A Warner Bros. levédette a Nemezis-rendszert

  • Írta: Baloo
  • 2021. január 31.
  • Érdekesség
Link másolása
Nagy valószínűséggel marad a Middle-earth: Shadow of Mordor és Shadow of War kiváltsága a sok elismerést begyűjtő Nemezis-rendszer, ugyanis a kiadó már 2015-ben levédette a játékmechanikát.

A Gyűrűk Ura univerzumában játszódó Middle-earth: Shadow of Mordor, valamint a Middle-earth: Shadow of War egyik legötletesebb játékeleme a Nemezis-rendszer volt, amit bár örömteli lenne más játékokban is viszontlátni, több mint valószínű, hogy erre nem kerülhet majd sor.

A Warner Bros. ugyanis már 2015-ben levédette a Monolith játékaiban debütált játékmechanikát, így amennyiben nem születik valamiféle megegyezés a kiadó és az egyes fejlesztőcsapatok között, addig legközelebb maximum a Batman-játékokban szerepelhet a Nemezis-rendszer. Pedig milyen jól működő játékelem lenne például a Yakuza-szériában, ahol a vállalati hierarchia lehetne a rendszer ottani megfelelője!

A különböző játékelemek levédetése és szabadalmaztatása egyébként nem újdonság a játékiparban, hiszen anno a BioWare is levédette a Mass-Effect-játékokban debütált dialógusrendszert, valamint nemrég a Take-Two és a Rockstar is levédetett egy, az NPC-k viselkedéséért felelős mechanikát.

15.
15.
Ooorky
#1: Anno azért nem készülhettek sokáig olyan autós játékok amikben az autó felett lebegő nyíl mutatja merre kell menni, mert a Sega levédette a Crazy Taxi-hoz.
Aztán lejárt és nem újították meg, mert faxság.

Meg a World of Tanks készítői is levédették a matchmaker-üket ami garantálja, hogy a legbalfaszabb játékos is megnyerje a játszott meccsek ~felét és a legjobb is szopjon.

Amúgy elég régóta téma, hogy a szabadalmak ma már megkötik a nyugati cégek kezét, növelve versenyképtelenségüket a kínaiakkal szemben akik belső piacukra gyártott termékeknél telibe szarják ezeket.
14.
14.
pityke0211
#13: Az hogy mennyire általános, a dokumentum elolvasása nélkül nem lehet eldönteni. Azért mert a cikk azt írja, hogy levédették a Nemezis rendszert, az nem azt jelenti, hogy senki nem csinálhat hasonló rendszert 25 évig. Pontosan ilyet nem lehet.
13.
13.
Heldengeist
#12: Aha, nem lehet. https://www.theverge.com/2012/11/7/3614506/apple-patents-rectangle-with-rounded-corners

Az pedig nem érdekel, mikor nyújtották be az oltalmi kérelmet, szerintem ez akkor is túl általános, hogy levédjék és a szabadalmi jog egy újabb hiányossága, ha ezt megengedik, ami potenciálisan visszaveti a játékok fejlődését.
12.
12.
pityke0211
#1: Ez nem így működik. Ha 2015ben lett levédve, az azt jelenti, hogy legalább másfél évvel előtte be lett nyújtva valamelyik szabadalmi hivatal hivatalhoz, tehát a játék megjelenése előtt. Olyan dolgot, ami már publikus, mindenki számára ismert és elérhető, nem lehet szabadalommal levédetni.
10.
10.
xSHx
Na akkor ettől felbuzdulva én megyek és levédetem szépen a belégzést, így rajtam kívül mindenki más csak kilélegezhet! XD
9.
9.
FekaFOB
A CDPR is levédethetné a CyberPunk marha hatékony körözési és bünüldözési rendszerét. :D
8.
8.
Heldengeist
#6: Arra én is, mert történtek már hasonló esetek, amikor egy cég vagy patent troll túlságosan általános dolgot védetett le és amikor bíróságon megtámadott másokat, akik valami hasonlót használtak, akkor az ellenük döntött.

Másrészről viszont ott van a Bethesda-Zenimax esete, hogy bepereltek (vagy csak megfenyegettek?) egy tőlük független fejlesztőt, mert a játék címében szerepelt a "scrolls" szó.
7.
7.
ABorealis27
#5: Te teljesen másról beszélsz. A Nemezis az ork sereg alá- és fölérendeltségi viszonyainak lemodellezése (de még azonos szinten is kapcsolatban voltak a bodyguardok kapcsán), ahol a legfelső szint kiiktatásával/átállításával lehetett eljutni az erőd főmuftijához illetve kémekkel gyengíteni a harcban. Árulások persze a saját orkseregben is voltak.
Nem véletlenül írta Baloo a vállalati környezetben történő felhasználást, ott ez különösen jól működne. Vagy egy újabbkori AC cultist rendszerében (amit az Odyssey-vel vezettek be).
6.
6.
shatterhand
#5: Thx
Arra kivancsi leszek ezt hogy lehetne levédetni.
5.
5.
Heldengeist
#4: A Shadow of Mordor/War játékokban volt egy rendszer, amiben az NPC-k korábbi interakciók alapján reagáltak a játékosra. Gyakorlatilag logikus evolúciója annak, ami már régóta létezik a keményvonalas CRPG-kben és az asztali RPG-k alapja.
4.
4.
shatterhand
Googlizhatok mert fogalmam sincs miről van szó
3.
3.
Roatti87
#1: Ez olyan mintha az Amazon levédetné az 1 kattintásos vásárlást, vagy a Volvó a 3 pontos biztonsági övet, vagy az Nvidia a DSSL tehnológiát.
1.
1.
Heldengeist
Na ez egy faszság. Nem szabadna jogi lehetőséget adni ilyen jellegű dolgok levédetésére. Ez olyan, mintha valaki egyszer csak úgy töntene, hogy levédeti a fedezékrendszert, vagy a belső nézetet, vagy a mesterséges intelligenciát úgy általában.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...