Shawn Layden, a SIE Worldwide Studios volt elnöke még 2019 októberében mondott le tisztségéről, azóta viszont néha nyilatkozik, ráadásul egészen érdekes dolgokat. Legutóbb épp tavaly nyáron, a GameLab Live-on szólalt meg, ahol elmondta, szerinte érdemes lenne megfontolni, hogy a jövőben inkább 12-15 órás játékokat készítsenek a stúdiók, mert nem lesz fenntartható a játékok fejlesztési költsége és így azok bolti árcédulája sem.
Korábbi gondolatával szorosan egybecseng mostani véleménye is, amit a Bloombergnek adott interjúban fejtett ki. Layden állítása szerint ugyanis míg egy PlayStation 4-exkluzív fejlesztési költsége nagyjából 100 millió dollár körül mozgott, ezzel szemben a PlayStation 5-re készülő házon belüli játékok akár a 200 millió dollárt is el fogják érni, ami a már említett árképzést is alapvetően befolyásolja.
De azt is meghatározza, mennyire lesznek majd kockázatvállalóak az egyes csapatok és stúdiók. Azaz nem érdemes meglepődni, hogy főleg folytatásokat és újrakiadásokat kapunk manapság, egy teljesen új cím bevezetése ugyanis elképesztő költségekkel jár, a megtérülés pedig közel sem biztos. Éppen ezért nem kizárt, hogy a jövőben főleg három-négy játéktípus pörög majd, a kreatív ötleteknek, az újdonságoknak pedig nem jut tér, legalábbis az AAA-szegmensben.
Üdítő kivételek természetesen mindig akadnak. Ott van például a Days Gone-t fejlesztő Bend Studio, akik teljesen új IP-n dolgoznak.
Ne feledjétek, szeptember 9-én, magyar idő szerint este 10 órakor veszi kezdetét a negyvenperces PlayStation Showcase, ahol akár az is kiderülhet, milyen új játékokat vagy éppen folytatásokat tartogat még nekünk a Sony.
Az,hogy nem vágom magam hanyatt bármilyen csudi művészi extől az még nem jelenti azt,hogy xy platform játékai tökéletesek!
Ma 20 E egy játék megjelenéskor. :(
"meg is duplázódhatnak a PS5-exkluzív játékok fejlesztési költségei" 40 E-s árcédulával biztos hogy visszafognak esni az eladásaik.
tehat: olcson jot (jobbat), vagy dragabbat szart (szarabbat).
Amúgy a marketing költség minden AAA játéknál pofátlanul magas. De nem minden játéknál van az, hogy ezt a fejlesztési költség sínyli meg, ami nem mindegy.
Amúgy meg ha már Halo, ott is egekben vannak a költségek, csak konkrétan erre kihegyezett cikk most nincs, és az MS “benyeli” a hosszabb távú cél érdekében, meg “bele is fér” nekik. Egy Elder Scrolls mai minőségben se lesz olcsó. Aztán hogy exkluzív lesz vagy sem az ebből a szempontból tök mindegy.
1: a saját személyes vélemény nem egyenlő azzal, hogy az adott tényeket letagadjuk, mert az magukon a tényeken nem változtat.
2: A költségek: a Call of Duty Modern Warfare 2 már akkor (2009-ben) mintegy 250 millió dollárból készült!!! Fent va na neten, utána lehet menni. De ebből a pénzből csak 125 volt a játék büdzséje mindennel (pizza+üdítő beleértve), míg a másik 125 milla csak a marketing.
Tehát ahogy a PS játékok prezentálva vannak, egy 200 millás büdzséből akár 100 is lehet a marketing, de 50-nél szerintem mindenképp több. Ezt csak azért mondtam,. mert annyival kevesebb marad magára a játékra és nem az viszi el, hogy nincs két ugyan olyan moha, hanem a sajtónak kiküldött lootboxok és tárgyak, valamint trailerek és reklámok.
Ez így igaz, nem is mondtam, hogy játszottam vele, mert pont nem toltam. Viszont egy haver, akinek nagyon bejött és imádja ezt a szamurájos témát, ő kielkemezte nekem és neki hiszek, + végigjátszást is néztem.xd
Tudom tudom, milyen dolog ez, hogy végigjátszás nélkül mondok véleményt valamiről. Ez biztos csak egy Sony ex lehet, tipikus fanboy mentalítás. Hát ez van, az is vagyok.
