Sugárkövetéses hangzást kap a Forza Horizon 5

Ki mondta, hogy csak az árnyékok és a tükröződések húzhatnak hasznot a ray tracingből? A Forza Horizon 5 nagy előrelépést tesz az audiotechnika terén, hála a sugárkövetéses hangeffekteknek.

Újabb gameplay-bemutatóval jelentkezett a Forza Horizon 5, s habár ezúttal is megcsodálhattuk Mexikó szemet gyönyörködtető tájait és az ott száguldó autókat, a lényeget ezúttal a fülünkkel kell figyelnünk. A Playground Games ugyanis komoly újdonságokat szán a versenymániás audiofileknek, kezdve a ray tracing technológiával szimulált hangzásvilággal. A játék 90 fps-es sebességgel igazítja a forgalom és a versenyben lévő autók hangzását az adott környezethez, így nem csak akkor vehetünk majd észre különbségeket, ha éppen egy zárt alagútban suhanunk végig.

A Playground Games csapata 320 új hangmintával toldotta meg az előző epizód járműveinek audiokönyvtárát, ráadásul ezúttal minden járgánynál alkalmazzák az úgynevezett granular hybrid looping megoldását. Ahelyett, hogy félrefordítanánk ezt a szép fodros kifejezést, inkább eláruljuk, hogy miről is van szó. Ez a technológia (amelyet a Forza Horizon 4 autóinak 15 százaléka már használt) számtalan apró hangfelvétel részleteiből dinamikusan fűzi össze a végleges hangot, mindig a vezető játékos inputjához mérten.

A fejlesztők a minap részletesebben is meséltek a fentiekről, a livestreamnek hála pedig még több snittet elcsíphettek a játékmenetből. Íme:

A Forza Horizon 5 november 9-én gördül be PC-n, Xbox One-on és Xbox Series X/S-en.

11 komment - szólj hozzá!