League of Legends - a Riot lecsap az AFK-olókra

Kevés bosszantóbb dolog van egy tétlen csapattársnál, a rutinos AFK-játékosok pedig sehol nem szúrnak szemet annyira, mint egy kompetitív MOBA-ban. A Riot Games most alaposan ráfekszik az ügy orvoslására.

Aki játszott már bármiféle kompetitív online játékkal, az tudhatja, hogy egy csapattárs eltűnése pillanatok alatt képes elrontani egy egész meccset mindenki számára. Ez a probléma talán sehol nem olyan bosszantó, mint a League of Legends rangsorolt mérkőzésein, ahol néha egyetlen félresikerült gank is elég ahhoz, hogy egy játékos megsértődjön, majd a meccset elhagyva elrontsa az összes csapattársa játékát.

Az adatok pedig azt mutatják, hogy ez sajnos ez a jelenség egyáltalán nem ritka: a Riot Games statisztikái szerint a játékosok mintegy 9 százaléka rendszeresen válik AFK-vá, legyen szó akár hosszabb ideiglenes tétlenségről vagy a meccs teljes elhagyásáról. És habár a rendszer eddig is büntette ezt a magatartást, eddig legfeljebb 15 perces szünetekre kényszerültek a tétlenkedők - ez hamarosan megváltozhat.

A stúdió néhány régióban tesztelni kezdte az új rendszert, amely a játékosok aktivitását figyelve jóval szigorúbb büntetéseket szabhat azokra, akik gyakran magukra hagyják a csapattársaikat. Ez azt jelenti, hogy a jövőben véget érhet a negyedórás várakozási idő, helyette azonban napokra, a legsúlyosabb esetben akár két hétre is kényszerpihenőt kaphatnak a rutinos AFK-játékosok. A rendszer ezzel párhuzamosan enyhébb lesz azokkal szemben, akik ritkán hagyják el a meccseket, hiszen a Riot senkit nem szeretne megbüntetni egy váratlan áramszünet vagy egy nem várt vészhelyzet miatt.

4 komment - szólj hozzá!