Halo Infinite - friss infók a gyűrűről

Jókora helyzetjelentéssel jelentkezett a Halo Infinite-en dolgozo 343 Industries csapata. Számos érdekes részletet megtudhattunk az új epizód gyűrűvilágáról, melyet ezúttal szabadon bejárhatunk majd.

A 343 Industries csapata mindig is jó volt a rajongókkal való kommunikációban - erről tanúskodik a Zeta Zone legújabb helyzetjelentése is, amely során nem csak a The Master Chief Collection újdonságairól, de természetesen a várva-várt Halo Infinite-ről is elárultak ezt-azt. Mivel az új epizód gyakorlatilag egyetlen nagy, nyílt világban játszódik majd, a fejlesztők számos érdekességet elárultak a játék ezen aspektusáról.

Szó esett például a dinamikusan változó környezetről, melynek legszembetűnőbb tulajdonsága napszakváltozás ciklusa. A nappal és éjszaka váltakozása többféle módon befolyásolhatja majd a tennivalóinkat, legyen szó akár a másképpen járőröző ellenfelekről, az éjjel elbóbiskoló Covenant Gruntokról, az átvezetőkről és sok egyéb apróságról. A 343 szerint később erős viharok vagy sűrű hófúvás is befolyásolhatja majd a játékmenetet, ezek azonban majd csak egy későbbi frissítésben érkeznek a játékba.

A fejlesztők megerősítették azt is, hogy a Halo Infinite gyűrűje egy valódi, 3D-ben renderelt objektum, amelyet tetőtől talpig bejárhatunk majd. "Na, de akkor mi gátol meg abban, hogy beugorjak egy Banshee-be és minden felett átsuhanva egyből a küldetésem célpontjához repüljek?" - merült fel a kérdés. A 343 válasza egyszerű: semmi, sőt a fejlesztőknek éppen az a célja, hogy teljesen szabad kezet adjanak a játékosoknak arra, hogy úgy közelítsék meg a problémát, ahogy szeretnék. Mindezt annak ellenére, hogy a történet több-kevésbé lineáris.

Mindez remekül hangzik, de lesz egy-két dolog, amit a széria veteránjai hiányolni fognak majd. Az új epizódban például Chief nem használhat majd egyszere két fegyvert, és nem lesznek játszható Covenant Elite-ek sem. További csalódottságra adhat okot, hogy az Infinite gyűrűjén nem találkozunk majd agresszív állatfajokkal sem.

Amivel viszont találkozhatunk, azok a gyűrű különböző környezeti zónái. A hagyományos erdős-lankás területek mellett megfordulunk majd mocsarakban és sivatagos tájakon is, de elmerülhetünk az installáció mély barlangrendszereiben is - ki tudja, hogy miket találunk majd a mélyükön?

Fix megjelenési dátumot sajnos ez a helyzetjelentés sem hozott, továbbra sem tudhatjuk, hogy mikor érkezik pontosan az eredetileg 2020 végére datált lövölde. Reménykedjünk benne, hogy a fejlesztés mostantól sínen lesz, elvégre még a modern Gears-játékokért felelős The Coalition is besegített mostanában a munkálatokba!

8 komment - szólj hozzá!