The Elder Scrolls VI - irány Hammerfell?

A létezésén kívül gyakorlatilag semmit sem tudunk még a Bethesda Game Studios legújabb játékáról, a The Elder Scrolls VI-ról, így minden apró hírmorzsának és olyan találgatásnak is örülünk, ami nemrég bukkant fel a játék Twitter-fiókja alatt.
  • Írta: Baloo

Kommentek

#43
Mindenki elfelejtette a Psijic rendet és hogy mit őriznek? Magnus szemével mi van vagy lesz? Lehet ez lesz a kövi sztori , mert már tudnak róla ismét...
#42
#41: Nem a két játék lett összehasonlítva, hanem a két játék pszichológiai szempontból a játékosra gyakorolt és (ki)használt módszerei.
#41
15 év wow-zás után sem tudom hogy lehet összehasonlítani a két játékot, vagy játékokat, azon túl hogy fantasy-ról van szó. A Fallout 4-et nem próbáltam de megvettem karácsonyra, s nemsokára belenézek, de tudom mit várhatok tőle. Egy új felfedezésre váró világot, amit nem láthat senki aki nem játszik.
#40
#39: ESO-ban még a Dominion legelső verziója van, bár a hiearchia továbbra is azonos (Altmer felül, Bosmer és Khajiit alul), de itt még egész szimpatikusak az Altmerek. Ugyanolyan gőgös és kivagyi nép, mint mindig, de azért nincs az a terror, amit mondjuk a Thalmor művel az Oblivion krízis után (az már a harmadik Dominion).

Az ESO-ban figyeltek arra, hogy mind a három frakció szerethető legyen és hát az eddig TES játékok után az Altmerek nagyon mélyről indultak. De Ayrenn sokat segített a PR-on, Razum Darral együtt a kishíján az ESO két legjobb szereplője :)

Az idei évet már egy TES teaserrel indította a Bethesda, ami az álmoskönyv szerint azt jelent(het)i, hogy a PR gépezet beindul a sok évnyi hallgatás után, és ha a Starfield hamarosan "landol", akkor vele lassan érkeznek a TES VI infók is. Na ott majd kiderül.

Sztoritól nem félek, a megvalósítástól már inkább... :)
#39
#38: én őszintén azt kívánom legszívesebben hogy valami kevésbé világrengető sztorit kapjunk (tudom, tudom, mindegyik TES-ben legalább az adott provincia fennmaradása a cél, ha nem az egész létsikjuk) és inkább visszamenjünk kicsit a Battlespire és a Redguard nyomvonalára. vagy legalább ne egy Aldui, Mehrunes Dagon szintű ellenségünk legyen. egy Miraak-hoz hasonló 'kisgonosszal' nagyon szívesen kiegyeznék.

a Dominion szerintem is központi szereplő lesz. a Skyrim után a TESO (legjobb tudomásom szerint legalábbis, mert erről csak olvastam, sose játszottam) mégjobban elmerült benne és könnyű az elfeket egydimenziós gonoszoknak írni, legalábbis úgy ahogy az utóbbi időben a Bethesda írói operálnak.
#38
#36: Hát, én ebben a kettőben látom most a továbbot, ha a meglévő próféciákra támaszkodnak és nem kezdenek valami újba:

- HA, a "World-Eater" kifejezés a prófécióban nem Alduinra vonatkozott (lásd Skyrim főellensége), hanem Satakalra, a Yokudai nép Kígyó istenére (akit még nem láttunk TES játékban, de olvasni már olvastunk róla), akkor a következő nagy gonosz ő lesz. Ő kvázi az a redguard őseinek, mint ami Alduin az Északiaknak, vagyis egy nagyon ősi mindent elpusztító Isteni lény, aki időről időre megjelenik és elpusztít mindent. Mivel a Yokudai

Mivel Yokuda népe Tamrieltől nyugatra élt egy azonos nevű kontinensen, ami elsüllyedt, majd a menekültek redguard néven találtak új hazára HAMMERFELL területén, így valamilyen szinten kapcsolható a már ismert TES VI. helyszínhez. Így valószínűleg Satakal fog visszatérni és nekünk kell majd megakadályozni a hülyeségeit.

- HA viszont a World-Eater kifejezés tényleg Alduinra vonatkozott és nem fog megjelenni Satakal, akkor viszont szerintem az utolsó, még álló Torony lesz a célpont, méghozzá az Altmerek részéről. Az Adamantin tornyot (az abban található, annak erejét fenntartó zeró követ), maguk az Aedrák hoztak létre még akkor, amikor Lorkhan fellázadt és létrehozta a halandók világát, vagyis jelenleg ismert történelem egyik legősibb és legerősebb "szimbólumáról" van szó. (Ennek mintájára készült a Cyrodiil Fehér-Arany torony is).

