A Hades lett az év játéka a GDC Awardson

A héten újra megrendezték a Game Developers Conference-t (ez volt ráadásul a 35. alkalom), és értelemszerűen a GDC Awards idei díjátadóját is megtartották. A legtöbb díjat a Hades vitte haza.

A Supergiant Games remek évet tudhat magának a Hadesszal. A görög mitológiából merítő roguelike előbb a Golden Joystick-díjak közül szerzett meg egyet-kettőt, de a DICE Awardson és a BAFTA Game Awardson is az év játékának választották. Ezt a sort folytatta most a Game Developers Conference-en is.

A Hades összesen három díjat zsebelt be a GDC Awards átadóján, míg a Ghost of Tsushima kettőt, amelyből egy a közönségdíj volt. A legnagyobb innovációnak a Dreamset választották, míg a legjobb debütálónak a Kinetic Games szellemvadászos Phasmophobiája bizonyult.

A győztesek teljes listája:

  • Az év játéka: Hades
  • A legjobb debütálás: Phasmophobia (Kinetic Games)
  • Innovációs díj: Dreams
  • A legjobb technológia: Microsoft Flight Simulator
  • A legjobb narratíva: The Last of Us: Part II
  • A legjobb hangzás: Hades
  • A legjobb VR- vagy AR-játék: Half-Life: Alyx
  • A legjobb mobiljáték: Genshin Impact
  • A legjobb művészeti dizájn: Ghost of Tsushima
  • A legjobb dizájn: Hades
  • Közönségdíj: Ghost of Tsushima


A hagyományoknak megfelelően idén is osztottak ki személyi díjakat. Az ipar úttörőinek járó Pioneer Awardot az a Tom Fulp kapta, aki komoly szerepet játszott a Flash-játékok történetében (és a Newgrounds megalapítása is hozzá fűződik). A Lifetime Achievement Award életműdíjat Laralyn McWilliamsnek ítélték, aki 28 játékfejlesztéssel töltött évet tudhat maga mögött – olyan játékokon dolgozott, mint a Free Realms vagy a Full Spectrum Warrior.

6 komment - szólj hozzá!