévente jön tőlük egy újabb vlog Briefing Room néven a Squadron 42-es fejlesztés előrehaladtáról. Az kell a népnek, vlogban az erő.
"Most épp feljavítottuk Gary Oldman 5 éves hangfelvételeit" "2021-ben felkészülünk az UE5-ös átállásra"
"mert Chris szerint az sértő lenne mindenkire, aki valaha a Star Citizenen dolgozott."
Az nem sértő hogy így egy scam rabló bandának tartják őket?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.