Mit ígér a visszafelé kompatibilitás az új Xboxokon?

Miután a múlt héten a Sony közzétett egy összefoglalót arról, hogy mit ígér a PlayStation 5 visszafelé kompatibilitás címén, a Microsoft is megtette ugyanezt. Lássuk a részleteket!

A Microsoft közzétett egy blogposztot, amelyben azt részletezi, hogy milyen extrákkal érkezik majd a visszafelé kompatibilitás funkció az Xbox Series-konzolok esetében. Habár a bejegyzés több ismert részletet is tartalmaz, érdemes lehet így egyben is áttekinteni az újdonságokat.

Ahogy azt már bizonyára tudjátok, az Xbox Series-konzolokon számtalan előző generációs játékot futtathatunk majd: a kinectes címeket leszámítva az Xbox One-anyagok egytől egyig játszhatóak lesznek az új gépeken is, míg az első generációs Xbox és az Xbox 360 kínálatából azokkal a játékokkal számolhatunk biztosan, amelyek már az Xbox One-nal elindított visszafelé kompatibilitási programban is részt vettek. A támogatott játékokat az új konzolok natívan hajtják majd, ami azt jelenti, hogy a lehető legjobb framerate és felbontás mellett élvezhetjük őket, és a töltési idők is jelentősen csökkenni fognak hála az új konzolok SSD-jének.

Ezenkívül minden játék HDR-támogatást kap majd, méghozzá az Auto HDR funkciónak hála teljesen automatikusan, a fejlesztők részéről ez semmilyen munkát nem igényel - valamint mindegyik anyag esetében jobb lesz a textúraszűrés, és ezáltal javulni fog a képminőség. A Microsoft egy másik új technológiát is bevezet, amellyel bizonyos címeknél lényegében meg tudja duplázni a framerate-et. Habár ez a lehetőség nem mindenhol lesz elérhető, a fenti videón már láthatjátok, hogyan szalad a Fallout 4 30 helyett 60 fps-sel. Ezenkívül az Xbox One X-szel bemutatkozott Heutchy-módszer is visszatér, amely egyes Xbox-, illetve Xbox 360-játékokat 1440p, valamint 4K felbontás mellett tesz játszhatóvá attól függően, hogy a Series S-en vagy a Series X-en játszunk.

A visszafelé kompatibilis címek lejátszása végtelenül egyszerű lesz az ígéretek szerint, az indításhoz elegendő majd behelyeznünk a játékok lemezét, vagy letölteni azokat a digitális könyvtárunkból. A felhős mentésnek köszönhetően onnan folytathatjuk a kalandjainkat, ahol legutóbb abbahagytuk - a zökkenőmentes átmenet érdekében a Microsoft az Xbox 360-tulajok számára is ingyenessé teszi ezt a funkciót.

110 komment - szólj hozzá!