Ilyen lehetett volna a Mass Effect 3 befejezése

A People Make Games dokumentumfilmje jó mélyre ás, mert szó esik benne a BioWare-nél uralkodó légkörről és a vitatott menedzseri döntésekről is. Egy ponton viszont kiderül, milyen lehetett volna eredetileg a játék sokat vitatott lezárása.
  • Írta: Shifty

Kommentek

#8
#3: Ez a minden út Rómába vezet nem igaz. Ízlés kapcsán nem vitatkoznék, de ha érdekel a befejezés alaposabb megismerése, akkor olvasd el:

https://m.gamekapocs.hu/tag/afterlife/blog/11668/mass_effect_finale_magyarazo_legendary_modra
#7
#6: A gameplay elidegeníthetetlen része egy videoJÁTÉKnak. Viszont itt szerintem nem is az a lényeg, hogy a második rész jobb lett ezen a téren, bár néhány ponton határozottan kiforrottabbá vált, hanem hogy sokkal akciójátékosabb lett, ami egy RPG-nél nagyon rossz irány. És ugye az akciójáték a mainstream, nem pedig az RPG.

Ha kiadnának egy olyan Fallout 5-öt, ami sokkal inkább folytatása a Fallout 2-nek, mint a 4-nek, én kiugranék a bőrömből örömömben, de ez nem fog előfordulni, mert abból nem 15 milliót adnának el, egy év alatt, hanem 1,5 milliót.

Aki ilyen Falloutra vágyit, annak marad a Wasteland. Legalábbis amíg a Macrofos azt nem mondja, hogy szarok én a Wasteland rajongókra, csináljatok nekem egy Halo RPG-t.
https://www.gamekapocs.hu/hir/71111/ismet_fps_szerepjatekot_teasel_az_inxile
#6
#5: Nekem meg az érdekes, hogy a legtöbb ember szerint miért a második rész a legjobb.
Persze tudom a választ, a gameplay.
Pedig az első rész története a legjobb, ezért nekem az a kedvenc.
#5
#4: Érdekes, hogy ezt gondolod az elsőről, én azt mindig azért játszom, hogy aztán játszhassak a folytatással is. Nekem nagyon nem jön be a gameplay.

A befejezéshez meg ne így állj hozzá szerintem, nekem pl nem volt nagy bajom vele, azon túl hogy a végén kapsz 3 választást, ahelyett hogy a játék magától adna egy befejezést az addigi döntéseid alapján.
#4
Én pont most kezdtem nekiállni annak köszönhetően, hogy kiadták a Legendary Edition-t és elötte sosem játszottam vele.
Hihetetlen, hogy már az első részben is mit alkottak, kb. most vagyok a negyedénél, de a részletességtől már most leesett az állam.
Nem a grafikára gondolok, mert azt persze felújitották, hanem a játékmenetre, hogy 15 éve ilyen játékokkal lehetett játszani.

Szóval várom, hogy mi lesz ebből, meg a 2., 3 részből. Ezek szerint a befejezést elcseszték mint a Twin Peaks-ben, de legalább addig is jól szórakozok.
#3
Mindegy milyen lehetett volna, próbálta az ember a lehető legjobb döntések alapján végigvinni a trilógiát, aztán minden út Rómába vezet alapon egy nagy szart kapott a végére.
#2
Most ez a befejezés nem tök ugyanaz? Csak a varázsgyerek helyett kaszás királynővel.

A Karpyshyn féle valóban más lett volna a sötét energiával, meg azzal, hogy a kaszások a nagy roppanást (nagy bumm ellentéte) akarták volna megakadályozni. De ez a "szeressük egymást, gyerekek" befejezés rémesen kiábrándító volt.

Csak azért a kedvencem mégis a harmadik rész, mert a különböző fajok történeteire ott tehetünk pontot, ráadásul szép, grandiózus pontot, például geth-kvarián, krogan-szalári ellentétre. Ezekért abszolút megérte.
Meg nyilván a Citadel dlc-ért, az tökéletes volt.
#1
Örülök, hogy nem az eredetileg tervezett befejezést valósították meg. Olyan, mint ami megvalósult, csak rosszabb.

Az ME3 befejezésének a legnagyobb problémája maga a döntés lehetősége. A játék folyanatosan tojt az előző részek során meghozott döntéseinkre és kisebb-nagyobb eltérésekkel úgy írták meg a sztorit, mintha paragon végigjátszással ment volna végig a játékos (beimportált mentésekkel is!).

A játék "végi" döntést a játékos abban a kb. 100 órában kellett volna meghoznia, ami a 3 játékon keresztül elveztetett addig a pontig. Rengeteg döntést hoztunk meg, ami passzol egyik-másik opcióhoz. Erre a játék megint tojik egyet az egészre, és felajánlja, hogy az utolsó pillanatban hozzunk egy döntést, ami szembe mehet Shepherd karakterével, amit a játékos az egész trilógián keresztül épített.