Rekordévet zárt a Steam tavaly

Sok piaci szereplőhöz hasonlóan a Steam is közzétett egy összefoglalót a tavalyi évéről, ami alapján kivételesen jól sikerült az elmúlt időszak az üzlet számára. Lássuk a számokat!

Noha a Valve üzlete egyébként is növekvőben volt, a héten közzétett blogposzt szerint a koronavírus-járvány extrém számokat hozott a cégnél, hiszen a bezárkózott emberek előszeretettel vásároltak és fogyasztottak videojátékokat az elmúlt évben.

A Steam lényegében minden fontosabb mutatóban rekordot döntött: 120,4 millió aktív játékossal büszkélkedhetett havi szinten, 62,6 millióval napi szinten, 24,8 millió fő volt az új játékoscsúcs, és 2,6 millió olyan felhasználója volt, aki most először vásárolt a boltban. Apropó, vásárlás: az összefoglaló szerint 21,4 százalékkal több játék fogyott a Steamen 2020-ban, mint az előző évben, illetve a két téli vásár között 36 százalékkal nőtt azoknak a játékoknak a száma, amelyek 100 ezer dollár feletti bevételt termeltek. (A különféle nagy leárazások természetesen szintén rekordot rekordra halmoztak.)

A Valve külön megemlékezett a VR-piac teljesítményéről is: a VR-headsetekkel játszható játékok eladásai 71 százalékkal nőttek éves szinten, amelyből a Half-Life: Alyx 39 százalékkal vette ki a részét. Több mint 1,7 millió játékos először játszott VR-játékkal az évben, összesen pedig 104 millió VR-menetet toltak le a felhasználók, amelyek átlagosan 32 percig tartottak. A teljes játékidő 55,47 millió órára rúgott, ami 30 százalékos növekedésnek felel meg.

A cég ezenkívül kitért arra is afféle furcsa hencegésként, hogy a különböző országok kormányai előszeretettel keresték meg, hogy segítsen nekik csillapítani az internethálózatok terhelését a lezárások alatt - a Steam végül különböző változtatásokkal óvta a sávszélességet, ezekről itt írtunk bővebben.

Végül a Valve szót ejtett a 2021-es terveiről is: ígéretei alapján elkötelezett az iránt, hogy bővítse a Steam Play linuxos kompatibilitását, valamint bejelentette, hogy még az év elején elrajtol a Steam China, amely az üzlet kínai, az eredeti Steamtől teljesen független megfelelője lesz, amit a Perfect Worlddel karöltve üzemeltet majd a cég.

18 komment - szólj hozzá!