Befutottak az idei év The Game Awards jelöltjei

Hamarosan vége a 2020-as évnek, és ahogy az ilyenkor lenni szokott, megérkeztek a Geoff Keighley nevével fémjelzett The Game Awards díjkiosztó jelöltjei. A győzteseket december 10-én hirdetik ki.
  • Írta: Baloo

Kommentek

#69
Golden Joystick-ot hozta a TLOU2. "Egyújabbszétszopkodottpsexkluzívcímamiabuzilobbimiattnyert" kommentekre felkészülni! :)

https://www.gamesradar.com/every-winner-at-the-golden-joystick-awards-2020/
#68
SLi
Én ilyen sima évre nem is emlékszem nagyon régóta, a Hades annyira toronymagasan kiemelkedik, hogy az hihetetlen, az Alyx ami még mindenképp érdemel külön díjat, említeni érdemes az Ori, a Tsushima, és természetesen a las of us aminek nagy szerencsétlensége hogy ebben évben indul Hades mellett tuti megszórták volna idén.
tényleg aki még nem próbálta ki essen neki a Hadesnek 21 euróért szinte ajándék, de az n betűs töltőállomáson is fent van.
#67
#66: Na látod. Ez az ominózus esemény, amit te is mondasz a TLoU2 elején, például egy nagyon meghatározó választási lehetőség lehetett volna, amire bőven lehetett volna építeni egy több befejezéses rpg szerű cuccot. Csakhogy a TLoU az ugye nem rpg, hanem egy tps akció-kaland játék és ha az bekerül, akkor kvázi két külön játékról beszélhetnénk egy játékon belül más más történeti szállal, más helyszíneken. Ez jól hangzik, csakhogy a mai játékok még nem tehetik meg, hogy ilyen velőssek legyenek és Naughty Dog-os minőségben szállítsanak két játékot egy játékon belül.
#66
#65: Gondolj bele ha a Last of us 2-nél az emberek kezébe adták volna hogy akkor most mi legyen. Itt most konkrétan arra a BIZONYOS dologra gondolok az elején -:) -:) azért az kemény lett volna -:) a cyberpunk 2077-nél meg majd az lesz a baj, hogy sok lesz a választható opció. Majd szidják a fejlesztőket, hogy a rohadt rendező teljesen össze zavar elvesztettem a fonalat :D
#65
Eleve olyan játékba szerintem nem való többféle befejezés, ami nem rpg és nem a játék több pontján szerteágazó és a döntésünktől függően alakuló cselekmény folytán juttat el a választható végkifejletekig. Tehát csak bele van baszva a végére valami, hogy megadja az illúziót, hogy nesze válasszá paraszt... Ennek mi értelme..? Inkább ne is legyen benne és legyen egy kerek történet.
#64
#62: Egyetértek. Többféle koncepció van. Van ahol (bizonyos fokig, egy játékban sose lesz tökéletes szabadság ) a játékosra van bízva mit akar csinálni, vagy mit hogy csinál meg. Aztán van az ahol egy, a készítők által megálmodott történeten kell végigmenni, kötött narrativával. Lehet hogy nem mindenkinek fog tetszeni , de a készítők “joga” a saját történetüket elmesélni. Mint egy film vagy regény. Mindenki előtt ott a lehetőség hogy saját történetet talajon ki, és valahogy publikálja. De más sztoriját “szidni” hogy miért nem ez történt vagy miért nem az ? Mondom, lehet azt mondani hogy ez nekem nem tetszett, nekem se jön be minden történet. Ja, és a kétféle stílust se szabad összekeverni.
#63
#62: +1