Szóval simán el tudom képzelni azt a sztorit, hogy a Thalmor mindent egy lapra feltéve esik neki a meggyengített védvonalak miatt a Toronynak (a többi 7 torony már ledőlt és inaktív, ez az egy maradt meg), amelyet nekünk kell majd megakadályozni.

Az Altmerek szentül hiszik, hogy őseik isteni eredetűek, maga az őshaza (Aldmeris) is isteni eredetű, még a mindenség létrejöttének hajnaláról származik és csak Lorkhan hülyeségének köszönhető, hogy létrejött a halandók világa (ami miatt meg is ölték és a testrészeivel - illetve annak erejével - találkozunk is a TES III-ban) és ők is halandók lettek. Hiszik, hogy ha visszacsinálják az egészet, akkor ők, mint isteni eredetű faj, túlélik a halandó és isteni világ egyesülését és visszakapják az ősi "formájukat". (tippre kizárt, hogy ez megtörténjen, hiszen bár tényleg az ősi Aldmer fajből származik az összes mer (vagyis elf), így az Altmer is, de annyit korcsosult már a vérvonal az elmúlt évezredek alatt, hogy nincs rá esély.

De, ők makacs nép, így tippre a célpont a Hammerfell és High Rock közötti szigeten fekvő Adamantin torony lesz a sztori központi figurája, csak ezúttal a szervezkedés Hammerfellből fog indulni, nem High Rockból. Az, hogy Hammerfellbe hogy kerül majd a Thalmor, amikor pont a redguard nép az egyetlen, aki az Oblivion krízus után úgy vágta ki a területéről az elfeket, mint macskát szarni (lásd Skyrim ide vonatkozó pletykái és könyvei), azt nem tudom. Lehet ugrunk megint az időben és közben történik valami :)

Vagy, az is lehet, hogy visszatér Satakal is és a Torony is célpont lesz, vagyis teljes csapattal támadnak a halandók világára...
#37
#36: Mondjuk az tenyleg az Arena sztorija volt, jogos, koszonom, keverem neha, hogy mi mikor es hol jatszodott :)
#36
#31: jól összeszedted a részleteket, bár én úgy emlékszem hogy az Arena berkein belül kellett összeszedni a jogar darabjait.
érdekes lesz, akárhová helyezik is a történetet. mindig kíváncsi vagyok az ilyen régi, sztorialapú franchise-zoknál hogy hová viszik tovább a cselekményt. ki számított 200 év ugrásra a Skyrim-mal? izgi volt.
#35
#31: Na ez szép volt, köszönjük :)
#34
#22: Nem tudom miről beszélsz, szerintem nagyon kevered a dolgokat. Napi 8-10 órában dolgozok programozóként, és igazából nem játszok már annyit mint 5-6 év évvel ezelőtt, mert nincs annyi időm, mondjuk így is egész nap a szgép előtt ülök.
#33
#32: Prof. Dr. PhD. Ooorky, ha kérhetem.
#32
#18: Köszönjük Doktor Úr :D
#31
#26: > ahogy beszélsz a semmiről.

Oké, akkor tessék a valódi magyarázat, indoklás, hogy mi micsoda és miért (bekopizom egy másik posztomból, nem akarom ismételni magam)

Naszóval:
Nirn halandó létsíkját két rendszer védi és/vagy köti össze a nem halandó (Aedra/Daedra) világtól/világgal.

Egy, az Akatosh és Alessia által kötött (vér)szerződés (lásd a Dragonborn vérvonal legendáját) hatására létrejött védőháló, amely VÉDI a Deadra Hercegektől és létsíkjaitól.

Kettő, a 8 "szimbólikus" Torony rendszere, amelyek mindegyike kapcsolatban áll az Isteni/Aedra és a Daedra világgal úgy, hogy ezen "tornyok" mindegyike isteni erővel bír - vagy isteni segítséggel készült vagy Aedra/Isteni eredetű elemet tartalmaz. Ebből a nyolcból van ami tényleg torony (mint építmény), van ami nem az, csak szimbólikusan nevezik toronynak, a lényeg, hogy mindegyike kapcsolódik az Aedry és a Daedra világhoz.

A Dragonborn prófécia utolsó szekciója (is) említi a tornyokat, amelyekről tudni kell, hogy ha ledőlnek/megsemmisülnek, akkor Mundus destabilizálódik, vagyis a halandók létsíkja egyesül az isteni létsíkkal.

