Megtáltosodik a Microsoft Flight Simulator

  • Írta: fojesz
  • 2021. július 1.
  • Gépigény
Link másolása
Az Asobo csapata több ponton is újraírta a Microsoft Flight Simulator motorját, így az ígéretek szerint a játék PC-s verziója látványosan megtáltosodik majd a hónap végén érkező frissítésnek hála.

A Microsoft Flight Simulator egy technológiai csoda volt a maga módján, azonban meg is követelte magának a hardvert - sokak számára a processzor jelentett szűk keresztmetszetet. A hírek szerint ez hamarosan változni fog, az Asobo ugyanis bejelentette, hogy a szimulátor ötödik frissítése rendkívül sokat optimalizál a játékon.

A csapat ugyanis - valószínűleg a konzolos verzió munkálataitól nem függetlenül - több ponton is újraírta a játék motorját, hogy a lehető legjobb teljesítményt préselje ki belőle. A kapcsolódó streamben a srácok némi összehasonlítással is szolgáltak: míg a jelenlegi verzió egy Intel i7-9700K proci és egy NVIDIA GeForce RTX 2060 Super videokártya mellett durván 30 fps-t tudott hozni Ultra-beállításokon (azt is 100 százalékos processzorterhelés mellett), addig a Sim Update 5-tel lazán összejön a 60 fps.

Az Asobo emellett megerősítette, hogy a játék Xbox Series X-en 4K, míg Xbox Series S-en 1080p felbontásban fut majd, a legtöbb esetben 30 fps mellett - a VRR-támogatást élvező megjelenítőknél nem lesz korlátozva a framerate. A konzolos változat és a Sim Update 5 ugyanazon a napon, július 27-én válik elérhetővé.

5.
5.
#4: Ez nem feltétlen úgy működik, hogy minden program 100%-ra használja a procit és ha elfogy, akkor lagzi. Legtöbbször a programozás, stb miatt nem tudja az adott processzort jobban kihasználni. Még a Shadow of Tomb Raider az akkori gépemen az FX8350-en is max 60-65%-ot használt, aztán mégis helyenként 45 fps-ig is lement és nem lehetett vele mit kezdeni. Vagy a DF-nak a CP2077 3900X-en a 24 szálból eleve csak 12-t pörget, de azokat is csak 60-70%-on. Ez minden játéknál és programnál más, de nagyon ritka, hogy egy játék rendesen kihasználja a procit.

Tehát ne ahhoz mérd a procid erejét, hogy egy játék hány %-on használja ki, mert nem úgy működik, hogy 60% a kihasználtság és akkor a proci letudta úgy az egész meló 100%-át, hogy 40%-a meg unatkozik mellette. Egyébként pont a cikkben leírtak miatt van ez: úgy van megírva a játék. És pont ezért van az is, hogy egyes nagyon jól megírt játékok (újabbak is, mint pl Doom Eternal) ezer éves processzorokon is többszáz FPS-el hasítanak, míg másik címek fele úgy nem néznek ki és a NASA gépein sincs meg a 60.
4.
4.
Gerzson95
Igaz volt kb 30-35 fps-em de a proci messze nem volt 100%-os kihasználtságú. :D
3.
3.
Gerzson95
Nem tudom hogy jött ki nekik a 100 %-os terhelés a prociból. Nekem i7 9700kf-van (ami lényegében ugyanaz integrált gpu nélkül) és rtx 3060-al ultrán ment maximum 40 %-on new york felett.
2.
2.
hedzsooo
Mar a kezdetekben is szerencsre szepen futott nalam SSD-rol, meg egy kis RAM-bovites utan, max graikan Full HD-ben, szoval azt hiszem akkor lassan frissitam en is, csak akkor kivarom meg ezt a julius 27-et vele, aztan ismet kicsiket nyuzom majd :)
1.
1.
GAMEROD
Így legyen, mert nagyobb városokban sokszor meghiúsul a normál leszállás, ha elkezd akadozni nem egyszerű úgy alakítani a dolgokat hogy ne fúródjak a betonba.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...