Mass Effect-folytatás - vissza az Unreal Engine-hez?

  • Írta: fojesz
  • 2021. szeptember 9.
  • Pletyka
Link másolása
Noha egyértelmű infónk még nincs a témában, lapértesülések és álláshirdetések alapján nincs kizárva, hogy a BioWare elengedi a Frostbite Engine-t, és visszatér az Unrealhez a Mass Effect folytatása kapcsán.

GamesBeat számolt be róla, hogy az Electronic Arts nemrég meghirdetett egy technikai igazgatói állást a weboldalán, méghozzá a Mass Effect-franchise kapcsán. A pozíció azért különösen izgalmas, mert a jelölt részéről elvárás, hogy rendelkezzen (legalább) Unreal Engine 4-es tapasztalattal, ez pedig akár azt is jelentheti, hogy a Mass Effect új része ejti a Frostbite motort, és ismét az Epic engine-jére épül majd.

Ez persze így nem több puszta találgatásnál, az általában jól értesült magazin azonban annyival kiegészítette a fentieket, hogy tudomása szerint a BioWare jelenleg tényleg megvizsgál minden opciót, ami az új Mass Effect technikai oldalával kapcsolatos, ebbe pedig valóban belefér egy esetleges motorcsere is. A sorozat múltja kapcsán pedig pontosan tudjuk, hogy ez miért kulcskérdés.

Noha az első három Mass Effect-epizód az Unreal Engine-re épült, az Andromeda már a Frostbite-ot használta, mint minden más Electronic Arts-játék. A hírek szerint azonban ez volt az egyik oka, hogy a játék hatalmasat hasalt: még 2017-ben írtunk róla (nem sokkal azután, hogy a kiadó parkolópályára tette a sorozatot), hogy fejlesztői beszámolók szerint a Frostbite-tal nem volt túl kényelmes a munka, miután a motort egészen más típusú játékokhoz találták ki eredetileg. Például az Andromeda bolygói jóval nagyobbak voltak a Frostbite által támogatott pályaméretnél, és egy komplett animációs rendszert is fel kellett húzniuk a srácoknak a nulláról.

Az új Mass Effect egyébként már gőzerővel készül, legutóbb a The Game Awards kapcsán kaptunk egy rövid ízelítőt belőle. 

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...