When misrule takes its place at the eight corners of the world
When the Brass Tower walks and Time is reshaped
When the thrice-blessed fail and the Red Tower trembles
When the Dragonborn Ruler loses his throne, and the White Tower falls
When the Snow Tower lies sundered, kingless, bleeding
The World-Eater wakes, and the Wheel turns upon the Last Dragonborn.

(Az első sor a TES 2 Daggerfall sztorija, amikor is Jaggar Tharn bebötörnözte VII. Uriel Septimet az Oblivionban és ő maga ült a trónra (felvéve annak alakját), majd a Staff of Chaost elpusztította (8 darabba törte és a darabokat a világ 8 pontjára szórta szét - ezt szedte össze a "a TES 2 hőse". Pipa.)

Második sor, a Brass Tower szimbólikus torony, a dwemerek által létrehozott Numidium körüli szituációra utal (az épített isten irányásához kellett), pipa

A harmadik sor a Tribunal bukására utal, a torony jelen esetben is szimbólikus, a Vörös Hegység - szintén pipa (lásd Morrowind)

Negyedik sor bizony szinten megtörtént, a Septim dinasztika kihalása Martin halálával és a Fehér-Arany Torony ledőlése, miután a Királyok Amulettje is megsemmisült a Torony mágikus ereje elveszett. Ez az Oblivion története, illetve azt követő rövid időszak, a Negyedik kor vége és az Ötödik kor kezdete. Pipa.

Ötödik sor természetesen Skyrimról szól és a polgárháborúról (A Snow Tower szintén szimbólikus, a legmagasabb hegycsúcsot, a Throat of the Worldöt jelenti). Skyrimnak se királya, megosztott a nép, stb. - pipa.

Hatodik sor szintén pipa, Alduin barátunk visszatért egy időre, amennyiben a prófécia róla szól (szerintem igen). Pipa. (Ha nem róla szól, akkor lehet, hogy a TES VI-ban fog visszatérni egy újabb világpusztító gonosz - eléggé általános fogalom a TES-ben a World-Eater titulus)


Na most az Altmerek (High Elf) nagyon vissza akarják szerezni az "isteni" mivoltjukat, hiszen az egész történelem erről szól Tamrielben, amióta megérkeztek Aldmerisről. Ehhez az kell, hogy ha már a Dragonborn vérvonal kihalt és nincs Amulett of Kings (mindkettő pipa jelenleg), akkor a fentiekhez hasonló további védelmi tornyoknak is meg kell szűnnie/el kell pusztulnia/deaktiválni kell őket, stb.

A fenti tornyokkal együtt jelenleg így festenek a tornyok:

1. Ada-Mantia (High Rock - lásd később)
2. Red Tower (offline - TES III időszak)
3. White-Gold tower (offline - TES IV)
4. Crystal-Like-Law (offline - ESO Summerset sztorijában jártunk is ott -, de elpusztulni csak később pusztult, Uriel Septim halála és Martin Septim trónra kerülése közötti időszakban (amíg a játékos a TES IV-ben bolyongott))
5. Snow Throat (offline - TES V sztorija, a királygyilkossággal és az azt követő káosz miatt elvesztette az "erejét")
6. Green-Sap (offline - elvileg elvesztette erejét, amikor az Ayleid népet az Alessiai rabszolgalázadás után az emberek kiűzték Cyrodiilból, akkor az elfek Valenwood környékén megpróbálták a White Gold mását létrehozni a Green Sap segítségével - szerették volna a sapet fehérarannyá konvertálni - nem jött össze)
7. Orichalc (offline - Yokuda kontinensén volt, de elsüllyedt a kontinenssel együtt)
8. Walk-Brass (offline - Dwemer sztori, Numidium, Tiber Septim, stb. pipa)

Vagyis ha minden igaz, EGY torony áll már csak az Altmer terv útjában, az eredeti, a zéró paciens, a leghíresebb és leghatalmasabb Torony van már csak érintetlenül, az Adamantium Torony, (amelyet maga Akatosh hozott létre), más néven a Direnni Torony.

