Befutott a Fallen Order next-gen frissítése

A mai napon élesedett a Star Wars Jedi: Fallen Order next-gen frissítése, amely a framerate-en és/vagy a felbontáson javít a PlayStation 5-ön és az Xbox Series-konzolokon játszóknál.
  • Írta: fojesz

Kommentek

#25
#24: Ps5- ön sem látom a menüből a változást, de a játék magas részletességgel fut 60 fps-ben , szal sztem S/X-en is hasonló lesz a helyzet.
#24
Nem tudom amúgy hogy pontosan mi van ezzel a frissítéssel, de SX-en nem jelzi hogy ez S|X cím lenne... szóval fura....
#23
#21: Nekem speciel sokkal fontosabb a szebb látvány, mint a 60 fps, szóval én mindig eszerint cselekszem. Szerintem azért nem vagyok egyedül ezzel a mentalitással.
#22
#21: Oké, de azért a legtöbb új game-ben azért van választási lehetőség. Akinek a 60 fps kell, ott a performance mód. Az meg hogy dinamikus felbontás van még quality módban is nem olyan katasztrófa, sőt, legalább ott is megmarad legalább a 30 fps. Az előző gen-ben azért nem volt erőltetve az fps mert a CPU volt a bottleneck még a félgenes gépekben is.
#21
#18: Az az igazság, hogy nagyon sokan csak simán 60 fps-t szeretnének, de ez az ipar egyszerűen minden mást csinál, mint 60 fps-t. Talán jó lenne, ha konzolon is választani lehetne a jövőben, hogy ki, hogyan szeretne játszani.

Én a saját részemről úgy, hogy a legtöbbet PC-n játszom, pl nem is vettem 4K monitort, mert negyedeli a gépem teljesítményét és így kisebb hardverrel is elvagyok a PC felbontáson (=1440p natív). Amióta LCD a monitor, az óta a natív alatti felbontás ócska képet eredményez, azért van ez. Szóval pl én nem költök most külön 4K kijelzőre, hogy utána semmi se fusson jól. De jó dolog, hogy megvan a választás lehetősége. Viszont ez a dolog eléggé korlátozott abban az esetben, ha egy konzol már csak azért is a 4K-t erőlteti, utána meg 30 fps lesz a dolog. Olyan ostoba ez a világ, hogy mindig csak a megapixel, meg a felbontás (ugyan az), de az, amit talán a gamerek a legjobban szeretnének (fps) az meg teljesen másodlagos. Persze ezzel nem azokat bírálom, akik beruháztak egy durva jó 4K TV-re, de könyörgök, mi a rák hajtja azt meg...? Mondtam már, hogy utálom a marketinget és a jelszavakat (mint pl 4K, VR-ready, Y2K ready, stb)?
#20
#19: Ja, de. És itt csodálkozom hogy egy 500 dolláros konzol miért nem veri agyon a PC-t....
#19
#18: Képed alapján, nem te vagy az? xD
#18
#15: Szerintem azt hogy majd az új konzolok ( még a Series S-is ) majd NATIV 4K + RT / 60fps-el süvítenek max ilyen Genya várta ( bár nem tudom mennyire volt trollkodás a tevékenysége )
#16
#14: Akkó vegyé.

Bár eddig vélhetően még facelift konzolt sem voltál hajlandó venni.
#15
#13: Ezért lesz érdekes ez a next-gen konzol sztori, mivel ha kivesszük a ray tracing-et a képből akkor a kettővel ez előtti generációs kártyákon is nagyobb felbontásban, szebb grafikán és nagyobb fps számmal futnak a dolgok. Ha pedig belevesszük a RT-t, akkor meg az egy generációval ez előtti kártyákon van ugyan ez. Bár RT téren említhető, hogy az amúgy nagyszerű 6800XT (AMD) videokártya alapjában sokkal erősebb, mint a next-gen konzolokba szerelt barátai, de a ray tracer benne kb 50 százalékkal lassabb, mint az Ampere esetében.

A jelenlegi konzolos programokban és felhozatalban (később változhat) leginkább csak az árnyékokhoz jó, de sugárkövetés alapú rendernél PC-n is a fények és tükröződések esetén majdnem túl sok milliszekundumot ad hozzá a renderhez. DF kiszámolta, hogy egy átlagos 8.3 ms növekedés 30 fps-t csinál a 40ből és ugyan ez a 8.3 ms 48 fps-t csinál a 80-ból és további tesztek kimutatták, hogy az AMD és a vizsgált játékok esetén 12-15 ms késés is lehet rendesen bekacsolt RT-el, míg az nvidia változat ahogy említve lett, ennek a fele lassulását szenvedi csak rendszerint el.

