Horizon: Forbidden West - a felfedezés szabadsága

  • Írta: gorien
  • 2021. október 26.
  • Hír
Link másolása
A Horizon: Zero Dawn folytatásában egy vadonatúj világ tárul majd elénk, Aloy pedig még több eszközt kap ahhoz, hogy alaposan bejárja. A közlekedés és a harc új módszereiről meséltek a fejlesztők.

A Guerrilla Games, amely talán egy multiplayer játékon is dolgozik jelenleg, nagy erőkkel fejleszti a Horizon: Zero Dawn folytatását, és továbbra sem hagy fel blogsorozatával, amelyben újabb és újabb aspektusokból vizsgálja meg a Forbidden Westet. Legutóbb Aloy változásairól volt szó, most pedig a hősnő várható eszköztára került terítékre.

A friss bejegyzés tartalma két részre osztható: a felfedezésre és a harcra. A világot Aloy sokkal könnyebben járhatja be a folytatásban, hiszen szabadon mászhatunk, csáklyázhatunk és a pajzsszárnyat használva siklóernyőzhetünk is – sőt, még több mechanikus vadat törhetünk be hátasnak. A mászás és a csáklyázás segítségével a magasságokat csodálhatjuk meg, míg úszva vadonatúj, víz alatti környezeteket barangolhatunk be.

David McMullen vezető fejlesztő szerint úgy alkották meg a közlekedési lehetőségeket, hogy a játékosnak esélye legyen „túljárni” a fejlesztők eszén. A játékosok megkerülhetnek bizonyos kihívásokat, úgy fedezhetik fel a világot, ahogy jól esik. A Horizon: Forbidden West PlayStation 4-re és PlayStation 5-re is megjelenik, de az utóbbin a felfedezés is extra dimenziókat kap: az adaptív ravaszoknak hála érezhetjük a fű bizsergését vagy a csáklyavető rántását.

A magasságok megmászása persze nem csak a testmozgás kedvéért van a játékban. Szinte bárhonnan levethetjük magunkat, ezzel nagyobb területet bejárva, de arra is használhatjuk, hogy kicselezzük vagy meglepjük ellenségeinket. A harc terén is a szabadság volt az egyik vezérelv a fejlesztők számára: megválaszthatjuk, milyen megközelítéssel próbálkozunk, de ha nagy a baj, útközben is taktikát válthatunk.

A fegyvereinket és öltözékünket folyamatosan fejleszthetjük majd a játék során, és az elődhöz képest a képességfát is kiterjedtebbé dolgozták át. A távolsági és a közelharc is figyelmet kapott, lándzsánkat például harc közben is feltölthetjük energiával, hogy aztán egy rezonátorrobbanást szabadítsunk az ellenfeleinkre – emberre és gépre egyaránt. Érdemes észben tartanunk, ki vagy mi az ellenfelünk, mert mindenki mást tud majd, és a fegyverek is különbözőképp lesznek hasznosak.

A Horizon: Forbidden West 2022. február 18-án jelenik meg.

7.
7.
Ooorky
#5: Afrikai vagy európai sas?
5.
5.
Ps fanboy
#4: Na de hogy bírná el egy sas Aloy-t? Egyáltalán mennyi egy jól megtermet sas átlag terhelhetősége, nem tudja valaki? Mert az akkor írtó nagy kamu lenne, az totál nem realisztikus úgy.
4.
4.
DragonBleacPiece
#3: Igen,ha sas van Aloy hátán.
3.
3.
Ps fanboy
2.
2.
markoci555
amit szívesen látnék az a független mászás, azaz nem csak a sárga/fehér színezett cuccokra lehessen felugrani, hanem rdr2 szintű kapaszkodási lehetőségek legyenek, abban a játékban szinte mindenhol realisztikusan fel lehetett kapaszkodni

nem azt mondom hogy ne legyenek ilyen kapaszkodók, hanem az alacsony akadályoknál ne kelljen már össze vissza ugrálni amíg bugszerűen sikerül felugrani egy kiálló részre, vagy ne kelljen megkerülni feleslegesen egy kis sziklát
a gameplay reveal-nél egyszerű vízszintes fán átugrás volt csak és a csákyázásról sem írnak eleget hogyan fog működni
1.
1.
Darksiders84
Jó sűrű lesz az év eleje ,de ezt nem hiszem, hogy sokan kihagyják megjelenéskor főleg , hogy jön Ps4-re is . Kíváncsi leszek mennyivel lesz valójában több Ps5-re vagy gyengébb Ps4-en, meg persze az egészre milyen lesz . Az újdonságok a víz alatti részek stb remélem megint hatásos lesz mint az első rész megjelenéskor.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...