Elnézést kérnek a XIII-remake készítői

Néhány napja megjelent a 2003-as XIII remake-je, és a játék, finoman szólva, nem találkozott a rajongói elvárásokkal. A Microids közleményben kért elnézést a játékosoktól és tett ígéretet arra, hogy javítani fogja a hibákat.

A 2000-es évek egyik legikonikusabb lövöldéje, a XIII remake formájában tért vissza néhány napja, és a rajongók nem fogadták valami jól. A Steamen jelenleg „rendkívül negatívként” van értékelve, csupán a véleményezők kilenc százaléka jellemezte pozitívként.

Panaszkodnak az AI-ra, leeső framerate-re, hiányzó hangeffektekre, a hasznavehetetlen multiplayerre, tömérdek bugra, és persze arra, hogy a remake maga mögött hagyta az eredeti cel-shaded grafikáját egy kevésbé egyedi látványvilág kedvéért.

A PlayMagic és a Microids közleményben kért elnézést a játékosoktól, jogosnak nevezve a kritikákat. A fejlesztőcsapat elmondása szerint a koronavírus-járvány nagyban befolyásolta a munkálatokat, és hiába szerették volna az ismert hibákat egy első napos patchben javítani, erre végül nem kerülhetett sor.

Az elkövetkező napokban, hetekben több javítás is érkezik majd a XIII-remake-hez, amelyek a legsúlyosabb problémákat célozzák: egyebek mellett az AI-on és a mentési rendszeren is javítani fognak, hamarosan pedig egy roadmapet is közreadnak a várható újdonságokról. Remélhetőleg a hibákat mielőbb kigyomlálják, de ennyiből úgy tűnik, hogy a klasszikus cel-shaded grafikát visszavárni hiábavaló: az új látvány nem bug, hanem tudatos döntés eredménye.

Az XIII Remake PC-re, Xbox One-ra, PlayStation 4-re jelent meg eddig, 2021-ben pedig Nintendo Switchre is meg fog.

19 komment - szólj hozzá!