Amiből meg mi számolhatjuk ki (én csak kerekítek most), hogy ha egy alap 1440p felbontású (akárhová is skálázott) belső rendert konzolon szilárd 60 fps-sel szeretnénk látni, ami 16.6 ms, akkor annak a konzolnak magában tudnia kéne az alap játékot RT nélkül 1440p-ben 110-120 fps-el röccenés nélkül renderelni. (Spolier: nem tudja.)

Ugyan ezen számok általános törvénye alapján, valamint hasonló körülmények és grafika esetén a szilárd 30 fps + RT eléréséhez meg 60-65 fps RT nélküli renderelést kell tudnia. (Spoiler: Fallen Order grafikán azt sem tudja)

Ebből az következik, hogy a Fallen Ordernél gyengébb grafikát lehet csak velük megvilágítani 1440p-ben a 30 fps-hez. De ha valaki ezen a tényen akar pont megsértődni, azért hozzáteszem, hogy a 3D mark-ban tesztelt összes PC 85 százalékánál gyorsabb gépen (ami hajszál híján pont nem éri el a high end gaming PC 2020 meghatározást) a Quake 2 path tracing verzió 1080p-ben tud 58-60 fps-t.

Mármint a Quake 2-ben. Poligon+geometry level=1997. Most már tudjuk, hogy hol kell vágni a jelenlegi grafikán a jövőben. De ez mindig így volt a "fejlődéssel" és mindig is így lesz.
#14
#12: Nem az a baj, hogy tudatlan vagy, hanem az, hogy mellé még szemtelenkedsz is. :)

https://www.youtube.com/watch?v=dWl7vpJEi-M

Tessék, 6K-ban 50-60 FPS között. 4K-ban meg bőven 100+ FPS.

És ebben egy darab 32 GB-es kártya van, nem 2x Duo...

De igen, a 3080 odabassza a 20 millás systemet. :)
#13
Azért egy 1080Ti ennél sokkal jobban tudja futtatni ezt, ha emlékeim nem csalnak. De ez is valami.
#12
#8: Mit sajnálsz, hogy mit nem sikerült összerakni, amikor ideraktál egy mac szervert, amit még amúgy a videósok sem használnak, pláne nem a gamerek? Az, hogy a játékok 1%-a fut rajta az meg nem menti meg attól, hogy 20 millóért azt a párba rakott Vegát összesen 64 giga rammal keresztbe veri játék teljesítményben egy 10 gigás 3080 is, a 28 magos Xeon W-t meg megfőzi játékban egy Ryzen 3700... X nélkül? Van egy olyan érzésem, hogy durván nem vágod mit beszélsz, csak jöttél vitatkozni. Nagyot akartál mondani, nem?
#11
#10: És vissza is vitted utána? :)
#10
#6: Az megvan hogy tv-re rá tudod tenni a gépedet és az xbox kontrollert is ugye? Én pc-n vittem ki tv-ről max graffon 60 fps-el és nem volt drága gépem.
#9
bocsi, ez az update akkor ps4-en is javít valamit? a cikkben az van hogy ,, a patch ingyenesen érhető el PlayStation 4-re és Xbox One-ra is, és platformtól függően javít a játék teljesítményén és/vagy felbontásán " vagy ez csak ha a ps4 lemezt teszem be a ps5-be?
#8
#5: Nagyon el vagy te maradva, ha azt hiszed, hogy nem fut játék a Macen.

Persze 3-4 millás workstationt nyilván nem a gamerek vesznek, hanem a komoly emberek, akik 4k videókat vagdosnak vagy kell alá több száz mega RAM a virtuális gépekhez.

A lényegi rész az volt, hogy ha valami 4x annyiba kerül, akkor nyilván jobb is a teljesítménye. Sajnálom, hogy nem sikerült összerakni.
#7
#3: Itt a pont! :)
#6
#2: Én végigtoltam anno mindkettőn, pcn, konzolon. Teljesen más élmény. A kalandjátékok, open world, vagy versenyjátékok nekem mindig konzol. Fps és egyéb az pc. Próbáld ki mielőtt ítélkezel, grafika, fps stb tedd félre, élményben konzolon jobb szerintem. Te szavaiddal élve egy HÁJEND GÉJMER PC az Oledes tvs nextgen konzollal szemben, ennél a játéknál nálam a konzol nyer mindenképp