Nyilván valamilyen szinten érthető elvárás az, hogy egy film mondjuk csak szórakoztasson. Ahogy ez a célja nem kevés filmnek. Felmért igényeknek próbál megfelelni, igyekszik kielégíteni az elvárásokat, mert ez az üzleti érdeke. Ettől még vannak azok a filmek, amik egy művészi víziónak felelnek meg. Ahogy egy festmény is adott esetben. Van, ami csak naturalistán és minél reálisabban vissza akar adni látképet mondjuk. És van, ahol a művész megpróbál közölni valamit. Adott esetben traumát feldolgozni, általa érdekelt témából vitát provokálni, stb. megannyi célja lehet. Ez a "lehetne több beleszólásom itt-ott" dolog nekem olyan, mintha mondjuk az egyik kedvenc könyvemet, a Malevil-t szídnám azért, mert nem Kaland Játék Kockázat könyvecskeként működik. Egyszerűen van, ami egy történetet mesél el. Ebbe bele lehet kötni, lehet kritizálni, lehet logikátlanságokat taglalni, lehet kritizálni részeket, hogy "unalmas, és minek fejtegeti annyit, miközben egy másik szál sokkal érdekesebb lehetett volna és milyen balfaszul lett lezárva", de egy lineáris történetet azzal kritizálni, hogy linerális... szerintem nonszensz. Amúgy ehhez még annyit tennék hozzá, hogy pl. egy Quantic Dream játékot sem játszottam még újra azért, hogy "milyen más vége lehetne". Lejárszottam, ahogy lejátszottam. Alakult, ahogy alakult. Volt, hogy gecire frusztrált. De "ez van, így alakult a történetem". És ennek örülök. És pont úgy cseszi sokszor az oldalam a "mi lett volna ha", mint ahogy egy lineáris történetnél idegesít fel pl. egy kedvenc karakter számomra indokolhatatlan vagy ostoba döntése.
#62
#57: Érdekes, amit írsz! Elvárjuk a fejlesztőktől, h a játékaikban megadják nekünk a lehetőséget, h mi alakíthassuk a történet folyamát, viszont ugyanezt visszafelé tőlük nem tűrjük meg. Addig nincs gond, még mi dönthetünk a saját karakterünk sorsáról, mert az úgy komfortos, nem érezzük magunkat kényelmetlenül mert tudjuk, h amit teszünk, azt a mi szájízünk szerint tesszük. Ha a fejlesztő mégis úgy dönt, h márpedig ő nem adja a kezünkbe a kontrollt, hanem lefest nekünk egy képet, egy látásmódot, ami az ő világát tükrözi valamelyest, és megpróbál megmutatni egy másik nézőpontot(Abby), akk ahelyett, h azt mondanánk, h oké, ő így vélekedik dolgokról, (és itt nem kell vele feltétlenül egyetérteni,) és próbálunk ellenérvekkel egy kulturált, építő jellegű vitát kezdeményezni, startból elkezdünk előítéletekkel dobálózni, összeesküvés elméleteket gyártani, és személyeskedni, kvázi a magunk szája íze szerint terelni a történetet, ha már a játékban azt a lehetőséget elvették tőlünk.
#61
#60: Nálam meg ez egyszerűen kedv függő. A vizuál orgiát már szinte minden mai játéktól megkapom, lehet az akár két D-s is, ez pipa. De ha mondjuk csak szimpla kikapcsolódásra vágyom, az összetettebb játékokkal járó felesleges sallang és frusztráció nélkül, akkor egy 2 D-s játék még a mai napig telitalálat. Az Ori 2 pl.
nagyon jónak tünik ezügyben.
#60
#49: Nem vagyunk egyformák. Nekem a TLOU2 eddig kimaradt, de a Doom egyáltalán nem jött be. Persze lehet hogy öregszem , mert régen imádtam az ilyet, de már ez az “ömlenek rám a szörnyek számolatlanul” már nem tud lekötni. Pont most tolom SX-en az Ori 2-őt, én inkább arra szavaznék...
#59
#58: Akkor nézős lesz, mert a világa, hangulata bejön.
#58
#55: Sorozat már szinte biztos lesz, ugy hogy lehet ott is kap valami dijat -:)
#57
#49: Hasonló a véleményem!Ha már játék akkor nemhogy csak a végén,de a történet közben is ebírt volna pár választási lehetőséget esetleg több befejezést!Ettől nem lett volna kevesebb és nem is kaptak volna a fejlesztők ennyi kritikát!
#56
#32: Azért nem ártana észben tartani a magadfajta kettő bitesnek sem,hogy Game Awards nem dráma tagozat! LonelyWolf-nak igaza van abban,hogy a játékmenet semmi extra,sőt eléggé kötött a sok apró helyszín és fix tárgyak miatt!
#55
Még az év filmje kategóriában megérteném a the last of us 2-őt, de mint játék. Pfff. GOT is mit keres ott?????Egy DOOM lazán veri mindkettőt, mint game.
#54
#21: Egyél egy Snickers-t
#53
#50: A TLoU az mióta szerepjáték? Bár mondhatjuk, hogy végsősoron minden játék az, de azért na.
#52
#49: Egyet kell èrtsek veled.
A tlou első rèsze után megfogadtam hogy soha többet mèg hasonlót sem.
A folyamatos bujkálás, stresszelès meg kínlódás...na èn ezekből nem kèrek. Nekem ezek nem szórakoztatók.
Megèrtem ha valakinek kell a feszültsèg, de èn inkább levezetnèm, mintsem halmoznám.
#51
#46: Én a Ghost of Tsushimát kezdtem el utána nem sokkal és ja. A Last of Us után nekem is ilyen mehhh érzésem volt. Pedig jó játék a GOT, de a Last of Us az teljesen más kategória. Pl már az olyan feltűnő volt pedig addig nem is figyeltem ilyenekre, hogy pl mikor ajtót vagy kaput nyitsz ki a Tsushimában azt nem animálták le hanem egy sötét képernyő pár másodpercig ilyen a TLOU-ban nincs. A vágás páratlan sőt filmszerű a TLOU-ban. És ezt csak akkor veszed észre ha utána mással játszol.
#50
#46: Pont ezt hagytam ki az eddig kommentekből hogy miutan játszottam vele minden fapados lett. Pedig én szinte csak szerepjatékokkal jatszom -:) most a cyberpunk 2077 megjelenése elött ugy tudnam felvázolni hogy van a Last of us 2 és a többi szerepjaték. Ezen csak a cyberpunk 2077 képes változtatni. -:) de szerintem azért nem fog mert ott nem lesznek ilyen erős karakterek a játékban. Viszont valószínűbnek tartom hogy gameplay-ben meg sokkol élvezhetöbb lesz.