Egyre több Xbox One-játék támogatja a 120 fps-t

A visszafelé kompatibilitásnak és az új Xboxok erejének hála szépen bővül azon előző generációs játékoknak a száma, amelyek immáron akár 120 fps-sel is futtathatók az új konzolokon. De mi a helyzet a PlayStation 5-tel?

Múlt héten szépen csendben frissült az xboxos Call of Duty: Modern Warfare és a Warzone, amelyek Xbox Series X-en akár 120 fps-sel játszhatók - azonban PS5-ön maradt a 60 képkocka per másodperc. Hamarosan pedig a Rocket League is megkapja ugyanezt a frissítést Xbox Series X/S-en, viszont a Sony next-gen konzolja ismét csak kimarad a képfrissítés-tuningból.

A Psyonix nem szándékosan akar keresztbe tenni a PS5-tulajdonosoknak, csak elmondásuk szerint míg a Microsoft konzoljain egy apró frissítéssel megtudják oldani a fps-duplázást, addig a Sony oldalán egy natív portra lenne szükség ehhez.

Eurogamer ezek után gyorsan kikérte a Digital Foundry fejesének, Richard Leadbetternek a véleményét, aki elmondta, hogy a Microsoft már az Xbox One esetében is támogatta a VRR-t (Variable Refresh Rate), így megvoltak az alappillérek ahhoz, hogy a következő generációs konzoljaik rendesen kihasználják ezt a technológiát. Ezzel szemben a Sony egyelőre limitálja a 120 fps támogatását a PlayStation 5-ös címekre. Amennyiben tehát nem kapnak külön figyelmet a PS4-es játékok, azok maradnak az eredeti képfrissítésükön, még akkor is, ha a hardver ennél jóval többre is képes lenne.

13 komment - szólj hozzá!