Végre lehet menteni a Returnalben

Frissítést kapott a Housemarque roguelike sci-fi témájú bullet hell shootere, a Returnal, ami olyan újdonságokat is tartalmaz, amelyek kifejezetten hasznosak lehetnek a leendő és a jövőbeli játékosok számára is.

A Returnal talán egyik legnagyobb hiányossága az volt, hogy nem lehetett benne menteni, de legalábbis nem voltak benne olyan checkpointok, ahol automentett a játék. Ez érthető is, hiszen egy roguelike-játékról van szó.

A Housemarque azonban kifejezetten szigorúan kezelte a zsánerre jellemző mentésnélküliséget. A Returnal esetében ugyanis még arra sem volt lehetőségünk, hogy kikapcsoljuk a PlayStation 5-öt, ha pedig alvóállapotban hagytuk a konzolt, akkor csak reménykedhettünk, hogy ne jöjjön mondjuk egy új szoftverfrissítés, mert akkor bizony hiába való minden.

A csapat megértette a rajongók egy részének elégedetlenkedését, és jelezték, hogy megvizsgálják annak lehetőségét, hogyan tudnák áthidalni a problémát úgy, hogy közben a rougelike-élmény se csorbuljon.

A stúdió végül tegnap, a PlayStation Blog egyik friss bejegyzésében jelentette be, hogy sikerült megoldást találniuk a problémára, így a Returnal legújabb frissítésében már lesz mentési lehetőség. Az úgynevezett Suspend Cycle lényege, hogy most már nyugodtan kiléphetünk a játékból, nem fogjuk elveszíteni a mentett állásunkat. Persze azért vannak korlátai a megoldásnak, ugyanis bossharcok, átvezető pillanatok vagy intenzív harcok közben nem áll rendelkezésünkre a mentés.

A játék legújabb frissítése emellett egy másik hasznos újdonságot is magával hozott, ugyanis megérkezett a fotómód, úgyhogy már alig várjuk, hogy a Gamekapocs Instagram-oldalán is viszontláthassuk az alkotásaitokat!

3 komment - szólj hozzá!