Nem hajtották túl az új Ratchet & Clank fejlesztőit

  • Írta: szlav
  • 2021. június 9.
  • Biznisz
Link másolása
Általános alapigazság, hogy akit folyton túlóráztatnak, az hamar kiég, a crunch azonban mégis bevett szokás a játékiparban. Szerencsére a Ratchet & Clank: Rift Apart fejlesztőit nem hajtották túl, ennek pedig meg is lett az eredménye.

Nem is kell különösebb bennfentesnek lennünk ahhoz, hogy tudjuk, a legtöbb nagy fejlesztőstúdió gyakran túlhajtja az alkalmazottait, főleg az aktuális projekt premierdátumához közeledve - ez mára sajnos az iparág sztenderd szokásává vált. A fejlesztőknek gyakran kevés beleszólása van a végleges megjelenési dátum megjelölésébe, a menedzsment által megszabott és a befektetők által elvárt tempót azonban tartani kell.

Ennek eredményeképp pedig sajnos gyakran találkozhatunk olyan technikai problémáktól hemzsegő játékokkal, mint a Cyberpunk 2077 vagy akár az Elite Dangerous: Odyssey, és habár vásárlóként szörnyen bosszantó, ha egy félkész terméket kapunk a kezünkbe, a fejlesztők oldalán ennél is cudarabb a helyzet. A premiert megelőző hónapokban gyakran óriási hajtás és rendszeres túlóráztatás vár a csapatra, s habár ezt a legtöbb helyen a stúdió anyagilag némileg kompenzálja, senki sem szeret minden nap hajnalig az irodában robotolni, vagy éppen ott tölteni az éjszakát.

Épp ezért érdemel tiszteletet az Insomniac Games menedzsmentje, a stúdió neve ellenére ugyanis az ott dolgozók sosem voltak rákényszerítve az éjszakázásra a Ratchet & Clank: Rift Apart fejlesztése során. A fantasztikus kritikusi fogadtatásra reagálva Grant Parker, a játék egyik dizájnere osztotta meg a tapasztalatait a Twitteren: az úriember elmondása szerint a teljes fejlesztési ciklus alatt egyszer sem történt meg vele, hogy heti 40 óránál többet kellett volna foglalkoznia a projekttel.

Parker beszámolója után a csapat egyik animátora, Lindsay Thompson is megszólalt, alátámasztva a kollégája állítását, miszerint a menedzsment aktívan törekedett arra, hogy senki ne érezze magát kiégve. Thompson személy szerint egy-két alkalommal tovább dolgozott a kelleténél, hogy befejezzen egy adott feladatot, de sosem érezte a felettesei fokozott elvárásait.

1.
1.
Anti4730
Kedvenc fejlesztocsapatom, istenem mit nem adnem egy sunset overdrive masodik reszert.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...