Letöltés
Befutott a Fallen Order next-gen frissítése
A mai napon élesedett a Star Wars Jedi: Fallen Order next-gen frissítése, amely a framerate-en és/vagy a felbontáson javít a PlayStation 5-ön és az Xbox Series-konzolokon játszóknál.
- Írta: fojesz
Friss hírek
Everspace 2 - elrajtolt az Early Access-kiadás
Az imént élesedett a Steamen az Everspace 2 Early Access-kiadása, amely durván 25 órányi tartalommal várja a játékosokat. A debüthöz és a vásárláshoz egy új előzetes igyekszik kedvet csinálni.
Tomonobu Itagaki új fejlesztőstúdiót alapított
A Dead or Alive- és a modern Ninja Gaiden-játékok atyja, Tomonobu Itagaki tanítással töltötte az elmúlt éveket, most azonban készen áll a visszatérésre, és ismét játékot fejlesztene. Ennek apropóján alapított is egy új csapatot.
iOS-re is megjelent az Erica
Az iOS-t használó mobileszközökre is elérhetővé vált az Erica, az FMV-alapú kalandjáték, amely eredetileg kizárólag PlayStation 4-re jelent meg. A port ráadásul nem is kerül sokba.
Launch traileren a Hitman 3
Nyakunkon az év első nagyobb játékmegjelenése, a Hitman 3 pedig ennek apropóján megkapta a maga launch trailerét is. Az IO Interactive közben igyekezett megnyugtatni a PC-s rajongókat.
Resident Evil - multis bétatesztet hirdetett a Capcom
A csütörtöki Resident Evil-bemutatón nem csak a Village-ről esik majd szó, a jelek szerint egy újabb multiplayerre kihegyezett mellékág is előkerülhet - a Capcom már el is indította a bétateszt regisztrációját.
-
Launch traileren a Hitman 3 KratoS, 1 órája
-
Twin Mirror teszt KaktuszPingvin, 6 órája
-
Klasszikus RTS-ekből merít a BlackChain Anti4730, 9 órája
-
God of War III Remastered teszt Lacifer77, 11 órája
-
The Last of Us: Part II teszt Lacifer77, 11 órája
-
Előzetesen az HBO Max idei nagy dobásai Robilluma, 11 órája
-
Rekordévet zárt a Steam tavaly Obi Wan Kenobi, 12 órája
-
Resident Evil - multis bétatesztet hirdetett a Capcom Anti4730, 12 órája
-
Az utolsó előtti konzolgeneráció? Blog Neotechtr, 14 órája
-
Retrospektív - Nagymenők filmkritika Blog Nate Hope, 16 órája
Friss blog
- godach Vasárnapi Blog #017
Régi filmek mámorában...
- Neotechtr Az utolsó előtti konzolgeneráció?
A PC-t is beleértve! Merre tart a jövő és hova vezethet a streaming?...
- mumia76 2020-as játékok rangsorolva.
Az összes egyjátékos játék amit 2020-ban végigjátszottam, a legjobbtól a legrosszabbig rangs...
- Nate Hope Retrospektív - Nagymenők filmkritika
Az álomvilág vége. ...
- Neotechtr Cyberpunk 2077 és a para
Ha a hülyeség fájna......
Kommentek
Szólj hozzá!
A hozzászóláshoz be kell lépned.
Én a saját részemről úgy, hogy a legtöbbet PC-n játszom, pl nem is vettem 4K monitort, mert negyedeli a gépem teljesítményét és így kisebb hardverrel is elvagyok a PC felbontáson (=1440p natív). Amióta LCD a monitor, az óta a natív alatti felbontás ócska képet eredményez, azért van ez. Szóval pl én nem költök most külön 4K kijelzőre, hogy utána semmi se fusson jól. De jó dolog, hogy megvan a választás lehetősége. Viszont ez a dolog eléggé korlátozott abban az esetben, ha egy konzol már csak azért is a 4K-t erőlteti, utána meg 30 fps lesz a dolog. Olyan ostoba ez a világ, hogy mindig csak a megapixel, meg a felbontás (ugyan az), de az, amit talán a gamerek a legjobban szeretnének (fps) az meg teljesen másodlagos. Persze ezzel nem azokat bírálom, akik beruháztak egy durva jó 4K TV-re, de könyörgök, mi a rák hajtja azt meg...? Mondtam már, hogy utálom a marketinget és a jelszavakat (mint pl 4K, VR-ready, Y2K ready, stb)?
Bár eddig vélhetően még facelift konzolt sem voltál hajlandó venni.
A jelenlegi konzolos programokban és felhozatalban (később változhat) leginkább csak az árnyékokhoz jó, de sugárkövetés alapú rendernél PC-n is a fények és tükröződések esetén majdnem túl sok milliszekundumot ad hozzá a renderhez. DF kiszámolta, hogy egy átlagos 8.3 ms növekedés 30 fps-t csinál a 40ből és ugyan ez a 8.3 ms 48 fps-t csinál a 80-ból és további tesztek kimutatták, hogy az AMD és a vizsgált játékok esetén 12-15 ms késés is lehet rendesen bekacsolt RT-el, míg az nvidia változat ahogy említve lett, ennek a fele lassulását szenvedi csak rendszerint el.
Amiből meg mi számolhatjuk ki (én csak kerekítek most), hogy ha egy alap 1440p felbontású (akárhová is skálázott) belső rendert konzolon szilárd 60 fps-sel szeretnénk látni, ami 16.6 ms, akkor annak a konzolnak magában tudnia kéne az alap játékot RT nélkül 1440p-ben 110-120 fps-el röccenés nélkül renderelni. (Spolier: nem tudja.)
Ugyan ezen számok általános törvénye alapján, valamint hasonló körülmények és grafika esetén a szilárd 30 fps + RT eléréséhez meg 60-65 fps RT nélküli renderelést kell tudnia. (Spoiler: Fallen Order grafikán azt sem tudja)
Ebből az következik, hogy a Fallen Ordernél gyengébb grafikát lehet csak velük megvilágítani 1440p-ben a 30 fps-hez. De ha valaki ezen a tényen akar pont megsértődni, azért hozzáteszem, hogy a 3D mark-ban tesztelt összes PC 85 százalékánál gyorsabb gépen (ami hajszál híján pont nem éri el a high end gaming PC 2020 meghatározást) a Quake 2 path tracing verzió 1080p-ben tud 58-60 fps-t.
Mármint a Quake 2-ben. Poligon+geometry level=1997. Most már tudjuk, hogy hol kell vágni a jelenlegi grafikán a jövőben. De ez mindig így volt a "fejlődéssel" és mindig is így lesz.
https://www.youtube.com/watch?v=dWl7vpJEi-M
Tessék, 6K-ban 50-60 FPS között. 4K-ban meg bőven 100+ FPS.
És ebben egy darab 32 GB-es kártya van, nem 2x Duo...
De igen, a 3080 odabassza a 20 millás systemet. :)
Persze 3-4 millás workstationt nyilván nem a gamerek vesznek, hanem a komoly emberek, akik 4k videókat vagdosnak vagy kell alá több száz mega RAM a virtuális gépekhez.
A lényegi rész az volt, hogy ha valami 4x annyiba kerül, akkor nyilván jobb is a teljesítménye. Sajnálom, hogy nem sikerült összerakni.