Részletek a Hood: Outlaws and Legendsről

A májusban érkező Hood: Outlaws & Legendsben nem lesz hagyományos egyjátékos kampány, de a fejlesztők ettől függetlenül érdekes történetet írtak hozzá. Többek közt arról is szó volt egy friss interjúban, hogy ezt miként szövik a játékba.

A Sumo Digital játékában a Robin Hood-történetek születnek újjá, miközben két törvényen kívüliekből álló banda fut versenyt egymással, az őrökkel és az idővel, hogy megszerezzék a zsíros zsákmányt. Az elmúlt hónapokban bemutatkoztak a különböző karakterosztályok (a Ranger, a Hunter, a Brawler és a Mystic), most pedig Andrew Willans, a játék rendezője árult el néhány dolgot a GameSpotnak arról, hogyan szövik bele a történetet a single player módokat nélkülöző játékba.

Willans elmondása szerint a történetmesélésből alaposan kiveszik a részüket a pályák, amelyeket járva különböző csecsebecséket és falikárpitdarabokat is találhatunk – előbbiek magukról a pályákról árulnak el érdekességeket, míg a falkárpitokat gyűjtve a különböző karakterek háttértörténetét rakhatjuk össze. Ezekből például az is ki fog derülni, hogy Marion miért használ olyan triplalövetű nyílpuskát, amit akár Leonardo da Vinci is tervezhetett volna. A történet megírásában egyébként Steven A. McKay is segített, akinek több Robin Hood témájú regénye is van.

A narratíva alakulásából mi is kivesszük a részünket, elvégre hiába vagyunk törvényen kívüliek, nem leszünk automatikusan a nép hősei úgy, mint Robin. Minden meccs végén döntenünk kell majd arról, hogy a megszerzett javakból mennyit juttatunk a szegényeknek: ez lesz „az igazság mérlege.” Ha megtartjuk magunknak az aranyat, azt különféle kozmetikai elemekre és perkekre fordíthatjuk, míg ha a szegényeknek adjuk, szépen bővül majd a búvóhelyünk, ezzel további megvásárolható holmikat feloldva. Ezt a rendszert olyan valóéletbeli figurák inspirálták, mint az Anonymus, a megválaszolandó kérdés pedig az: „Tényleg az igazságért harcolsz vagy csak bántani akarod azt, aki téged is bántott?”

Szóba került még a PlayStation 5 DualSense kontrollere is, amelyet Willans szerint teljes mértékben sikerül kihasználniuk: annyira jó és reszponzív az íj használata, hogy a képernyőn látható kijelzőket sem kell szemmel tartanunk. A fejlesztők egyébként is a minimalizmust célozták, így nem lesz tele a HUD-unk mindenfélével.

A Hood: Outlaws & Legends május 7-én jelenik meg PC-n, Xbox One-on és Series X/S-en, valamint PlayStation 4-en és 5-ön. Bónuszként egy hosszabb előzetes is érkezett a játékról:

0 komment - szólj hozzá!