De mondjuk a Cyberpunk al sem játszottam anno mikor megjelent, a ps4 en produkált minősége miatt. Mégis zseniális játékként hivatkoztam rá a tesztben, meglehet nézni a hozzászólásaimat. Pedig abból is csak egy végigjátszást néztem, (ami számomra mindig sokkal többet mond bármilyen tesztnél) és az mégcsak nem is Sony ex.
CP-vel meg ne értsél egyet annyira, ha gondolod, nekem az az utolsó másfél-két évben megjelent 2-3 gameplay videó és az a híradós cucc 1-2 nyilatkozattal még nem meríti ki a brutális hype fogalmát, de ha neked igen, akkor okés. Az rendben van, hogy a sajtó többször írt róla és az emberek is emlegették, de szerintem nem volt nagyobb a kiadói, vagy sajtó hype, mint bármelyik PS ex esetén. Ráadásul a CP-ot lehúzták, az exeknél meg nem nézik a hibákat.
Mondjuk a gamestar már ott tart, hogy a világméretű felháborodásra, ami a GoT fizetős patch-ét övezte, külön írtak egy cikket, hogy az egész világ hülye, csak ők a halikopterek. Kvázi annyi tehetséggel már most meg tudnám írni előre a God of War 2 és a Halo Infinite tesztet is, ha arról lenne szó, hogy mainstream gaming sajtó minőségét és hangvételét kell képviselni, mert ugye előre tudjuk, hogy milyennek lesznek majd értékelve ezek a játékok és ezek után csak saját magunk jöhetünk rá, hogy jók-e, vagy nem. De itt ezen az oldalon is a PS-re nem érkező Psychonauts 2-nél is úgy kezdődik a dolog, hogy negatív tulajdonság, hogy a játék egy második rész és az első után kezdődik, míg majd a Dad of War 2-nél ez pont pozitívum és különleges tulajdonság lesz. Konfekció-újságírás.
A CP-vel meg nem értek annyira egyet, az volt az a játék aminél még nálunk is dugig volt reklámplakatokkal minden. Ha az nem hype ami azt övezte ( ráadásul évekig ) akkor nem tudom mi…
"most nem fogom veled kiellemezni a Tshusima-át, hogy a behatároltságaitól eltekintve, mégis mekkora mestermű, mert nem játszottam vele"
Amúgy szerintem a rendes brutális hype, ami nem fanboy-hype, az nem is a CP és nem is az RDR2, hanem a Watch Dogs 1 volt.
Ma meg mi van? Hát kapsz 15 acsit a játék első 14 percében. 1 amiért rá tudtál nyomni a new game-re, egy amiért lement az intró, 1 amiért lőttél egyet, stb, aztán vagy állsz a három multi pálya egyikén a Duck Hunt klónban, vagy állsz a végtelen lapos terepen (kivéve CP2077) ezer ikon között és csak az a lényeg, hogy a legtávolabbi sarkaitól a másik legtávolabbi sarokba fuss az ismétlődések között. Egyszer meg majd csodálkozni fognak, amikor a kockás indie cuccból több megy el, mint a milliárdokba kerülő AAA-ból.
Végül is így 20 év távlatából igazuk volt.
Számomra ez inkább a kiadók puhítása a fogyasztók felé.
Az újabb játékoknak nem lesznek összetetted mechanikái, így nem igényelnek extra programozói tudást.
A Fény/árnyék hatások már előző generációban ki lettek dolgozva maximálisan. Az új ray tracing belövéséhez pedig nem kell akkora tudás mint fake renderinghez.
A texturák mérete nő, de annak generálása ugyan az a folyamat.
A modellek esetén nő a poligon szám, de eleve magasabb poligonszámmal dolgoznak és később butítják vissza, nem is beszélve a 3D Scan rendszerekről.
Persze nem vagyok szakértő így lehet valamit rosszul gondolok, vagy átsiklottam valamin.
Szerintem, ha valami többlet költséget okozhat az max a hardver ami szükséges ezeknek a játékoknak a készítéséhez, de szerintem így is bőven nagyobb haszonnal dolgoznak mint az normális lenne.
De tudod minél többször elmondják és reklámozzák, hogy mennyire költséges a a játék fejlesztés annál többen elhiszik és hajlandóak fizetni jóval többet egy játékért mint amit egyébként rááldoznának.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.