Az meg ugyebár High Rock és Hammerfell között van az Illiac Öbölben (ESO-ban Glenumbrából látszik is a távoli sziluettje), így a korábbi pletykák úgy fest igazak, oda megyünk pár és azért, mert a Thalmor biztos, hogy deaktiválni akarja az utolsó tornyot,a z utolsó akadályt, hogy újra egyesüljön a halandó és az isteni világ. :) (plusz a teaser videó 2 évvel ezelőtt is ezt a partszakaszt mutatta meg)


Ami pedig a fenti twitteres térképet illeti, az ott található három "jel"/gyertya a TES múltja, jelene és jövője szimbólikusan:
- ESO, mint múlt (Második Korban játszódik az mmo, és bár a legutóbbi kiegben pechre pont Greymoorba tértünk vissza, így Skyrim tartomány két gyertyát is kapott, gondolom ezért rakták oda az ESO gyűjtő kiadás érméjét is, hogy egyértelműbb legyen)
- a másik Skyrimi gyertya a jelen
- a harmadik gyertya Hammerfellben meg a jövő.

Remélem mindez már több picit, mint a "semmi" :)
#29
#3: A sok negatív komment közé beékelődik ez a gyöngyszem :)
#28
#23: Még ha csak csapkodnád.De igazándiból csak nézed,ahogy üti a karid az ellenfelet és várod,hogy legyen elég rage(vagy már nem tudom minek hívják),némelyik támadáshoz hogy legyen mit elsütni.
Az órák meg pörögnek és igazándiból ugyanazt csinálod,mint azok akik a mobil játékoknál várnak a sok szir-szarra.
#27
#23: újabb lehetőségek nyílnak meg ha megszerzed wowban a nehéz raidekből a tárgyakat, tapasztalatot is szerzel, a szem-kéz koordinációd fejlődik, nekem pl healerként fontos volt hogy veszélyhelyzetben ne kapkodjak. és utána könnyebbek lesznek a többi raidek az új tárgyakkal. a bossok se dummyk, össze kell dolgozni csapatként és a saját szerepedre maximálisan odafigyelni hogy leüssétek a raidet, mert van hogy 1 képességével letarolja a teamet. meg pl ha felgeareled magad, utána mehetsz segíteni a kezdőbb klántagoknak, és nekik könnyebb lesz úgy cuccot szerezni, nem kell annyit szenvedni mint pl nekem egy 9-11 órás fighton annó
#26
igen, a kép alapján arra is lehet következtetni hogy Solitutde-ban fog játszódni a játék ,vagy a Sea of Ghost-ton...a klikkeket persze gyártja a hír s lehet belőle csinálni 15 perces youtube videót, ahogy beszélsz a semmiről.
#19: hogyne lennének képesek elérni - a mobilpiac egy része erre specializálódott. az elején apró, instant sikerélményekkel bevonzzák a fogyasztót, hogy utána ugyanazt az érzést pénzért kínálják neki, miután beütött az apátia és a játékkal való túltelítődés, a sunk cost fallacy-ról nem is beszélve. a többnyire objektív 'jóság' és a függőség kiváltására való képesség csak részlegesen függnek egymástól.
#25
No látom rendesen beleálltatok a témába.

Amúgy tényleg tud egy játék munka lenni és tényleg tud lenni olyan állapot pszichológiailag, hogy függöny az ember. Szerintem ezt a dolgot nem a Skyrim féle mikrotranzakció nélküli single playa játékok hozzák ki (vagy nem ezek a legveszélyesebbek). Az a hormondózis dolog, amiről Ooorky beszél létezik, de erre tervezetten, pszichológus bevonásával megalkotott játékdizájn szerint általában a távolkeleti online alapú játékok mennek rá már a tervezési fázistól kezdve. Ilyen pl a most népszerű Genshin Impact is. (külön blog téma lehetne)

Amúgy a Skyrim szerintem hangulatban, atmoszférában nagyon-nagyon ütős cucc és amit úgy neveznek, hogy valódi szabad kalandozás, azt nagyon lehet benne tolni. Nem is csoda, hogy marha sok embernek tetszik és ahogy más is írta, ezt a modokkal négyzetre lehet simán emelni. Én magam is külön élvezetet lelek a modolásban ás tök jó, hogy van a lehetőség. A Skyrim-et meg lehet csinálni olyan grafikára a mai napon, hogy tényleg lefossa tőle az ember az összes létező falat kétszer, de manga karakterektől kezdve bármit IS lehet bele tenni.

Hogy maga a játék kinek mennyire jön be, vagy ki és mennyit játszik vele az teljesen egyéni, de nekem amúgy holt mindegy is :) Engem talán 20 órára kötött le, illetve úgy láttam, hogy (figyelj: számomra) se eleje, se vége és pocsék az írás. De pölö van egy haverom, aki kereken 1001 óránál van benne - és amúgy szerinte is pocsék az írás :)
#24
#23: A modern bethesda rpg-knél az elv ugyanaz, csak már finomabban kivitelezve.