Váratlan frissítés gyorsítja a PS4 töltőképernyőit

Nem számítottunk arra, hogy a PlayStation 5 megjelenése előtt újabb technikai frissítéseket kapnak a PS4 régebbi játékai, de a The Last of Us: Remastered és az Until Dawn töltőképernyőit lerövidítő patcheknek csak örülni tudunk.

A konzolgeneráció utolsó heteiben is érhetnek minket meglepetések. Úgy tűnik, nincs minden esetben szükség a PlayStation 5 SSD-jére ahhoz, hogy drasztikusan lerövidüljön néhány játék töltőképernyője - a The Last of Us: Remastered és az Until Dawn esetében látszólag ez csupán optimalizáció kérdése.

A bármiféle előzetes bejelentés nélkül eszközölt frissítés elképesztően látványos javulást eredményez a The Last of Us: Remastered töltési idején. Idáig sok esetben egy, akár másfél percet is eltölthettünk a fekete képernyőt bámulva, most azonban ugyanezeknél a szekcióknál átlagosan 15 másodperc alatt folytatódik a játék.

Hasonlóan jól járt az Until Dawn és a 2018-as God of War is. A Supermassive Games horrorsztorijából gyakorlatilag teljesen eltűntek a töltőképernyők, Kratos kalandjainál pedig a The Last of Us: Remasteredhez hasonló, igen jelentős javulást tapasztalhatunk.

A Sony, illetve a szóban forgó játékok fejlesztői egyelőre nem adtak hivatalos közleményt a jelenséggel kapcsolatban, de valószínűnek tűnik, hogy egy új tömörítési eljárás lehet a dolog kulcsa - egy olyan metódus, amelyet vélhetően már a Sucker Punch legújabb játékánál, a Ghost of Tsushimánál is láthattunk, hiszen Sakai Jin nyílt világú kalandjai is meglepően gyorsan betöltődtek.

11 komment - szólj hozzá!