Az új Bond-filmmel is házaltak a streamingcégeknél

Lapértesülések szerint a James Bond-filmek mögött álló MGM több streamingszolgáltatóval is tárgyalt arról, hogy a No Time to Die online debütálhasson, azonban elképesztő összeget kért az egyéves licencért.

A koronavírus-járvány miatt a filmiparnak is be kellett húzni a kéziféket, a stúdiók sorban halasztották el a blockbusterek premierjeit. Az új James Bond-film csúszásáról például elsők között döntött az MGM és a filmet forgalmazó Universal, nemrég ráadásul másodszorra is elnapolták a megjelenést: jelen állás szerint 2021. április 2-án számíthatunk a filmre.

Ezekben az időkben joggal merül fel a kérdés sokatokban: megéri várni a mozik teljes újranyitására, vagy érdemes inkább valamilyen streamingszolgáltatáson bemutatni a filmet? Elvégre az utóbbi lehetőséggel több nagy stúdió is kísérletezett, köztük a Disney, amely többféle üzleti modellt is kipróbált az elmúlt hónapokban.

Nos, ahogy a Bloomberg elsőként beszámolt róla, az MGM is elgondolkodott ezen, legalábbis a lap úgy tudja, hogy a stúdió a Netflixszel, az Apple-lel és az Amazonnal is tárgyalt arról, hogy átvehetnék az új Bond-mozit. A Variety mindezt azzal egészítette ki, hogy állítólag 600 millió dollárt kértek volna az egyéves licencdíjért (ami bődületes összeg ebben a műfajban), és arra is nyitottak lettek volna, hogy a Mulanhoz hasonlóan csak kikölcsönözni lehessen az alkotást.

A témában viszont nem született eddig megállapodás, és ahogy a Deadline írja, valószínűleg nem is fog. A licencdíjat még a szolgáltatók is sokallták, állítólag a 600 milliós összeg felénél többet egyikük sem lett volna hajlandó fizetni, ráadásul úgy hírlik, hogy végül maga Barbara Broccoli, a sorozat producere kaszálta el az ötletet, ami jól mutatja, hogy mennyire képlékeny tapogatózás volt az egész.

Az MGM-nek mindenesetre nagyon fájnak a csúszások, a stúdió már eddig is 50 millió dollárt bukott azon, hogy a film nem kerülhetett időben mozikba.

2 komment - szólj hozzá!