Folytatódik a Riot harca a toxikus játékosok ellen

Úgy tűnik, véget ért egy korszak a League of Legendsben. A népszerű MOBA mindig is hírhedt volt a közösségének romboló tagjairól, a Riot Games azonban most előállt egy egyszerű, de drasztikus ellenlépéssel: kikapcsolták az /all chatet.

A League of Legends játékosai jól tudhatják, hogy nem jó ötlet szóba elegyedni az ellenséges csapat tagjaival. Néha persze kifejezetten pozitív interakcióba csöppenhetünk így, az esetek többségében azonban gorombáskodásba és kifejezetten gyomorforgató sértegetésbe fordul a szóváltás. A Riot Games már hosszú évek óta küzd azért, hogy leszámoljon az ilyen módon mérgező játékosokkal, ez a harc most pedig egy fordulóponthoz érkezett: kikapcsolták a játék chatrendszerének /all csatornáját, vagyis a meccsek közben mostantól csakis a saját csapatunknak írhatunk szöveges üzeneteket - az ellenfeleinkkel innentől kezdve csak az emote-ok használatával kommunikálhatunk.

Érdemes természetesen megemlíteni, hogy ez a lépés nem feltétlenül végleges: habár a következő néhány patch alatt kikapcsolva marad majd a csapatok közti chat, ha nem válik be a kísérlet, elképzelhető, hogy a későbbiekben visszatérhet a funkció. Láthatóan a Riot csapata is tisztában van azzal, hogy ez közel sem tökéletes megoldás: az üggyel foglalkozó blogposztjukban ők is megemlítik, hogy a mérgező magatartás gyakran a játékosok saját csapatából ered, ez ellen azonban már jóval nehezebb fellépni. A fejlesztők azt is belátják, hogy a régi rendszernek is megvoltak a határozott pozitívumai, egyelőre azonban úgy tűnik, hogy le kell mondanunk a "gg" és "glhf" korszakáról.

Nem ez az egyetlen újdonság, amivel a Riot Games igyekszik élhetőbbé tenni a League of Legends online közösségét. A múlt hónapban a rutinosan AFK-oló játékosok ellen lépett fel a fejlesztőcsapat, alaposan meglengetve a banhammert.

5 komment - szólj hozzá!