Diablo IV - a felszerelési tárgyakról

  • Írta: gorien
  • 2020. december 16.
  • Hír
Link másolása
Az év utolsó fejlesztői naplójában a Diablo IV tárgyrendszere kapja a reflektorfényt. Megismerjük, milyen tulajdonságai lehetnek a különböző holmiknak, és az új besorolást is bemutatják. Búcsút mondhatunk például a Mythic tárgyaknak.

A Blizzard szorgalmasan osztogatja meg, hogy a fejlesztői miként haladnak a Diablo IV munkálataival. Februárban, júniusban és szeptemberben is jelentkeztek egy-egy fejlesztői naplóval, az évet pedig egy újabb blogbejegyzéssel zárják.

A bejegyzés első felében a különböző karakterosztályok alapvetői tulajdonságaival foglalkoznak. Azt már egy korábbi naplóban is elmondták, hogy azt szeretnék elérni ezúttal, hogy a játékosoknak ne a fegyverekre kelljen támaszkodniuk, ha erősek akarnak lenni, hanem a karakter saját fejlődése adja a hatalmát.

Elhagyják a démoni és angyali erőket is, ehelyett visszanyúlnak a korábbi Diablók karakterközpontú tulajdonságaihoz; ugyanakkor az erőből vagy az intelligenciából másként profitál egy barbár, és másként egy varázslónő.

Ez persze nem azt jelenti, hogy elfelejtenénk a felszerelési tárgyakat, sőt azokra számos ága épül majd a képességfáknak is. A fejlesztők azt szeretnék elérni, hogy minden fegyver vizuálisan és mechanikailag is egyedi legyen. Ennek szellemiségében az egykezes fegyverek gyorsabbak, míg a kétkezesek többet sebzőek lesznek. Az ugyanolyan típusú fegyvereknek azonos fizikai tulajdonságai lesznek, így például egy pajzsnak mindig lesz „block” értéke, ugyanakkor további módosítók is lehetnek rajtuk.

Átdolgozzák a felszerelési tárgyak besorolását is, hogy a játékost ne csak a megfelelő színnel világító eszköz megszerzése hajtsa. Alaposabban belenyúlnak a tárgyak tulajdonságaiba: a Diablo IV-ben a Magic tárgyak rendelkeznek a legerősebb módosítókkal (affixes), míg a Rare-eken akár ötfajta bónusz is lehet.

A Legendaryk abban térnek el a Rare-ektől, hogy az alaptulajdonságok mellé mindegyik tárgy kap egy randomgenerált legendás hatást is, ezzel biztosítva, hogy mindegyik különböző legyen. Ezenkívül lehetnek karakterosztály-specifikusak is, ez azt is elősegíti, hogy ne legyenek automatikusan mindenben jobbak, mint a más kategóriába eső eszközök.

A legfelső kategóriába tartozó Mythic tárgyakat a Diablo IV-ben a Unique-ok váltják. Ezeknek mindig előre meghatározott bónuszai lesznek, tematikus és karakterspecifikus eszközökre számítsunk. A sokféle tárgy, a felfrissített, karakterközpontú fejlődési rendszer és a vadonatúj képességfák a fejlesztők szerint biztosítják, hogy mindenki magáénak érezhesse a hőst, akivel játszik.

A csapat továbbra is várja a blogbejegyzésekre adott visszajelzéseket, amiket nagyra értékelnek, legközelebb pedig az online megtartott BlizzConon, a BlizzConline-on találkozunk velük.

13.
13.
Hab
#8: Én is leginkább azt a részt szeretem amíg eljutok max szintre, de a D3-ban az osztható pontok hiánya miatt ez nem volt túl érdekes.

D4-ben szerintem sokkal nagyobbak lesznek a térképek, mint a 3-ban. Elvileg horrorisztikus lesz megint, szóval remélem lesz olyan fosatós rész, mint amikor az 1-ben először futottam neki a Butcher-nek.

Még simán lehet, hogy lesznek runák is a játékban. Nagyon messze van még a megjelenés. Az biztos, hogy nekem már most jobbnak tűnik, mint a 3.
11.
11.
cszcsaba
Magyar Diablo-csoport a Facebookon, akit érdekel:

https://www.facebook.com/groups/diablomagyarorszag
10.
10.
Zuzmo
Remélem, a fegyverek elementál sebzése visszatér.
8.
8.
DragonBleacPiece
tudom, igazatok van, csak orultem volna ha visszaternek pl a runaszavak amiket en rakhatok ki, vagy vmi igazi ujitas vagy uj rendszer jon. nekem diablo 3-ban legjobban az az ido tetszett amig fejlodtem max szintre, addig minden erdekes volt, es nem onismetles mint max szinten. meg annak is orulnek ha a campaign nem 2 ora lenne, hanem jo nagy mapek lennenek es feljek ugy a bossoktol mint anno mephistotol xD a diablo 2 sigma mod amivel mai napig jatszok, es ott az endgame nagyon jol megvan csinalva, nem lehet csak ugy vegigrohanni egy instaban
7.
7.
Hab
#5: Mégis miről kéne szólnia egy Diablo end game-nek? :D
6.
6.
Ooorky
#5: Az összes Diablo erről szólt.
+D2-ben rettegve vártuk a patch-eket, mert egy-egy reballance után kezdhettük újra 0-ról felépíteni a karaktert.
5.
5.
DragonBleacPiece
az az érzésem megint az lesz az endgame hogy csak farmolom minden slotba a leghatékonyabb képességű cuccot, amíg ki nem esik azzal a képességgel ami nekem kell... és ugyanezt csinálom a többi nehézségi szinten amire már gyenge lesz az item alap statja :(
3.
3.
Dasen
#2: Hát én előregisztráltam rá és még semmi.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.blizzard.diablo.immortal
2.
2.
Ooorky
#1: Play store-ben már fent van.
Mondjuk az egy kínai reskin, blizzardnak nem sok köze van hozzá, úgyhogy akár még jó is lehet.
1.
1.
Dasen
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...