Warcraft III: Reforged - ez állhat a bukás hátterében

A Bloomberg egyik friss jelentése szerint az Activision soha nem tartotta igazán fontosnak a Warcraft III: Reforgedot, ezért a kiadó olyan döntéseket hozott a fejlesztés alatt, amik után garantált volt a silány minőségű végeredmény.

Hatalmas csalódás lett a Warcraft III: Reforged, hiszen a legendás RTS-t és annak kiegészítőjét magában foglaló, ráncfelvarráson átesett kiadás nem csak hiányosan debütált, de az ígéretek ellenére a készítők a mai napig nem javították a hibáit. A Bloomberg egyik jól értesült újságírója, Jason Schreier nemrég a játékhoz közel álló fejlesztőkkel beszélgetett, és ennek köszönhetően tisztább rálátást kaptunk, hogy miért végezte így a Warcraft III újrázása.

Schreier kiderítette, hogy a folyamatos félreértések mellett az sem segített, hogy az Activision soha nem tartotta fontosnak a Warcraft III: Reforgedot (hiszen nem egy AAA-játék, mint a Diablo IV vagy az Overwatch 2, amitől nagy bevételt remélhet a cég), ezért a büdzsé sem volt elegendő a projektre. A dolgozók elmondása szerint a csapatvezető agresszív irányítása, valamint a 2019-es elbocsátások pedig csak tovább rombolták a stúdió morálját.

A játék premierje után a fejlesztők egy belső körlevélben fogalmazták meg problémáikat: legtöbbjük depressziót, szorongást és kiégést tapasztalt magán, valamint akárcsak a rajongók, ők is elvesztették a bizalmukat a cégben. A Blizzard ellen szexuális visszaélés vádjával pont a napokban indult egy eljárás, így ennek és a fentebb leírtak tudatában egyre inkább az körvonalazódik, hogy valami nem gömbölyű a stúdió háza táján.

8 komment - szólj hozzá!